Coetsier Amsterdam 1945 op FS
-
Annelies Onijs Koetsier
@ Ria ik heb net een nieuwe
@ Ria ik heb net een nieuwe computer gekocht. Ik dacht dan zijn de troubles met FS ook wel voorbij. Maar nee helaas. Nog steeds na 4 of 5 [soms zelfs minder] pagina's, zie ik staan please try again later. Als enige oplossing heb ik, internet uitdoen, en dan opnieuw starten.
@ Margaret gisteren stuitte ik hier ook op. Maar vermoedde dat zijn persoonskaart meer gegevens op zou leveren. Misschien dat ik zijn millitiekaart nog een keer opvraag.
Weet iemand hier nog een zinnig antwoord op te geven?
Als ik bij WWW kijk, en een gratis proefabonnement neem, dan kan je aktes inkijken.
Zo heb ik gedownload: Huwelijk Jacoba Margaretha Coetsier X Christiaan Heinrich Weber.
Hierin staan een hele rits kinderen die meneer Weber erkent. Betekend dit automatisch dat hij dan ook de natuurlijke vader is? En krijgen zij dan automatisch de achternaam Weber als zij erkent zijn? [Dus een switch van Coetsier naar Weber?]
@ Margaret gisteren stuitte ik hier ook op. Maar vermoedde dat zijn persoonskaart meer gegevens op zou leveren. Misschien dat ik zijn millitiekaart nog een keer opvraag.
Weet iemand hier nog een zinnig antwoord op te geven?
Als ik bij WWW kijk, en een gratis proefabonnement neem, dan kan je aktes inkijken.
Zo heb ik gedownload: Huwelijk Jacoba Margaretha Coetsier X Christiaan Heinrich Weber.
Hierin staan een hele rits kinderen die meneer Weber erkent. Betekend dit automatisch dat hij dan ook de natuurlijke vader is? En krijgen zij dan automatisch de achternaam Weber als zij erkent zijn? [Dus een switch van Coetsier naar Weber?]
- ria van bessen
Annelies,Ik weet alleen dat
Annelies,
Ik weet alleen dat een voorvader van mij trouwde met zijn lief nadat er inmiddels 3 kinderen van hem en haar waren geboren. Hij gaf ze altijd wel aan als zijnde de vader.
Pas na het huwelijk werd er bij de geboorteaangiftes in de zijkant geschreven - gewettigd.
En ze droegen later inderdaad zijn achternaam.
Misschien zou je dus bij de geboorteaangiftes kunnen kijken?
Je hebt het dus over een gratis PROEF abonnement, dat is dan tijdelijk gratis.
[ 10. Januari 2013, 20:28: Bericht gewijzigd door: ria van bessen ]
Ik weet alleen dat een voorvader van mij trouwde met zijn lief nadat er inmiddels 3 kinderen van hem en haar waren geboren. Hij gaf ze altijd wel aan als zijnde de vader.
Pas na het huwelijk werd er bij de geboorteaangiftes in de zijkant geschreven - gewettigd.
En ze droegen later inderdaad zijn achternaam.
Misschien zou je dus bij de geboorteaangiftes kunnen kijken?
Je hebt het dus over een gratis PROEF abonnement, dat is dan tijdelijk gratis.
[ 10. Januari 2013, 20:28: Bericht gewijzigd door: ria van bessen ]
-
Annelies Onijs Koetsier
@ Ria,Dat weet ik dus niet,
@ Ria,
Dat weet ik dus niet, en is ook nog niet openbaar. Ze trouwen in 1932, en bij dat huwelijk staan 6 kinderen met geboortedatum genoteerd. Van 1917 tot 1926. Zij heeft eerder een [onwettige] zoon gekregen, Johannes Jacobus Coetsier in 1906. Deze zoon trouwt in 1930 [dus nog voordat zijn moeder in het huwelijksbootje is gestapt].
Deze zoon Johannes Jacobus staat niet tussen dat rijtje namen met kinderen. [maar misschien is dat omdat hij al gehuwd is???]
Alle namen van de kinderen op één na, zijn terug te herleiden op haar familie.
De kinderen zijn:
Willem Hendrik * 9-7-1917
Johannes * 22-12-1918
Elisabeth * 4-5-1920
Jacoba Margaretha * 13-11-1921
Helena * 21-2-1925
en Hendrik * 24-4-1926
[Van hun weet ik dus niet welke achternaam zij dragen Coetsier of Weber]
Ik heb de hele website van WWW doorzocht. Het enige wat ik zie staan is:
Op dit moment kun je alleen registreren of een gratis proefabonnement voor WieWasWie afsluiten.
Nergens kon ik vinden dat dit proefabonnement voortgezet word als betaal abonnement. De eerste maand van WWW is gratis. Volgens mij is dit gedaan [wat ik van de NGV begrijp] omdat er nog steeds een beta versie draait. Ik heb dan ook helemaal geen gegevens hoeven in te vullen op mijn mailadres na.
Groetjes Annelies
[ 11. Januari 2013, 10:28: Bericht gewijzigd door: Annelies Onijs Koetsier ]
Dat weet ik dus niet, en is ook nog niet openbaar. Ze trouwen in 1932, en bij dat huwelijk staan 6 kinderen met geboortedatum genoteerd. Van 1917 tot 1926. Zij heeft eerder een [onwettige] zoon gekregen, Johannes Jacobus Coetsier in 1906. Deze zoon trouwt in 1930 [dus nog voordat zijn moeder in het huwelijksbootje is gestapt].
Deze zoon Johannes Jacobus staat niet tussen dat rijtje namen met kinderen. [maar misschien is dat omdat hij al gehuwd is???]
Alle namen van de kinderen op één na, zijn terug te herleiden op haar familie.
De kinderen zijn:
Willem Hendrik * 9-7-1917
Johannes * 22-12-1918
Elisabeth * 4-5-1920
Jacoba Margaretha * 13-11-1921
Helena * 21-2-1925
en Hendrik * 24-4-1926
[Van hun weet ik dus niet welke achternaam zij dragen Coetsier of Weber]
Ik heb de hele website van WWW doorzocht. Het enige wat ik zie staan is:
Op dit moment kun je alleen registreren of een gratis proefabonnement voor WieWasWie afsluiten.
Nergens kon ik vinden dat dit proefabonnement voortgezet word als betaal abonnement. De eerste maand van WWW is gratis. Volgens mij is dit gedaan [wat ik van de NGV begrijp] omdat er nog steeds een beta versie draait. Ik heb dan ook helemaal geen gegevens hoeven in te vullen op mijn mailadres na.
Groetjes Annelies
[ 11. Januari 2013, 10:28: Bericht gewijzigd door: Annelies Onijs Koetsier ]
-
mArissa.
Beste Annelies Onijs Koetsier
Beste Annelies Onijs Koetsier heb je nog informatie nodig over de heer Coetsier? Met vriendelijke groet Marissa Telkamp
-
Annelies Onijs Koetsier
Hallo Marissa,
Hallo Marissa,Jazeker, zou ik blij zijn met alle informatie van deze familie Coetsier.
Ik ben erg benieuwd wat jij boven water hebt gekregen. Groetjes Annelies
Ik ben erg benieuwd wat jij boven water hebt gekregen. Groetjes Annelies
-
Annelies Onijs Koetsier
Na mevrouw Telkamp enkele
Na mevrouw Telkamp enkele pagina's uit mn boek gemaild te hebben, om gegevens naast elkaar te leggen, heb ik geen enkele reactie meer gekregen.
Jammer, dat mensen zo aan hun info moeten komen.
Jammer, dat mensen zo aan hun info moeten komen.
Ja, helaas. Dat soort mensen
Ja, helaas. Dat soort mensen bestond en bestaat nog steeds.Mijn vader was ambtenaar van de burgelijke stand en deed alles om mensen te helpen, maar je wilt niet weten hoe vaak hij moest vragen om de door hem betaalde legeskosten terug te krijgen, terwijl hij niet eens iets rekende voor zijn reiskosten naar Zwolle af en toe en alle vrije tijd die hij erin stak.En dan, nog voordat er iets betaald was alweer vragen om een nieuwe serie gegevens!'t Ging gelukkig niet altijd zo, maar soms...........

-
J. Krooshoop
Volgens zijn Amsterdamse
Volgens zijn Amsterdamse archiefkaart is Johannes Jacobus Coetsier, geb. Amsterdam 26.12.1909, overl. ald. 29.10.1945 (akte 25153 (?)). Hij was zv Jacoba Margaretha Coetsier (geb. A'dam 5.12.1891, overl. ald. 11.10.1961, dv Hendrik Barend C. en Helena Sargentini) en gehuwd te A'dam 12.11.1930 met Klasina Bruinekool, geb. Barneveld 23.9.1906. De kaart vermeldt 3 kinderen:- Nicolaas Johannes, geb. 22.2.1931; hij tr. 21.6.1958 C. Lampe- Geertruida Jacoba, geb. 15.5.1934; zij tr. 27.6.1963 V. Liburdi- Petronella Klasina, geb. 8.1.1937; zij tr. 3.6.1961 H. Böhmermann
-
mArissa.
Beste mevrouw,
Beste mevrouw, Wat een onaardige opmerking. Ik heb niets van u ontvangen. Ik denk dat u mij met iemand anders verwart. U vroeg informatie over mijn opa en die heb ik u gegeven en ik heb gevraagd wat wilt u nog meer weten zodat ik het bij mijn moeder kon navragen, ik heb daarop geen reactie van u ontvangen.