Albert en Willem Gerrits

Alles wat met genealogie te maken heeft.
ria van bessen

Dit is vermeld in de telling

Bericht door ria van bessen » 13 mar 2016, 17:58

Dit is vermeld in de telling 1811 - onder AncumJan Visscher – schipper – 47 jr z.v. A. Visser en Mergjen Nienhuis – beide doodJansen Willemina  - 44 jr d.v. Jan Derks en Janns Gerrits beide dood – bouwman – Ancum- Alberdina 14 jr- Gergjen – 11 jr- H.Jan – 4 jr- Derk Jans – 1jrZoals je ziet staat er als moeder bij Jan Visser ene Mergjen Nienhuis. Dat is onmogelijk, gezien zijn huwelijksakte. Ik zal nakijken of dit er echt staat of dat er een fout is gemaakt.invnr. 26 f8 - Dalfsen, 24 juli 1803 - Scholtus A.C. Bouwmeester.Keurnoten Harmen Otterman en Leugjes Geert.Door [de] naburen is aan dit Gericht bekend gemaakt, dat Harmen Blankvoort, weduwnaar van wijlen Janna Gerrits [volgens de index achterin: te Hessem], voor enige dagen is komen te overlijden, nalatende vier onmondige kinderen [niet genoemd], welke met mombers behoorden te worden voorzien. Over wie door dit Gericht tot mombers zijn benoemd en aangesteld Jan Visscher, neef van vaders zijde, en Jannes Gerrits in den Haagen, oom van moeders zijde. Welke mombers hier present die momberschap door handtasting in plaats van met een eed hebben aangenomen en hebben beloofd zich als goede en getrouwe mombers volgens Landrecht te zullen gedragen.- In fidem A.C. Bouwmeester, Scholtus Wat Blankvoort betreft. Ik zal je de ouders geven.DALFSEN Hessum VOT 1748 1 - Gerrit Blankvoort. 2 - Gerregien Jansen. 3 - Jan, Diena en Miente. 4 - 1 kind. [Hermen ? ]slechts 1 doop gevonden in Dalfsendpb Dalfsen Hendrica (Hessum)1735 d.v. Gerrijd Harms en Gerregien Janssen 68/40Jan Gerrits Blankvoort kun je vinden in het trouwboek/doopboek, ook onder alleen Jan Gerrits.Hij huwt 3 xIdem Hermen Gerrits Blankvoort, ook onder Hermen Gerrits te vinden. Vrouw is Janna Gerrits.Er zijn meerdere erve Blankvoort, ook één in Lente bijv.Deze Blankvoort zit in Hessum.    

Theo Visscher

Mergjen zal wel een

Bericht door Theo Visscher » 14 mar 2016, 08:04

Mergjen zal wel een verschrijving zijn, toch niet in de officieele telling? de rest klopt met mijn gegevens.Met Gerrit Blankvoort bedoel je de schoonvader van Albert Gerrits (Visscher)?3. 3 kinderen boven de 10 jaar4. Hermen is een kind onder de 10 jaar?Zoals je al schreef de Blankvoorts zijn lastig de namen lopen erk door elkaar.Groeten Theo Visscher

Theo Visscher

Ria was even vergeten dat ik

Bericht door Theo Visscher » 14 mar 2016, 14:58

Ria was even vergeten dat ik van de transcriptie van de dopen Dalfsen e.o. een Exel-file heb gemaakt met zoekfilters.Nu weer gebruikt en het volgende gelezen. Gerrit Blankvoort geboren 14-02-1779 zoon van Herm Blankvoort en Jana Gerritsen uit Hessen.Als kinderen van Jan Visscher en Willhelmina  Janssen (Van der Kolk) deze gegevens hierin gevonden:Albertdina 22-10-1797 geboren 17-10-1797Gergjen (Gaaije) 12-05-1799 geboren 08-05-1799Herm (Jan) 18-11-1804 geboren 17-11-1804Derk Jans 03-05-1795 geboren 02-05-1795En een onbekende: Janna 20-12-1801 geboren 13-12-1801.Handig zo'n zoekfilter. als je er behoefte aan hebt kan ik het je toesturen.

ria van bessen

Van Gerrit [Harms] Blankvoort

Bericht door ria van bessen » 16 mar 2016, 13:39

Van Gerrit [Harms] Blankvoort [1748 VOT] kan ik helemaal niets vinden. Ze hebben een dochter Miene, wonen in Hessum en dat is het.**Ik kan ook niets vinden van een evt. ouderdomsvoorziening van Albert Gerrits Visscher.Zoon Jan woont niet op het Visscher, maar zijn zus Teune.Maar goed, dat is allemaal bijzaak, leuk om te weten, en zeker als het je verder brengt richting het verleden. Maar dat is hier niet het geval.Dat Albert niet is aangegeven als overleden in Dalfsen is ook vreemd, zelfs al zou hij ergens anders zijn overleden.Tenzij hij is verdronken, en er geen lijk is.**Van Goldstein neem ik aan dat dat allemaal bekend is?Gerrit Goldstein zijn vader Jan Alberts geeft trouwens hetzelfde probleem, daar is ook niets van te vinden dan alleen de dopen van zijn kinderen en het overlijden van zijn vrouw als weduwe van Jan Alberts.Ook de afstamming van zijn vrouw is één groot vraagteken.**Bedankt voor het aanbod van het bestand, Theo maar ik ben al voorzien.Als je verder geen andere ? hebt, dan denk ik dat ik het hierbij moet laten wat de afstamming Albert en Willem betreft.       

Theo Visscher

Goldstein redelijk onderzocht

Bericht door Theo Visscher » 16 mar 2016, 15:12

Goldstein redelijk onderzocht. Tja Albert verdronken is een mogelijkheid hij was schipper. Blijven zoeken, maar waar. Hij moet ergens geboren zijn. Ria hartelijk bedankt voor je moeite. Kom je toch nog eens iets tegen van Albert en Willem Gerrits en/of ouders dan hoor ik het graag. Veel plezier met je andere zoektochten.Theo Visscher   

Daan

Begraven - Overlijden Dalfsen

Bericht door Daan » 16 mar 2016, 17:15

Begraven - Overlijden Dalfsen 1770 - 1811Begraven 1775-05-12 Gerrit Herms Blankvoort,  vrouw Gaje Jans, buurtschap Hessum

Plaats reactie