Christoffel Oldenhof

Alles wat met genealogie te maken heeft.
helen

Antwoord aan de vraagsteller:

Bericht door helen » 19 jul 2014, 02:39

Voor alle duidelijkheid deze post verplaatst naar pag. 1
Afbeelding

carolina

De Jannes Kune, die je zocht,

Bericht door carolina » 19 jul 2014, 09:43

De Jannes Kune, die je zocht, is waarschijnlijk deze:Zwolle 16-12-1737Jannes Kuenen wedewenaar in de Corte Wulweverstraedt, Rooms beijde, metJanna Dietmers? wed: van Willem Nijenhuijs in de Spoelstraedt, gewoonthebbende te Amsterdam.Sijn getuijge Khristiaan KueneH:G: Elsien Meuwes? vrouw van Peeter Dietmersmoet Erffuijtinge doen alle beijde. Is geschiet.de proclamatien moeten mede te Amsterdam gaan. RK trouwen Bogenkerk Zwolle:15-12-1737 Joannes Kuenen Joanna Dietemerstes: Hendrina van Grootvelt, Magdalena Le Martine Huwelijksaangifte Amsterdam:https://familysearch.org/pal:/MM9.3.1/T ... ,382270301 Er staat helaas niet bij met wie Jannes Kuenen eerder gehuwd was, maar misschien is dit zijn eerste huwelijk:Zwolle 13-04-1717Johannes Kune jongman aan de grote Kerkhof en Margarita van Berkum j.dochter in de VoorstraatS.Get. de moederHaar get. de vader Mvg, Carolina

ria van bessen

Helen,

Bericht door ria van bessen » 19 jul 2014, 23:06

Helen,Je trekt weer een conclusie.. op grond waarvan ?Gerrit Oldenhof komt wel uit Wijhe... dus de moeite waard om verder te onderzoeken.Jannes hoeft geen familie te zijn maar als hij getrouwd is met de wed. van Willem Nijenhuis dan kan de weduwe of haar man familie zijn.Jannes Kune is voogd, niet zomaar een getuige bij een huwelijk.Voogden zijn familie.En of Gerrit wel of niet bij jouw reeks hoort, daar is dus nog niets over te zeggen dan pas ná grondig onderzoek naar de voogden, dus ook Willem Pedder of Peder..  

helen

Dank Carolina.

Bericht door helen » 20 jul 2014, 03:25

Dank Carolina.Hier dus geen verbinding met de Oldenhofs.Groetjes, Helen
Afbeelding

helen

"Voogden zijn familie", da's

Bericht door helen » 20 jul 2014, 03:56

"Voogden zijn familie", da's een conclusie, Ria. Maar we zagen al bij Christoffel Gerrits dat dit voor voogden niet altijd opgaat. Ik heb helemaal niet gezegd dat Gerrit geen familielid is. Iemand zei eens: "Ergert u niet, verwondert u slechts".Lijkt me beter voor je gezondheid.  
Afbeelding

ria van bessen

sorry Helen, maar dit gaat me

Bericht door ria van bessen » 20 jul 2014, 13:50

sorry Helen, maar dit gaat me echt te ver.Ik reageer niet meer. Jammer voor jou, want ik heb een schat aan gegevens over de Oldenhofs met vele vertakkingen in het land tot 1900.Wijlen Jan Rientjes had dit t.z.t. willen publiceren, zoals hij al meer artikelen heeft gepubliceerd maar hij is er dus niet aan toegekomen.Ik had de gegevens graag willen delen, dan hadden ze nog ergens voor gediend.Maar ik laat het hier dus bij.

helen

Jouw keus. Succes verder!

Bericht door helen » 20 jul 2014, 14:48

Jouw keus, maar wie kaatst kan de bal verwachten! Als je meer had willen delen, dan had je dit al lang kunnen doen.Dit topic bestaat al een jaar en je weet wie wij zoeken. Succes verder!
Afbeelding

helen

Voorlopig antwoord aan de

Bericht door helen » 21 jul 2014, 02:21

Voor wie de doop in het bericht hierna zoekt: Het kind is Jacobus, gedoopt op 6-2-1733 te Zwolle in de RK BogenkerkN.B.Als de getuige NG was, dan kan deze ook als Marrigjen o.i.d. gedoopt zijn. van dezelfde ouders:5-3-1734 gedoopt Anna Maria, Zwolle RK BogenkerkSus N. Nescio, oftewel naam van de getuige niet genoemd. alleen vaders naam vermeld:14-8-1735 gedoopt Joanna Maria, Zwolle RK Bogenkerk ouders Gerardus Oldenhof en Maria Ridders:19-9-1737 gedoopt Joes, Zwolle RK Bogenkerkgetuige Maria Gerrits Die Joes is dan vermoedelijk de Jan, die voogden krijgt.Zie verder terug. Met een knipoog:Bovenstaande is door mijzelf opgezocht en gratis te gebruiken maar, zoals altijd geldt, wel even checken om zeker te zijn dat ik geen (tik)fout heb gemaakt.
Afbeelding

helen

Wel vreemd, dat huwelijk in

Bericht door helen » 21 jul 2014, 03:20

Volgens mij is dit de hertrouw: 02-02-1739Gerrit Oldenhoff wed. in de Hagensteeg metEverdina Mols j.d. in de SassestraatS:G: Jannes KuneH:G: de vrouw van Lubbert MolHij moet Erfuiting doen. Is getoont.Haar moeders consent moet blijken.De moeder staat dit Huwelijk toe RK Bogenkerk02-02-1739Gerardus Ol den Hof [=Oldenhof]Everdina Moltest. Hendrina van Grootvelt et Magdalena Le Martinel
Afbeelding

helen

Het blijft vreemd, beiden NG

Bericht door helen » 21 jul 2014, 03:24

Ene Jan Willems Oldenhof ging eind 1700 voor anderhalf jaar naar Vollenhove.Ik ga er nog steeds van uit dat hij een familielid was van de zoon van Stoffer Stoffers, die de enige Oldenhof was in Vollenhove en die toen voor de tweede keer trouwde.Die van de boerderij lijkt geen directe fam. te zijn, dus zoek ik een eventuele andere.--------------------------------------------------------------------------------------------------Gerrit:1e huwelijk beiden NG gedoopt en RK gehuwd.Tweede huwelijk van Gerrit, hier iets verder naar onderen geplaatst. Hij werd vermoedelijk burger om lid van het bakkersgilde te worden.Wie lid werd van een gilde, moest volgens mij burger zijn. O, wacht even..........Was het gilde RK en moest hij daarom RK zijn???En de RK kerk erkende een NG huwelijk niet, dat was voor hen dus ongehuwd samenleven en volstrekt niet toegestaan. Ik las ergens dat de gilden bepaalden, wie opgeleid mocht worden tot bakker.Zelfs als een bakker zijn zoon wilde opleiden, dan moest hij daarvoor toestemming hebben van het gilde.Strenge regels en voorwaarden dus. 
Afbeelding

Plaats reactie