Christoffel Oldenhof
-
Albert Veldhuis Hzn
Heb zelf een Jan Willems
Heb zelf een Jan Willems Oldenhof tr (1) Hattem 06.05.1742 Maria Arents en tr (2) 10.03.1748 Hendrikje Klaas . Weet iemand zijn doop / plaats en ouders ?
-
Annelies Onijs Koetsier
Goedendag Albert,Ook hier
Goedendag Albert,Ook hier treffen we elkaar ;-)Ik heb eerst gezocht naar het huwelijk van Lubbigje en Jan Jansen.Den 6 Do. [Februarij] 1791- Jan Janssen Oldenhof wednaer. van wijlen Everdiena Alberts en Lubbechien Andries J.D. in Marle beide onder Wijhe.
Hieruit haal ik dat Lubbigje ook geboren is in Marle onder Wijhe. Marle is wel een verhaal apart. Zoals je wellicht weet of gezien hebt, is Marle een soort of enclave aan de andere kant [de Gelderse kant] van de IJssel.
Ria een mede forumlid is een kei betreffende dit gebied. Zij kan je wellicht hier wat beter over informeren.
Want in Wijhe zowel RK als NH kan ik de doop van Lubbigje niet vinden. Ik dacht dat men dan ook wel eens in Veessen liet dopen, maar ook daar kan ik geen Lubbigje vinden met een vader (An)dries.
Hieruit haal ik dat Lubbigje ook geboren is in Marle onder Wijhe. Marle is wel een verhaal apart. Zoals je wellicht weet of gezien hebt, is Marle een soort of enclave aan de andere kant [de Gelderse kant] van de IJssel.
Ria een mede forumlid is een kei betreffende dit gebied. Zij kan je wellicht hier wat beter over informeren.
Want in Wijhe zowel RK als NH kan ik de doop van Lubbigje niet vinden. Ik dacht dat men dan ook wel eens in Veessen liet dopen, maar ook daar kan ik geen Lubbigje vinden met een vader (An)dries.
-
Albert Veldhuis Hzn
Hallo Helen , mag ik er van
Hallo Helen , mag ik er van uit gaan , dat de kinderen wel de naam Oldenhof hebben ?vr. groet , Albert
-
Annelies Onijs Koetsier
f9v - 7 apr 1791 - Coram
f9v - 7 apr 1791 - Coram Verwalter Scholtus Mr. C. Pruimers. Keurnoten W.A. Dwars en G.J. van den Ulft. Gecompareerd is Jan Alberts Cousin, wonende alhier in de Jakke. Hij verklaart, wegens zijn tegenwoordige ongesteldheid er reeds ver gevorderde jaren, en andere redenen, aan zijn neef en nicht Jan Janssen Oldenhof en Lubbigjen Driessen, ehelieden, en thans reeds bij hem inwonende, van u af aan in eigendom aan hen over te dragen zijn gehele boedel, bezit en voortvaring, zoals die zich nu bij hem in zijn woonhuis bevindt. Dit mits zijn neef en nicht zich verplichten hem te verplegen en onderhouden tot aan zijn overlijden toe, en indien hij gestorven is hem ordentlijk laten begraven. Dan krijgen zij ook zijn kleren verder lijfstoebehoren. Jan Janssen Oldenhof en Lubbigjen Driessen, ehelieden, tutore marito, accepteren de cessie en de voorwaarden van hun oom Jan Alberts Cousin. endeel 80 - f18v - 27 apr 1757 - Jan Jansen Oldenhoff verklaart verkocht te hebben aan zijn stiefzoon Willem Willems zijn halfscheid van de caterstede, Oldenhof genaamd, in Tongeren gelegen, zoals met de 1 morgen in Munnekeslag door hem gebruikt en bewoond wordt, dit voor 250 gulden.
-
Albert Veldhuis Hzn
Dag Annelies , bedankt voor
Dag Annelies , bedankt voor jouw hulp ; samen zoeken is altijd leuker. Heb ook al in Heerde, Vorchten en Veessen gezocht, want Marle ligt weer dicht bij Werven en Veessen in de gemeente Heerde.Mogelijk is haar vader een Vijge, Rietman, Zonnenberg of iets dergelijks , maar dat blijft nog giswerk.Ik ga ijverig verder met zoeken.
-
Annelies Onijs Koetsier
Wat betreft dat zij indentiek
Wat betreft dat zij indentiek zijn kan je uitsluiten. Zij komen volgens het huwelijk beide uit Marle.
Welke familie zoek jij? Uit Dalfsen of uit Marle?
Welke familie zoek jij? Uit Dalfsen of uit Marle?
-
Albert Veldhuis Hzn
108. Jan Jansen ged Heino 4.4
108. Jan Jansen ged Heino 4.4.1721 en ovl Dalfsen 23.1.1776 tr 1751-1752 ? nr 109 Evertje Willems ged Dalfsen 26.12.1725 dit echtpaar vond ik op een website Schuurman & Oldenhof met 7 kinderen ; arme boerenmensen op de Pleyendaal. Hun zoon Jannes Oldenhof ged 9.6.1757 Dalfsen zou identiek kunnen zijn aan Jan Jansen Oldenhof j.m in Marle tr Wijhe 16.11.1788 Everdiena Alberts en hij tr (2) 6.2.1791 Wijhe Lubbechje Driessen. Helaas kan ik van Lubbechje Driessen de doop nog niet vinden.Wie kan mij bovenstaande bevestigen en aanvullingen geven -vr. groet Albert Blijkbaar heb ik een vergissing gemaakt en betreft bovenstaande een familie Bergkamp en geen Oldenhof