Geertruid van den Berg

Alles wat met genealogie te maken heeft.
HansHoekveld

Bij de doop in 1762 getuigen:

Bericht door HansHoekveld » 11 aug 2017, 15:25

Bij de doop in 1762 getuigen:GetuigePieter van BergenGetuigeMarijtje de Knijfen die van 1763:GetuigePieter van BergenGetuigeMaria de Knijt In Rotterdam:Datering: 25-05-1760Datum ondertrouw: 11-05-1760Bruidegom: Pieter van BergenVoornaam:PieterTussenvoegsel:vanAchternaam:BergenGeboorteplaats:OverschieBurgerlijke staat:wed.Bruid: Maria de KnijffVoornaam:MariaTussenvoegsel:deAchternaam:KnijffGeboorteplaats:DordrechtBurgerlijke staat:j.d.Akteplaats: Rotterdam

HansHoekveld

Die twee in Haarlem hadden

Bericht door HansHoekveld » 11 aug 2017, 15:39

Die twee in Haarlem hadden dus (op z'n minst) 7 kinderen...Datering: 1759.10.07Doopplaats: DordrechtKind:JohannaVader:Hendrik van den BergMoeder:Johanna de CnijpToegangsnummer: 11 Doop-, trouw- en begraafboeken van Dordrecht

CarlaMarian

Ik heb inderdaad ook een

Bericht door CarlaMarian » 11 aug 2017, 15:59

Ik heb inderdaad ook een Johannes Eggers als getuige bij een doop ( van Johannes/Jan van den Berg) gezien en een Margrietha Eggers (samen met ene Jan van Buijl, die komen ook vaker samen voor).

CarlaMarian

Je hebt me weer geweldig

Bericht door CarlaMarian » 11 aug 2017, 16:01

Je hebt me weer geweldig geholpen, bij Susanna Tap staat bij haar huwelijk dat ze in de Anagang (?) in Zwolle woonde, maar er is voor zover ik weet geen Anagang in Zwolle, wel een Anegang in Haarlem! 

HansHoekveld

Ze komt uit Zwolle en woonde

Bericht door HansHoekveld » 11 aug 2017, 16:14

Ze komt uit Zwolle en woonde ten tijde van haar huwelijk in de Anegang! Zelfde voor manlief, maar die woont dan in de Hagelstraat.Op dezelfde pagina als Susanna Tap(s) staat een Marijtje van den Berg j.d. uit Zwolle.

HansHoekveld

Dit zou de doop van Hendrik

Bericht door HansHoekveld » 11 aug 2017, 17:31

Dit zou de doop van Hendrik kunnen zijn... alleen wordt de moeder hier later niet vernoemd:KindHenrik VaderJan van den Berg  MoederNeeltje Huizers GetuigeAbraham HuizersGetuigeMagdaleentje Huizers GebeurtenisDoopDatum26-10-1738ReligieNederlands Hervormde Kerk en deze ook, maar dan wordt de vader weer niet vernoemd...KindHenricus  VaderSymon van den Berg MoederMarytje Valkenburg GetuigeJan van den Berg GetuigeGrietje van der Kok GebeurtenisDoopDatum05-01-1738ReligieNederlands Hervormde Kerk 

CarlaMarian

Hallo Hans,

Bericht door CarlaMarian » 11 aug 2017, 18:16

Hallo Hans,Dat wordt een beetje gissen dus, jammer dat bij het huwelijk geen ouders genoemd worden :). Bij beide dopen is er ook een getuige, die evt. vernoemd is. Maar het zou dus heel goed één van deze beide Henrik/Henricus geweest kunnen zijn gezien het geboortejaar en het NH geloof.

HansHoekveld

Die laatste Hendrik van Simon

Bericht door HansHoekveld » 11 aug 2017, 20:19

Die laatste Hendrik van Simon is het zeker niet, want:Kind Hendrik Vader Simon van den Bergh Moeder Marijtje Valkenburgh Getuige Denys van Gent Getuige Grietje van den Bergh Gebeurtenis Doop / Datum 21-01-1739 / Religie Nederlands Hervormde Kerk

CarlaMarian

Is de eerste Hendrik

Bericht door CarlaMarian » 11 aug 2017, 22:08

Is de eerste Hendrik (Henricus) van Simon/Symon dan waarschijnlijk overleden, dat ze nog een zoon hebben gedoopt met de naam Hendrik? Ook is het nu van den Bergh en niet van den Berg. 

ria van bessen

Het verhaal van Tap klopt.

Bericht door ria van bessen » 11 aug 2017, 23:48

Het verhaal van Tap klopt. Philip Tap maakt een testament op 22 juli 1783 te Zwolle en daar stelt hij zijn overleden broers Berend en Lambert hun kinderen als erfgenaam en de kinderen van Geertuijd en Susanna Tap, de laatste zijn nog in leven.Ik vraag me alleen af of Johan wel een zoon van Arent Holtkamp is, waar is dat eigenlijk op gebaseerd?Er zijn namelijk meer Holtkamp in Zwolle.   

Plaats reactie