Samen met een collega schrijf ik een boek over de gemeente Franekeradeel in de Tweede Wereldoorlog. Een van de personen die in dat verhaal een rol speelt is Franciscus Hendrikus Adrianus Michon. Ik heb in genealogische nieuwsgroepen op internet begrepen dat in juni 1999 zijn overlijdensadvertentie in de Zwolsche Courant heeft gestaan. Om verder te kunnen met ons werk is het van groot belang dat we beschikken over de gegevens die in die advertentie staan. Het gaat ons voornamelijk om geboorte- en sterfdatum en geboorte- en overlijdensplaats, maar een kopie van de complete advertentie zou helemaal fantastisch zijn. We zijn zelf niet in de gelegenheid om naar Zwolle te komen, in verband met andere werkzaamheden overdag. Bovendien lijkt het een klusje van niets te zijn, aangezien de maand en het jaar bekend zijn.
Vraag: wie heeft tijd en zin om die advertentie voor mij op te zoeken, te kopiëren en te mailen of per post op te sturen. Eventuele kosten krijg je natuurlijk vergoed en mijn dank (ook niet onbelangrijk) is erg groot!
Help! Michon/Zwolsche Courant
Beste Jacob,Als je mij je
Beste Jacob,
Als je mij je adres bekend maakt, zal ik je de overlijdensadvertentie toesturen.
Met hartelijke groet,
Flora1
Als je mij je adres bekend maakt, zal ik je de overlijdensadvertentie toesturen.
Met hartelijke groet,
Flora1