Beste forumleden,
In 2012 hebben jullie me erg geholpen met de kwartieren van onderstaande Hermannus Gerrits. De herkomst van zijn vrouw Gaia of Gergjen Pelgrims is nog niet ontraadseld. Meer dan dat ze een broer had die Willem had weet ik niet van haar. Kan er iemand wat licht op haar achtergrond laten schijnen?
Met dank,
Mark Slinkman
4. Hermannus Gerrits aan Ruijterhuijs of Ruyters, geb. circa 1742, landbouwer, ovl. te Raalte op 16 sep 1812, tr. met
5. Gerarda (Gaja of Gergjen) Pelgrims (Bij het overlijden van haar zoon Joannes wordt als moeder genoemd Berendina van Vreden), ovl. te Raalte, begr. te Raalte op 17 jan 1801.
Uit dit huwelijk 6 kinderen:
2a. Joanna Ruyters, ged. RK te Raalte op 12 nov 1782 (getuige: Gerardus patre patris - Boetele).
2b. Gerardina Ruyters, geb. aan Rigtershuijs in de Breenbroek, ged. te Raalte op 4 aug 1784 (getuige: Gerardus Gerardus fratre patris- Tijraan).
2c. Joannes Ruyters, ged. te Raalte op 22 jul 1786,(getuige: Wilhelmus Peregrinus fratre matris - op de Breenbroek, Assenderp), ovl. te Olst op 14 sep 1868, zie 2
2d. Joanna Ruyters, ged. te Raalte op 28 jul 1788 (getuige: Henrica Joannis uxore fratris patris- Boetele).
2e. Wilhelmina (Miene) Gerrits Ruiters, geb. te Boetele, ged. te Raalte op 22 okt 1790, (getuige Christina Hermanni sorore patris) landbouwster, ovl. te Raalte op 16 apr 1865.
2f. Petrus Ruyters, ged. te Raalte op 8 aug 1793 (getuige: Theodora Bernardi - aan Ruijters Boetele), landbouwer, ovl. te Dalfsen Lenthe op 1 mei 1874.
Pelgrim(s)/Peregrini te Raalte
Hallo Mark,
Hallo Mark,
kwam bij dit onderwerp ook niet de naam Meijerink voor?
In Zutphen vond in ik 1781 een huwelijk:
01.07.1781 Hermannus Mejering, j.m. - Gerritje Pelgrims, j.d., beide onlangs gewoont
hebbende onder Warnsfeld.
Getr. in de Gr. Kerk den 18 jul. 1781.
En RK Zutphen:
18-07-1781: Hermannus Meijerinck et Gerarda Pelgroms
get: Reijnildis Helmus en Aleidis Pelgrom
Mvg, Carolina
kwam bij dit onderwerp ook niet de naam Meijerink voor?
In Zutphen vond in ik 1781 een huwelijk:
01.07.1781 Hermannus Mejering, j.m. - Gerritje Pelgrims, j.d., beide onlangs gewoont
hebbende onder Warnsfeld.
Getr. in de Gr. Kerk den 18 jul. 1781.
En RK Zutphen:
18-07-1781: Hermannus Meijerinck et Gerarda Pelgroms
get: Reijnildis Helmus en Aleidis Pelgrom
Mvg, Carolina
Ha Carolina,
Ha Carolina,
Inderdaad! Dat was een ontdekking van Ria van Bessen. Maar in geen 1000 jaar had ik een huwelijk in Zutphen gezocht. En wat deden ze toch in Warnsveld? Je hebt weer een deurtje opengezet, compliment!
Veel dank,
Mark
Inderdaad! Dat was een ontdekking van Ria van Bessen. Maar in geen 1000 jaar had ik een huwelijk in Zutphen gezocht. En wat deden ze toch in Warnsveld? Je hebt weer een deurtje opengezet, compliment!
Veel dank,
Mark