Einde van GenVer

Alles wat met genealogie te maken heeft.
carolina

Einde van GenVer

Bericht door carolina » 09 apr 2014, 12:47

Hallo allemaal, GenVer zal helaas vanaf medio juli stoppen. Zie onderstaande link. Er wordt nog gekeken naar een alternatief.http://www.genver.nl/service/einde.htm

ria van bessen

Wijlen Jan Rientjes gaf ruim

Bericht door ria van bessen » 09 apr 2014, 13:04

Wijlen Jan Rientjes gaf ruim 2 jaar geleden al aan dat FS op 'zwart' zou gaan, zo gauw de archieven hun gegevens via Coret binnen hadden,  in ruil voor ... dat zit er dan achter - de reden dat GenVer nu gedwongen wordt te stoppen ? 

carolina

Dat lijkt niet de reden te

Bericht door carolina » 09 apr 2014, 13:10

Dat lijkt niet de reden te zijn. Ik heb begrepen dat FS graag ziet dat GenVer blijft bestaan en ook aan een oplossing wil werken.

ria van bessen

Wat je nu schrijft kan ik

Bericht door ria van bessen » 09 apr 2014, 13:17

Wat je nu schrijft kan ik nergens terug vinden in hun bericht.Maar wel deze opmerkingSteeds meer films worden om onduidelijke redenen geblokkeerd vanwege restricties. Althans, FamilySearch geeft aan, dat het om restricties gaat.
Vermoedelijk gaat het echter om onjuiste verwijzingen in hun database.

carolina

Klopt dat gedeelte staat op

Bericht door carolina » 09 apr 2014, 13:23

Klopt dat gedeelte staat op het stamboomforum-actualiteit:"Ik heb GenVer reeds meer dan een week geleden gevraagd om me te melden wat de knelpunten zijn en dat ik meer dan bereid ben om met SLC overleg te plegen om indien mogelijk het één en ander aan te passen. Ik heb ook reeds met iemand gesproken die bereid is om het werk mbt GenVer over te nemen en tevens heb ik me bereid verklaard om samen met deze persoon en Jacques rond de tafel te zitten om te zien hoe we GenVer in leven kunnen houden. Werkagenda's zijn zwaar beladen en dat is de enige reden waarom niet alles in één twee drie geregeld kan worden. FamilySearch heeft op generlei wijze het werk van GenVer willen bemoeilijken. Wij zijn een wereldorganisatie en indien er wijzigingen zijn aangebracht heeft dat gewoon te maken met interne beleidsbeslissingen en ITC-overwegingen. Wij beheren meer dan 3 miljard beeldjes van meer dan 100 landen in vele diverse talen en proberen onze gebruikers door uniforme data-aanbieding zo snel mogelijk te voeren naar documenten die gezocht worden. Wij hebben de werkzaamheden van GenVer steeds toegejuichd en zelfs ondersteuning gegeven. Maar onze technische staf in SLC houdt zich bezig met het runnen van FamilySearch. Jean HuysmansField Relations Manager FamilySearch, Benelux & Polen"

helen

Ik hoop van harte dat Genver

Bericht door helen » 10 apr 2014, 16:52

Ik hoop van harte dat Genver een herstart kan maken, want zoeken in Familysearch is een gebed zonder einde.Je krijgt eerst alles wat er enigszins op lijkt in Amsterdam te zien, dan na nogmaals zoeken Arnhem en Nijmegen en de kleinere plaatsen vrijwel niet, is mijn ervaring.
Afbeelding

Wilmabrinkman

Ik zal het verschrikkelijk

Bericht door Wilmabrinkman » 26 apr 2014, 11:58

Ik zal het verschrikkelijk vinden als genver er mee stopt

J.H. van Veen

Dit staat op de side van

Bericht door J.H. van Veen » 22 mei 2014, 21:35

Dit staat op de side van GenVerLaatste Nieuws
20 mei: Het slechte nieuws !!!
GenVer zal, in tegenstelling tot eerdere berichten, ergens begin juni al uit de lucht gaan.
20 mei: Het goede nieuws !!!
Op dezelfde dag zal het stokje worden overgedragen aan .....
De naam van de nieuwe site blijft nog even een verrassing. 

Wilmabrinkman

Dit is zeer goed nieuws 

Bericht door Wilmabrinkman » 22 mei 2014, 21:43

Dit is zeer goed nieuws 

helen

HOERA Een pak van m'n hart!

Bericht door helen » 23 mei 2014, 03:52

HOERAEen pak van m'n hart!
Afbeelding

Plaats reactie