Scheepswerf Van der Velden "Het Zwartewater" te Zwolle
-
martvandervelden
Scheepswerf Van der Velden "Het Zwartewater" te Zwolle
Ten behoeve van een beschrijving van de Scheepswerf Van der Velden "Het Zwartewater" te Zwolle (1923-1971), en Scheepswerf Van Der Velden-Verboon (1921-1923) zoek ik nadere informatie over1. personen die daar gewerkt hebben2. schepen en schippers die 'aan de werf' zijn geweest.
Mart,
Mart,je zou eens op de site van historische kranten kunnen zoeken: http://kranten.delpher.nl/. Mvg, Carolina
-
martvandervelden
Bedankt, deze mogelijkheid is
Bedankt, deze mogelijkheid is mij bekend en heb ik geraadplaagd. Voor het HCO heb ik de documenten van deze werf geinventariseerd ca 4-5 meter materiaal. Ik ben nu bezig met een beschrijving van het materiaal en vooral de onderliggende relatie; veel materiaal is handgeschreven en vraagt om toelichting.Op deze werf zijn tussen 1921 - 1971 ruim 120 schepen gebouwd en vele 100-den gerepareerd. Ook werd gewerkt met ander bedrijven in Zwolle, zoals de VMD, Krol & Co, ZRZV, ZVZ, beurtdiensten, Veemesta, Van Der Kolk & Zonen, Coôp Landbouwbank, Garage Sallandia, OBOH en meer.In de loop der jaren hebben vele Zwollenaren en uit de omgeving hun boterham op de werf verdiend, of zijn via de werf begonnen aan een andere carriere.Met vriendelijke groet