Antonij Knippenberg
-
domuslucis
Antonij Knippenberg
Beste allemaal, Ik zoek de voorouders van Antonij Knippenberg, geboren rond 1700 in Olst. Hij was getriuwd met Maria Jansen.Als ik ga googelen kom ik (toevallig???) wel een andere Antoni Knippenberg tegen die ook met een Maria Jansen was getrouwd. Alleen de data kloppen niet en ook de geboorteplaats klopt niet (Twello, Heerde?).Mijn Antonij had in ieder geval een dochter Janna, geboren in 1726 in Olst.Als ik in de doopregisters van Olst blader, kom ik helaas bij de melding van de geboorte van menige Antonij alleen de naam en het patroniem tegen. Ik kan daar helaas niets mee. Hebben jullie nog ideeen dan hoor ik ze graag. Harry
- ria van bessen
1740-04-30 - Johannes
de dopen zitten gewoon in Olst NG - ook van de andere kinderen1726 19 jan. Antonij Knippenberg Maria Janssen Johanna *huwelijken van Olst zijn er niet van voor 1746
-
domuslucis
Dank je voor de snelle
Dank je voor de snelle reactie.Wat ik echter zoek is het geboortejaar van Antonij en de namen van zijn ouders en eventueel daar de namen van...
- ria van bessen
Nou... ik denk niet dat dat
Nou... ik denk niet dat dat lukt, niet aan de hand van de dtbDe doop van Antonij zijn zoon Jannes is van 30-10-1718Het doopboek begint in juni 1698Huwelijksaktes zijn er niet.
- ria van bessen
-
domuslucis
Nee, dat kan kloppen. Ik heb
Nee, dat kan kloppen. Ik heb nl. het vermoeden dat Antonij in Twello is geboren en toen naar Olst is vertrokken. Antonij had meerdere broers en zussen en zijn vader lijkt Jan Jans Knippenberg te zijn, geboren in 1662 in Twello? Helden?De familie komt waarschijnlijk uit Helden in Limburg en heeft een lange stamboom.In ieder geval bedankt voor de aanvullende informatie. Groeten, Harry
- ria van bessen
Anthony Knippenberg is voor
Anthony Knippenberg is voor de 2e keer getrouwd. Is dat bekend?
-
domuslucis
Nee Ria , dat zou geheel
Nee Ria , dat zou geheel nieuwe informatie zijn.Heb je meer gegevens hierover?
- ria van bessen
Nou heel summier, het is een
Nou heel summier, het is een uitreksel.Maar je kunt de akte in het hco bekijken.Dit is de bronORA Olsttestament dl 6 f 24 dd 18-12-1752 en 21 decAntony Knippenberg wed. van Maria Jansen, nu e.v. Femmegien KijtsIn deze akte wordt overgedragen aan de zoon Jannes en zijn vrouw Maria Hendriks Duijstermans de pelmolen, olie molen, huis en hof die gekocht is van Arriaan Gerrits en vrouw Johanna Leverts door voornoemde A. Knippenberg en zijn overleden vrouw Maria Janssen Wat ik raar vind dat er geen voogdijstelling is wanneer A. Knippenberg hertrouwt.Is niet te vinden.Alle aktes waarin A. Knippenberg wordt genoemd zijn na de datum 1e gedoopte zoon in 1718En als die voogdijstelling er niet is, dan is Jannes / Johannes de enige overgebleven zoon van Anthony?Ik ben even internet op geweest en ik denk dat je deze bedoelt? Teunis Knippenberg [2669] werd geboren in 1697 in Twello (Voorst), Gelderland, Netherlands Teunis = Anthony
-
domuslucis
Yes! dat is zeer
Yes! dat is zeer waarschijnlijk "mijn"Antonij.Fijn. Dank je wel. Voor mij is nu het een en ander duidelijk. Hier kan ik wat mee. Groeten, harry