remmiger
Gaat het om deze persoon of
Gaat het om deze persoon of is dit zijn vader?2676 George Elliot tegen de solliciteur-militair Bartholomeus Remmiger van het regiment van James Erskine wegens een vordering in geld. (betekenis solliciteur: een persoon die bij een of meer legerafdelingen tegen zekere rente voorschotten verstrekte op soldijen en voor bepaalde uitgaven)Datering: 1612-1613Vindplaats: Historisch Centrum Overijssel (HCO)
-
mwijsman
Weet ik niet. Het huwelijk
Weet ik niet. Het huwelijk vindt plaats in 1670 te Zwolle. Mijn vraag is of er kinderen uit dit huwelijk te Zwolle zijn gedoopt vanaf 1670.Groetjes en bedankt voor de reactie.
Er zijn wel kinderen geboren
Er zijn wel kinderen geboren uit dit huwelijk, maar ik weet niet of Jan in Zwolle is gedoopt.Huwelijk Jan Remmeger in Lochem:09.02.1705 Jan Remmeger, j.m. z.v. Barthold Remmeger en Johanna Dumen, d.v. wijlenEngbert Dumen uijt Lochem In Delft wordt dochter Elisabeth gedoopt:Dopeling Elisabet Vader Bartelt RemmegerMoeder Aeltje to HarkelGetuige Aelbrecht to Harkel Annetje Willems Plaats DelftDatum doop 01-03-1674 Mvg,Carolina
-
mwijsman
Hartelijk dank al voor deze
Hartelijk dank al voor deze informatie.Ik stam af van Jan en Johanna. Hun zoon Egbert vertrekt van Lochem naar Westbroek Utr.met vriendelijk groetMarga Wijsman
- ria van bessen
Volgens de voogdijstelling in
Volgens de voogdijstelling in Zwolle RA 001-150 f 467 dd 19-12-1670 was er één dochter genaamd Joanna uit zijn eerder huwelijk.Dus voor hij hertrouwde met Aaltje ! Het kind krijgt 25 gls voor moeders erfdeel.Voogden worden Theodorus Constant en Laurents Scholt.of er daarna nog kinderen zijn gedoopt in Zwolle is me niet bekend.
-
mwijsman
Bedankt voor deze informatie.
Bedankt voor deze informatie. Kom steeds een stukje verder hierdoor. Want deze dochter uit het 1ste huwelijk trouwt waarschijnlijk te Amsterdam met een broer van Johanna van Duimen , huisvrouw van Jan remmiger. Met vriendelijke groet,Marga Wijsman
-
Janny Lalkens
In het jaar 1675, dat ik als
In het jaar 1675, dat ik als steekproef nam: geen kind te Zwolle gedoopt van Barthold Remmiger en Aeltie Tho Harckel.Van Joanna uit het eerste huwelijk heb je ook nog geen doop? Vriendelijke groet, Janny
-
mwijsman
Nee heb geen dopen van de
Nee heb geen dopen van de kinderen van Bartolt Remmiger en ook zijn eerste huwelijk niet. Heb nu een doop van dochter elisabeth te Delft ontvangen door dit forum vandaag. Met vriendelijke groet Marga Wijsman
-
Janny Lalkens
Periode 26-7-1674 tot 31-12
Periode 26-7-1674 tot 31-12-1674: niets gevonden te Zwolle.Op 1-3-1674 was dus Elisabeth te Delft gedoopt, zoals we nu weten. Om dan al 4 maanden later in Zwolle te gaan zoeken naar een volgende doop is erg vroeg, maar je weet maar nooit. Het waren onrustige tijden. Werd elke baby direct al gedoopt? Zo veel mogelijk wel natuurlijk, maar toch... In de zomer van 1672 werden er te Zwolle babies gedoopt, die in de vlucht waren geboren, bijv. te Groenlo geboren.Nog geen Jan gevonden, maar wel die Eghbert: als s: van Bartholomeus Remmeger en Aeltien Herckels gedoopt te Zwolle op 17 nov. 1671 boek 700/blz. 351 oude nummering. Vriendelijke groet, Janny