Onderzoek Fuit/Lammers/Voorhorst.

Alles wat met genealogie te maken heeft.
ria van bessen

Margje,

Bericht door ria van bessen » 12 jan 2015, 16:57

Margje, Ik bedoelde Heiltje Willems de vrouw van Gerrit Hendriks Fuit.Heb je haar voorgeslacht al? Want daar kan ik je wel alvast mee helpen, met bewijs.. ook dat nog.. 

Daan

Ik ben niet boos alleen

Bericht door Daan » 12 jan 2015, 17:12

Ik ben niet boos alleen verdrietig...... en nu kom je met iets dat ik op wiewaswie die gegevens vandaan heb wie is de grappenmaker? Er zijn vele wegen naar Rome, vraag Ria van Bessen zij weet het, en wat betreft die Mechteld Gerrits heb ik inmiddels ook gevonden, dus je kunt nog even verder en wederom succes M.

Margje49

Ja Ria, Heel graag. 

Bericht door Margje49 » 12 jan 2015, 19:36

Ja Ria, Heel graag. Bij voorbaat dank.Margje

Margje49

Hallo Ria

Bericht door Margje49 » 13 jan 2015, 13:36

Hallo RiaWat een mooi stuk. Je geeft me in ieder geval iets om m'n tanden op stuk te slijten. Heiltje zou dus geboren zijn tussen 1713 en 1720. En ze is onvindbaar in de doopboeken. Jammer, jammer.Ik ga ermee aan de slag, want er zit genoeg in om onderzoekswaardig te zijn, al was het maar die naam Ulrichs, waarvan ik me afvroeg waar die vandaan kwam. Bovendien spelen er duidelijk allerlei belangen. Ze hebben een mombeer en krijgen er nog twee. Moeder moet met handjeklap beloven een goede opvoeder te zijn. Allemaal dingen die ik erg leuk vind en nog leuker om uit te zoeken.Ik denk dat ik het antwoord op m'n vragen moet uitstellen tot ik weer naar Zwolle kan gaan, maar dat komt goed.Heel hartelijk dank,Margje

ria van bessen

Margje,

Bericht door ria van bessen » 13 jan 2015, 15:55

Margje,Heb je al eens rondgekeken in de diverse boeken van Terwolde ?Daar is veel te vinden omtrent personen uit Welsum. En digitaal te bekijken. Zo heten de kinderen van Hendrik Gerrits en Willempje Thijs ... bijv. Nijmeijer. NG huwelijk Terwolde23-10-1744 Willem Gerrits Florijn jm zv Gerrit Florijn v Welsum metWillemine Hendriks Nijemeijer jd vw Hendrik Gerrits Nijemeijer v Terwolde Ik denk echt niet dat je in Zwolle verder komt. Als Gerrit zijn roots in Welsum heeft, kun je beter onder Deventer of zoals gezegd Terwolde e.o. zoeken.Dat is veel logischer omdat men bij hoog water niet in Olst kon komen bijv. 

Margje49

Ja, Ria, daar heb ik al eens

Bericht door Margje49 » 14 jan 2015, 13:58

Ja, Ria, daar heb ik al eens rondgesnuffeld, maar nu ga ik dat wat intensiever doen. Bedankt voor het onder de aandacht brengen.

Margje49

Hallo Ria,

Bericht door Margje49 » 27 jan 2015, 13:31

Hallo Ria,Dit is echt een stuk taaie kost en ik ben heus wel wat gewend aan de diverse akten en gegevens. Er zijn echter te veel overeenkomsten met de data in mijn onderzoek om het zomaar voorbij te laten gaan omdat het slecht bewijsbaar is. Dan zou ik heel wat naast me neer moeten leggen. Misschien dat ik nog wat vind in het HCO, maar dat weet ik pas in maart. Ik wil dit stuk dus gewoon opnemen in mijn verhaal. Uiteraard met de toevoeging dat verder onderzoek moet uitwijzen, etc... Nu is de vraag of je daar bezwaar tegen hebt en ook of je er bezwaar tegen hebt dat ik je noem als vinder. Ik ben er namelijk heel blij mee, maar gun degenen die het zware werk hebben verricht graag hun plekje. Ik hoor graag van je.Margje

ria van bessen

Nou .... ik heb deze gegevens

Bericht door ria van bessen » 27 jan 2015, 16:47

Nou .... ik heb deze gegevens weer van iemand anders, Margje.. het zou mijn inziens niet correct zijn als mijn naam vermeld werd.Dit zijn inderdaad volledige aktes, letterlijk overgenomen.Het meeste wat ik zelf van Olst heb, zijn de korte samenvattingen.Ik mag deze volledige aktes [met toestemming] gebruiken om hier hulp te bieden, en dat hulp bieden kost ook tijd, ... zoeken om verbanden te vinden... maar veel minder dan transcriberen. Het puzzelen vind ik trouwens leuk om te doen en zie ik ook niet als werk.Sommigen lossen dit op door op hun website onder het dankwoord iets te vermelden, sommigen doen dat niet. Maar dat is mij om het even.Ik heb er geen bezwaar tegen dat je mijn naam vermeldt, mocht je dat toch wel willen doen.        

Margje49

Hallo Ria,

Bericht door Margje49 » 07 feb 2015, 14:39

Hallo Ria,Dan ga je bij de dankverschuldigden, want ik was en ben blij met je inspanningen om soms uit moeilijke kwesties te komen.Met behulp van de archivaris van Epe kwam ik op het spoor van Teunis Willems (Fuit).Teunis laat duidelijk aantekenen bij zijn huwelijksakteakte (Olst,12-09-1846) dat hij het er niet mee eens is dat hij in zijn militieakte Teunis Fuit wordt genoemd. Hij heet Teunis Willems. Punt uit. Die naam Fuit is slechts een venoeming naar het huis waar de familie woont en meer niet.Het geeft tevens Dhr. Jansen gelijk met zijn stelling dat Fuit een aangenomen naam is. Ik zou daarvan alleen nog graag de oorsprong van vinden.Met hartelike groet,Margje

ria van bessen

Heb je gezien hoe het eruit

Bericht door ria van bessen » 10 mar 2015, 22:35

Heb je gezien hoe het eruit ziet .. wat je hier hebt neergezet ...?Dat is voor mij tenminste niet te overzien.Sorry. 

Plaats reactie