Onderzoek Fuit/Lammers/Voorhorst.
-
Albert Veldhuis Hzn
Jan Fuit zoon van Hendrik
Jan Fuit zoon van Hendrik Fuit en Maria Potkamp is ovl in Ogden, Weber County, Utah, USA dd 9 mei 1909 ; Jan tr 1e Jannetje Potkamp en na haar overl hertr hij met Anna Jacomina ten Hoeve uit Winterswijk. Via Findagrave zijn nakomelingen gevonden in Weber County in Utah.vr. groet - Albert
-
Margje49
Hallo Albert,
Hallo Albert,Inderdaad zitten er heel wat Fuiten in Amerika en daar heb ik inmiddels contact mee. Zij zoeken nu actief mee en hebben al veel verteld over hun leven daar. Het zijn allemaal nakomelingen van Reinder Fuit, zoon van Jan en het zijn er nogal wat. Ik zou het graag op het forum zetten, maar daarvoor is het een beetje te veel. Hoe gaan we dat doen?Wat betreft de Haagse Fuiten. Ik ben er zelf een (aangetrouwd). Dus die infomatie heb ik ook.Dus kom maar op met je vragen.Groet Margje
-
Albert Veldhuis Hzn
Hallo Margje , een
Hallo Margje , een emailadres op een forum plaatsen kan mogelijk spam opleveren of nog erger ?Maar ik ben te bereiken via www.veluwsegeslachten.nl via contact zoeken daar , of een bericht aan de secr. komt het wel bij mij terecht. Misschien kunnen wij daarna gegevens uitwisselen van de diverse Fuit en Fuijt takken.groet, Albert
-
Albert Veldhuis Hzn
Hallo Margje , Karel Fuit
Hallo Margje , Karel Fuit en Maria Vrolijk hebben in Den Haag / Scheveningen een zoon Cornelis geb circa 1853 . Heb je meer over deze Karel Fuit ? kan hem niet vinden met wiewaswie.nlVerder in Den Haag Jan Fuijt en Catharina van der Doom met een Geertrui geb circa 1825 's-Gravenhage. Van wie is deze Jan Fuijt er een ?groet, Albert
-
Margje49
Hallo Albert,
Hallo Albert,Uit m'n hoofdstuk Onbekende Fuiten het volgende:Er bestond een Cornelia Fuijt, geboren te Den Haag, ca. 1817 dochter van Johannes Fuijt en Catharina van der Doorn, wonende te Scheveningen. Johannes, geboren ca. 1759 en overleden te Scheveningen 07-07-1813) was een zoon van Cornelis Tuijt en Willempje/Willemintje Vroegop. Cornelia trouwde op 05-11-1845 te Delft met Cornelis Zimmerman.Meer heb ik niet over deze Scheveningers. Intrigerend is het wel. Ik heb echter m'n handen vol aan het uitzoeken van de Overijsselse en Amerikaanse gegevens op dit moment, dus ik laat de Utrechtse, Duitse en Rotterdamse tak een beetje liggen. Later kom ik er graag op terug.Ken je overigens de site zoekakten.nl? Verbazingwekkend wat je met een beetje zoeken daar kunt vinden.Vrgr. Margje
-
Albert Veldhuis Hzn
Hallo Margje ,
Hallo Margje ,Een aantal zoektochten op wiewaswie.nl heeft mij duidelijk gemaakt dat er in de familie Tuit veel personen zijn met de naam Karel Tuit ; verder zag ik een genealogie Tuit gemaakt door Karel C. uittien in Harderwijk. Wat dat betreft hoef ik in Den Haag en Scheveningen niet verder te zoeken in die periode. Bij het lezen van een akte met de naam Tuit en Fuit is een leesfout al gauw gemaakt.In Epe en omgeving heb ik een aantal huwelijken Riphagen x Fuit en Fuijt ; de stamboom Riphagen heb jaren geleden gemaakt , maar de Fuit en Fuijt gegevens heb ik nu pas verder uitgewerkt. zoekakten.nl ken ik en is heel handig om te gebruiken.vr. groet, Albert
-
Margje49
Hallo Ria,
Hallo Ria, Dit is wel de goede afdeling voor Fuiten.Wat ik mij afvraag: Wordt met de Molskamp de boerderij aan de tegenwoordige Bosweg 1 in Welsum bedoeld? Die wordt namelijk beschreven in Historisch Welsum van Erna Zijlstra-Bleijerveld. Zij heeft echter geen gegevens van voor 1848. Die zouden er dus wel zijn. Zou je me een beetje uit de brand kunnen helpen?Hartelijke groet,Margje
- ria van bessen
Haha.. ja inderdaad, de goede
Haha.. ja inderdaad, de goede afdeling Fuit.Het Molskampje is een stuk grond, geen erve.Albert schreef dat de fam. Bredenoord de afstammelingen waren van Hendrik Gerrits en Heiltjen Alberts. En dat beweerde Daan Horselenberg ook, ik weet niet meer wanneer en waar..En dat zou zo maar kunnen, want Jacob Hendriks Bredenoord heeft namelijk ook een halve Molskamp.Je had nog een opmerking over de 2e vrouw van Gerrit Hendriks Fuit.1783 11 Jan- Gerrit Hendriks wedr. Heiltje Willems in Welsum, Geertje Lamberts wed. Jan Berends in Veessen.uit dit huwelijkNG OLST5 Decemb.1784 Gerrit Hendriks Geertje Lammerts Hendrik 1e kind van haar eerder huwelijkdpb VeessenLambert Jan Berents Geertjen Lamberts doop: 5 6 1768 Geertje zou dan van 1748 kunnen zijn, of eerder, uitgaande van 20 jr. oud als ze huwt.en is deze wel een Fuit ?Ng Olst d. 23 Novemb.1794 geboren op den Zandkamp in Welsum & d. 30 do. gedoopt een kind met name Hendrik, waarvan de vader Willem Gerrits & moeder Anna Janssen.??? Den 28 Nov. 1793 geboren op den Zandkamp in Welsum en den 8 December gedoopt een kind met naame Harmen, welks vader Jacob Gerrits, de moeder Arentjen Derks
-
Margje49
Hallo Ria,
Hallo Ria,Ja, een Fuit is ze met al die Fuitenkindertjes, die ze op de wereld heeft gezet, maar dat verschil in leeftijd doet de wenkbrauwen fronsen.En ook Hendrik is een Fuit. Moeder is Anna Jansen van Ee. Er zijn er nog vier: Jan, Heiltje, Agnies en Berent.Alleen die laatste ken ik niet. Paps Jacob ook niet. Ik ga op zoek.Hartelijke groet, Margje
-
janvanbrummen
Dit is wat ik weet van
Dit is wat ik weet van Geertjen LammersJan van Brummen HeerhugowaardPersoonskaart van Geertjen Lammers ( Lamberts )Geertjen Lammers ( Lamberts ) is geboren op 26-05-1749 in Epe, dochter van Willem Lambertsen en Evertjen Hendriksen. Geertjen is overleden op 14-01-1829 in Olst (Welsum), 79 jaar oud. Geertjen:(1) trouwde, 18 jaar oud, op 21-02-1768 in Wijhe met Jan Herms Berends (Berents) van Brummen, 24 jaar oud. Jan is een zoon van Berend Jansen Steinvoord en Maria Harms. Hij is gedoopt op 04-08-1743 in Wijhe. Jan is overleden in 1782 in +- Veessen, 38 of 39 jaar oud.(2) trouwde, 33 jaar oud, op 13-01-1783 in Olst met Gerrit (Gerut) Hendriks Fuit (Fuut). Gerrit is overleden op 30-12-1794 in Olst. Hij is begraven op 15-01-1795 in Olst. Gerrit is weduwnaar van Heiltje Willems van de Geere.Leeftijd bij belangrijke gebeurtenissen:2 Broer Hendrik geboren (26-03-1752)18 Trouwde met Jan Herms Berends (Berents) van Brummen (21-02-1768)19 Zoon Lambert Jans (Jansen) gedoopt (05-06-1768)21 Zoon Berend Jans geboren (04-11-1770)24 Zoon Evert Jans geboren (24-12-1773)28 Zoon Hermen Jans geboren (21-09-1777)32 Zoon Jan Jans geboren (16-07-1781)32 of 33 Echtgenoot Jan Herms Berends (Berents) van Brummen overleden (1782)33 Trouwde met Gerrit (Gerut) Hendriks Fuit (Fuut) (13-01-1783)35 Zoon Hendrik Gerrits gedoopt (05-12-1784)