Johanna Bonsink 1819
-
Jan Ph
Johanna Bonsink 1819
wie heeft ooit al eens onderzoek gedaan naar Johanna Bonsink, geboren op 14 oktober 1819? Haar acte is terug te vinden op FS. Maar in de loop der tijd trouwt 3 x deze (?) Johanna: 1844 met Plas, 1848 met Timmerman en 1873 met Brune. Althans, volgens de bij de huwelijken afgegeven geboorte-actes. Kinderen volgen. Maar, tot in 1862 worden kinderen bij haar verwekt door Derk Plas. Het vermoeden bestaat dat Johanna 1 nog een zuster Johanna 2 heeft gehad die met Timmerman en Brune trouwde. Tussen 1820 en 1831 zijn door mij geen Johanna's gevonden. En polygamie sluit ik uit......
-
Jan Ph
nog een aanvulling: naast 3 x
nog een aanvulling: naast 3 x getrouwd is zij ook 2 x overleden........
Bij alle huwelijken van
Bij alle huwelijken van Johanna Bonsink zijn vermeld de ouders, zijnde Klaas Bonsink en Gezina Hollemans.Nog te vermelden dat bij alle huwelijken van Johanna Bonsink dezelfde geboortedatum staat zijnde 14-10-1819, en expliciet vermeld bij het huwelijk met Gerrit Brune weduwe van Egbert Timmerman.
- ria van bessen
Haha .... dat heb ik nog
Haha .... dat heb ik nog nooit gehoord.ik ben erg benieuwd hoe dat mogelijk is!
Er is een Jansje Bonsink
Er is een Jansje Bonsink geboren 13-12-1817 in Zwolle gehuwd met ook een Derk Plas, dat zou dus de Derk kunnen zijn die tot 1862 kinderen had.zie Archieven.nl
Ik denk dat ik het antwoord
Ik denk dat ik het antwoord gevonden heb.
-
Jan Ph
Daan,
Daan, bedankt! Dat is ze. Het past helemaal in het plaatje. Blijft het intrigerend of leuk (?) dat met het huwelijk van Jansje zij de geboorte-acte van haar zusje Johanna overlegde. Maar bij haar huwelijk konden de 'jonggehuwden' niet tekenen, evenmin de vader van de bruid. Dat is de oorzaak van deze kleine ellende: gewoon het verkeerde papiertje meegenomen. Wat zich bij het voorlezen van alles heeft voorgedaan blijft in het ongewisse: verkeerde leeftijd, verkeerde voornaam, etc....
- ria van bessen
Goed gevonden Daan ... én dat
Goed gevonden Daan ... én dat zonder sofi nummers .