Greve, Boot
- ria van bessen
Ik vraag me af of je wel wat
Ik vraag me af of je wel wat zou hebben aan een testament van Albertus, als het gevonden wordt. Ik denk nl dat jouw Roelof eerder zal afstammen van Aleida Booth gezien de naam.Het testament van Albertus zit niet tussen de andere testamenten. Dat zal waarschijnlijk de reden zijn dat je geen antwoord krijgt, ze kunnen bij het HCO het testament niet vinden?Onderstaande is een dochter van Geurt Willems Greve29-07-1607 Albert Arendt Borgemr Arent Gerries s. ende Willemken Goerts, Goert Willems Greven d. voor die SassenpoorteAls Goert al een huwbare dochter heeft in 1607, dan vraag ik me af of hij wel een zoon is van Willem Greve en Aaltje..Albertus de Booth Greve huwt in 1720 -Het lijkt wel of Willem Greve eerder gehuwd was
"Ik denk nl dat jouw Roelof
"Ik denk nl dat jouw Roelof eerder zal afstammen van Aleida Booth gezien de naam.??Deze Aleida ben ik nog niet tegengekomen.ik heb mij nog niet zo verdiept in de fam. Greve daar ik mij meer heb geconcentreerd op Albertus. En dat testament kan bevestigen, of niet, dat Roelof een zoon van hem is.gr. Phil
- ria van bessen
Aleida ? Zo heb ik haar niet
. Ik denk dat je bedoelt Aaltje Booth gehuwd met Wijnolt Greve.Ik bedoel dit..je hebt toch de doop van Roelof ?Van Carolina ..Roelof is gedoopt op 10-10-1619 in Harderwijk: Rodolph zn van Cornelis Gerritsen en Marigen Rodolphs.En als Roelof de naam Boot draagt of zijn zoon, dan zou ik eerder de familieverbinding zoeken bij Aaltje Booth hiervoor genoemd.En dan via de ouders van Roelof.
De Roelof waar ik, in eerste
De Roelof waar ik, in eerste instantie, naar op zoek ben is geb. rond 1655 en kan dus geen zoon zijn van Aaltje X Wijnolt. Vandaar dat ik probeer de lijn te volgen die Carolina gegeven heeft.Rodolph is op 16-5-1641 gehuwd met Hendrickjen Hermans, hij zou een zoon Roelof kunnen hebben.Vandaar dat ik het testament van Albertus zo belangrijk vindt, om een en ander uit te sluiten.maar alle info is welkom.gr. Phil
- ria van bessen
Nou begrijp ik er niets meer
Nou begrijp ik er niets meer van.Ergens anders schrijf je... als antwoord op CarolinaRoelof is inderdaad een zoon van Harmen Roelofsz Boot, Harmen zou geb/ged. zijn op 11-03-1655 te Harderwijk (vermoedelijk). Roelof is ook het enigste kind van Harmen X Lijsbeth Wijngaerts dat ik heb kunnen vinden.Dus nee, Roelof is dan geen zoon van Wijnolt, inderdaad. Albertus neemt de naam van zijn moeder mee, vandaar Booth 's GreveBooth alias Greve.En als Aaltje Booth waarvan het patroniem niet bekend is, nou uit Harderwijk komt ??Dan is zij verwant aan Cornelis Geurts Booth.Je zoekt toch de oorsprong van de naam Booth?En zou je op een andere manier moeten zoeken, nl zoeken in het oud rechterlijk archief van Harderwijk om te kijken of daar aktes zijn die bevestigen dat Harmen inderdaad de zoon is van Roelof ...en Roelof de zoon van ... etc.
Hoi Ria,
Hoi Ria,Het klopt helemaal wat je schrijft, denk dat ik gisteravond een beetje te moe was en daardoor niet de moeite heb genomen om de gegevens er bij te zoeken.Het vermoeden (uit geschriften oa. Pont) bestaat dat Aaltje inderdaad uit Harderwijk komt.Helaas zit een reisje naar Harderwijk er voorlopig niet in, misschien dat er wat online staat.Bedankt voor het meedenken en je antwoorden.Mvgr. Phil
- ria van bessen
Je kunt het oud rechterlijk
Je kunt het oud rechterlijk archief van Harderwijk digitaal bekijken.Je kunt www.archiefnet.nl aanklikken zoeken op provincie, Gelderland aanklikken en dan Harderwijk.Niet de oudheidkamer aanklikken maar de link daaronderof onderstaande link gebruiken dan kom je direct daar waar je wezen moet..http://www.streekarchivariaat.nl/nl/?mi ... =4#inv3t2O ja, als je de link gebruikt, [de link werkt - heb ik gecontroleerd], dan moet je wel de cookies verplicht accepteren, daarna kom je in het ORA.Succes