Tonia Terder
-
Annika
Tonia Terder
Ik ben op zoek naar Tonia Terder. Zij zou uit Rotterdam komen en in 1848 op 27-jarige in Enschede een kind hebben gekregen (Everharda Peternella Tonia Terder). Verdere informatie over haar heb ik tot op heden niet kunnen vinden.
Hallo Anika,
Hallo Anika,Volgens de geboorteakte is moeder Tonia nog steeds wonende te Rotterdam,Gezien de naam Terder verder niet voorkomt in Rotterdam of Wiewaswie zou ik ook rekening houden met een verschrijving van de naam, bv Termer of Terneder komt wel veel voor. Bij Fam. search komt de naam Terder wel voor zie ik nu, maar zover ik zo zie in het buitenlandHelaas kan ik niets vinden over haar, bij huwelijk dochter is ook onbekend waar ze is, zoals je ongetwijeld weet.Als je weet dat ze van NH geloof waren, zou je bij zoekakten.nl de lidmaten/attestaties nog eens kunnen bekijken, die zijn er daar ook van die tijdJettie
-
J. Krooshoop
Een verschrijving lijkt mij
Een verschrijving lijkt mij ook een plausibele verklaring; je kunt dan ook denken aan verschrijving van b.v. “Ferder” of “Verder”Tonia was bij de geboorte van haar dochter op 23.4.1847 volgens opgave van de aangevers 27 jr.; zij zou dan omstreeks 1819 geboren zijn. Om meer info te krijgen over de gezochte Tonia, zit er weinig anders op dan de Rotterdamse bevolkingsregisters omstreeks 1847 raadplegen.
-
tukkergirl
even voor de duidelijkheid...
even voor de duidelijkheid...http://www.stamboomforum.nl/familiename ... erderzodat er niet dubbel gezocht wordt