Familienaam Van der Steeg(e)

Alles wat met genealogie te maken heeft.
ria van bessen

Dat geldt ook voor mij, puur

Bericht door ria van bessen » 26 feb 2018, 16:01

Dat geldt ook voor mij, puur interesse in genealogie en met name het oplossen van zoektochten die ogenschijnlijk zijn vastgelopen.Neef kan ook de zoon zijn van een tante of een oom. En zelfs een aangetrouwde neef zijn, zelfs achterneef.Er is bijv. een Hendrik Harms jm van Emmen die huwt met Geesje Beerents wed van Mastebroek in 1747, die weer de nicht is van Arentje Jans [x Teunis Berents op het Blik]. Gezien het patroniem zal Geesje ook een aangehuwde nicht zijn van Arentje, ondanks dat ze in het testament gewoon nicht genoemd wordt.*Janna de dochter blijft op het erve Hofbre wonen. Zij huwt met Willem Willems 7 mei 1756. Uit het huwelijk van Janna en Willem een zoon Hendrik. Janna hertr. 9 mrt met Claas Dirks.Over voornoemde zoon Hendrik worden als voogden gesteld Jan Gerrit Hendriks als oom, samen met Albert Willems die ook voogd is als oom. Dalfsen dl 10 f526 dd 10-03-1760.Hannes Hendriks maakt te Zwolle een testament en benoemt zijn broer Gerrit Hendriks als enige erfgenaam en prelateert aan diens zoon Albert een blauwe rok. Zie f260 dd 12-11-1787.Jan Gerrit Hendriks gaat kort nà zijn huwelijk, in Zwollerkerspel verder door het leven als Jan Gerrits.In 1750 huwt hij nog als Jan Gerrit Hendriks en bij de doop van Aaltje op 1-1-1751 wordt hij nog Jan Gerrit Hendriks genoemd. Daarna is het gedaan, maar daarvoor blijft zijn dubbele voornaam gebruikt volgens de aktes in Dalfsen.De naam van de Stege komt duidelijk van Jan zijn vrouws kant, Jan wordt ook niet als zodanig aangeduid in het ORA van Zwollerkerspel. Ik heb het tenminste niet gezien.Pfff. .. wat ergerlijk zeg die CAPTCHA - niet normaal.

MartvdS

Bedankt voor alle reacties. 

Bericht door MartvdS » 26 feb 2018, 22:03

Bedankt voor alle reacties. De informatie archiveer ik weer, en via dit forum kom ik ook weer verder en in contact met familie. Mooi dat dit zo loopt! 

Plaats reactie