Gezocht Doopakte van Johanna Wicherlinck
- ria van bessen
Als de moeder in Zwolle is
Als de moeder in Zwolle is overleden, kun je haar overlijden opzoeken middels de Generale Index, en digitaal.Ze zal als vrouw van .. Wicherlink begraven worden, dus hoef je haar naam niet te weten om te zoeken.
In 1713 wordt Anna Maria
In 1713 wordt Anna Maria Bloems vrouw van Joannes Wicherlink in Zwolle in de Broerenkerk begraven: http://www.historischcentrumoverijssel. ... iew=ldtZie http://www.vpnd.nl/bronnen/ov/zwolle/zw ... 171302.pdf 4e pagina van de pdf.
Egbert Goethuis trouwt in mei
Egbert Goethuis trouwt in mei 1707 te Zwolle met Jennigjen Grootenhuis.
Getuigen: Sijn vader en van haer Kunne Koldeweijs.Zij wordt 4 januari 1715 begraven in de Michielikerk in het portaal aan het kerkhof, met toestemming van juffrouw Munts.Egbert hertrouwt in mei 1715 te Zwolle met Hendrina CagelingsGetuigen: Sijn get. de vader; haar get. de broeders huisvrouw
Getuigen: Sijn vader en van haer Kunne Koldeweijs.Zij wordt 4 januari 1715 begraven in de Michielikerk in het portaal aan het kerkhof, met toestemming van juffrouw Munts.Egbert hertrouwt in mei 1715 te Zwolle met Hendrina CagelingsGetuigen: Sijn get. de vader; haar get. de broeders huisvrouw
-
Nostalgie28
Erg bedankt voor de info, ik
Erg bedankt voor de info, ik moet toegeven dat ik daar niet aan gedacht heb.
-
Nostalgie28
Heel erg bedankt voor de info
Heel erg bedankt voor de info en de pdf! Ben ik erg dankbaar voor, groetjes,Jenny
Ik weet niet of je zelf de
Ik weet niet of je zelf de link naar de Generale Index van Zwolle al gevonden had, maar dan kun je zelf ook nog zoeken: http://www.historischcentrumoverijssel. ... iadt=141Je moet alleen soms behoorlijk creatief zijn met spellingsvarianten; naast ij kan bv. ook y voorkomen.Groet, André
- ria van bessen
Het ziet er dus als volgt
Het ziet er dus als volgt waarschijnlijk zo uit... mocht je in de GI willen zoeken.. hieronder staan verschillende schrijfwijzes van de naam Ng Zwolle 1674-09-05: Joannes Wijcherinck j.m., gaat in ondertrouw met Anna Bloemertsz (de procl.gaan te Hasselt) NB GEEN ondertrouw /huwelijk in Hasselt gevonden. uit dit huwelijk : dpb Hasselt]Johanna 02-02-1676Gerrit 03-09-1679 Anna Maria Bloems vrouw van Joannes Wicherlink begraven ZwolleBroerenkerk op 09-09-1713 ZwolleHenrickus Broese j.m. enJohanna Wijgerlinck j.d.getuije zijen vader en haar moederattestatie gegeven den 9 april 1705 om te trouwen tot Windsum trb Windesheim Den [doorgestreept: 13] 9 April 1705 is hier op attestatie getrouwt Henricus Broise [Broese] j.m. ende Joanna Wijcherlinck j.d. bijde woonagtigh van Zwolle Zwolle LidmaatboekJohanna Wicherinx belijdenis maart 1695 w. in de NieuwstraatJohanna Wicherinx gaat met attestatie naar Amsterdam 08-11-1699Johanna Wicherlink dec. 1701 met att. uit Amsterdam Johan Wicherlingh belijdenis dec. 1687 wonende in de NieuwstraatBeide in de Nieuwstraat ... Gerrit Wicherling gaat met attestatie naar Amsterdam 08-11-1699Gerrid Wicherling doet belijdenis juni 1699Gerrit Wicherling wonende bij de Vispoort doet belijdenis april 1699Juist ...2x een Gerrit ... - één van de twee kan dus die secretaris zijn. Nogmaals de erfuitingZwolle erfuitingen f70-f71 dd. 20-08-1716 Momberen over de drie nagelaten kinderen van wijlen Johanna Wigerlink: Jan Broese en Egbert Goethuis.Henrik Broese heeft aan zijn drie kinderen Jan, Martha en Gerhardus Broese, erfuiting gedaan en voor moeders goed bewezen aan ieder 100 car.gl., voorts aan de kinderen tezamen een gouden keten en gouden ring, mitsgaders de kleren en het zilver tot moeders lijfs gehoord hebbende, en dan nog het meisje een bed met toebehoor, om van het ene op het andere kind te vererven en uitgekeerd te worden wanneer de kinderen meerderjarig of getrouwd zullen zijn, belovende dezelve ondertussen in kost, kleren en verdere lijves nooddruft te onderhouden. Actum coram Schepen van Rhijn.En verder is er dit ...f114 dd.22-01-1718Erschenen Hugo Visscher en Henrik Voorthuis zijnde bij resolutie van heden aangesteld tot momberen over de drie minderjarige kinderen van Henrik Broese bij wijlen Joanna Wijgerlink in echte verwekt, en zulks in plaatse van Rutger Burman [mz. Bierman ] overleden zijnde en van G: Wijcherlink althans in een andere Provincie wonende, en hebben de momberschap aangenomen en bij handtasting beloofd der pupillen beste te zullen zoeken.Schepen Crans.f172 dd.28-09-1719Is Jan Lelivelt, in plaats van Jan Kuiper, bij Egbert Goethuis aangesteld tot momber over de kinderen van wijlen Hendrik Broese, de momberschap aangenomen en beloofd der pupillen beste te zullen doen.Actum coram Schepen Tobias.uit het 1e huwelijk:1 nov 1705 Martha d. van Henricq Broese en Johanna Wicherlink20 nov 1706 Jan s. van Hendricus Broese en Johanna Wicherlink30 7ber 1708 Maria Geertruid d. van Hendrik Broese en Johanna Wiegerling01-11-1705 Martha d.v. Henricus Broese en Johanna Wicherlink30 april 1713 Gerardus – moeder is Johanna Wicherlink07-08-1714 Gerardus – Hendrik Broese en Johanna Wicherlink volgens jouw gegevensHendrik Broese hertrouwt met Elsien Cupers j.d. van GoorDe proclamatien gaan mede te Goor (ondertrouw 15-2 [=8]-1716 te Zwolle).Ze krijgen samen nog 2 kinderen, Wolter 26-12-1717 en Hendrika [of Hendrina] 27-7-1719.Hij sterft voor de geboorte van zijn jongste kind. En dan dit .... dit is interessant -Bron Overigen ... volgens de GI wijlen Hendrik Broese man van wijlen Johanna Wicherlink datum 1725 Ik heb geen hertrouw van Elsje gevonden ... en ik vermoed dat de kinderen in een weeshuis terecht zijn gekomen en dat daar die akte over gaat ...?Jammer dat de GI geen bron vermeld! Lidmaatboek*Martha Broese wonende in ’t burgerweeshuis doet belijdenis april 1730en gaat op 20 feb 1735 met attest naar Amsterdam*Gerrit Brouse wonende in ’t burgerweeshuis doet belijdenis 30-03-1733*Harmannus Brouse wonende in ’t burgerweeshuis doet belijdenis 30-03-1733 Zijn dit de kinderen van Hendrik Broese ... of van zijn broer Willem ?Heb je daar al verder onderzoek naar gedaan?
-
Janny Lalkens
Begraven te Zwolle, half 3 op
Begraven te Zwolle, half 3 op Grote Kerkhof, 22 febr. 1741: Hendrik Broese, gewesen rademaker.F 2.16.- Deze hoort bij Willem Broese? Hij is ook later in de tijd.Is het beroep van de Hendrik Broese ( X Johanna Wicherlink) al bekend?Hoort deze rademaker Hendrik Broese, begraven 22-2-1741, bij Margrieta van der Linden als echtgenoot? Margrieta werd zelf 10-1-1742 begraven als gewesen vrouw van Hendrik Broese, Cuijper.Ene Hendrik Broese wordt bij het begraven van Margrieta dus als kuiper beschreven. Een rademaker maakt wielen voor wagens/koetsen en een kuiper bijv. biervaten? Of gaat het in totaal in Zwolle om zeker 3 mensen met de naam Hendrik Broese? Die met Johanna Wicherlink was getrouw, was al wel overleden in 1719, dus deze van 1741 was mogelijk van een generatie later.
-
Nostalgie28
Heel erg bedankt voor al het
Heel erg bedankt voor al het opzoekwerk, nee ik heb nog geen verder onderzoek naar de kinderen van Hrndik of Willem