Geertje Jans(s)en
-
blauwe_parel
Geertje Jans(s)en
Beste mensen, Geertjen Jansengeb < ca 1746ov.19-07-1817 te Hellendoorn Gehuwd met: Derk Jan Egberts (Dirk Egberts Hoenderman)dop. 07-08-1746 Hellendoornov. 25-03-1814 te Hellendoorn. Hun kinderen te Hellendoorn: 1776 Egbert Derks1778 Jan Dirksen/Jan Derksz (Mulder)1780 Willemina Egberts Derks1785 Arend Derks (Hoenderman) Vermoedelijk is dit stel voor 1776 getrouwd in haar geboorteplaats, maar waar? Is er iemand die dat kan achterhalen? Bedankt, Margaret
Bij de huwelijksbijlagen van
Bij de huwelijksbijlagen van zoon Jan Dirks Mulder, die in 1823 hertrouwt in Kampen, zit een verklaring dat de grootouders van moederszijde voor ongeveer 70 jaar in Ommen zijn overleden. Alleen de voornaam van opa is bekend, nl Jan. Dus waarschijnlijk is Geertje daar geboren.https://familysearch.org/pal:/MM9.3.1/T ... 9112501Mvg, Carolina
-
blauwe_parel
Dag Carolina,
Dag Carolina,Hartelijk dank voor de link want nu heb ik ook andere informatie gevonden.Als ik het goed begrijp is Geertjen Jansen mogelijk in of onder Ommen geboren/gedoopt en wellicht ook getrouwd.Helaas heb ik het niet in Ommen zelf gevonden en dan wordt het zoeken waar rondom Ommen het geweest kan zijn.Misschien een tip?Margaret
- ria van bessen
Margaret,
Margaret,In Ommen is een Geertje gedoopt NG op 17 juli 1746 als dochter van Jan Arents wonende op de Bisschop in Arien, haar moeder is Aaltje Goosens.Haar beide ouders zijn overleden voor oktober 1750.Geertje wordt in huis genomen door de zus van haar moeder genaamd Hendrikje Goossens en die is gehuwd met ene Hendrik Jans en ze wonen onder Hellendoorn op 't Schuurmans in Raan ...Ik vond het zo'n zielige akte ... dat ik Geertje graag voorzie van een gelukkig leven met Derk.
-
blauwe_parel
Ja Ria, op deze had ik ook al
Ja Ria, op deze had ik ook al een oogje laten vallen. Maar jij hebt nu extra informatie gegeven waardoor ik denk dat dit best eens haar ouders kunnen zijn!1) haar ouders zijn in Ommen overleden ca 70 geleden in 1823 (dus ca 1753)2) haar 2e zoon heet Jan3) haar 4e kind heet Arend4) de ouders van 'jouw' Geertje Jans zijn voor 1750 overleden5) vervolgens woont 'jouw' Geertje Jans in Hellendoorn!Het kan bijna niet missen! Moet wel juist zijn! Reuze bedankt voor je speurtocht, Margaret