wie weet raad, fam. Dorheide
Sorry had dit nog niet gezien
Sorry had dit nog niet gezien voor ik mijn berichtje plaatste. Was ook bezig het huwelijksboek door te nemen. Helaas mist er een paar jaar, ga er nu van uit dat Pieter voor 1665 gehuwd is met N.N.Heel hartelijk bedankt voor je (uit) zoekwerk. Ben een heel stuk wijzer geworden en ga het eerst maar op een rijtje zetten.mvgr. Phil
- ria van bessen
Ik heb de reeks gecontroleerd
Ik heb de reeks gecontroleerd, er zitten best wel veel kleine fouten in, ik kan niet anders stellen dan dat de gegevens toch wel slordig overgenomen zijn.Ook de naam Terheijde komt in verhouding veel minder voor dan op internet wordt gesteld. Als de dopeling zijn vader Dorheijde heet dan vermeld je dat ook en maak je er niet op eigen houtje Terheijde of van der Heijde van.En volgens mij is dus Jochem geen zoon van Pieter Jochems, maar van een Harmen NN en als die ook Mennoniet was, zul je niets vinden, [behalve dan in het oud rechterlijk archief]Ik zie de reeks zo.zie onderstaand .. ik heb de fouten zoveel mogelijk verbeterd.of de akte erbij gezet om te laten zien wat er fout is.Misschien dat het nu ook meer duidelijkheid geeft. ***STAMVADER Jochem Pieters Dorheijde Hoofdgeld 1675 te Blokzijl aangeslagen voor f 2 stuivers.- [waar woonde hij ?](1) trouwde met NN uit dit huwelijk: Harmen en AafjenOp 8 maart 1676 heeft Jochem-Pietersz Dorheijde, 2 kinderen laten dopen een jongetje omtrent 8 jaar genaamt Harmen, ende een meisje omtrent 11 jaar genaamt Aeffje.
Bron: Doopboek Blokzijl 40-41 blz. 4 -72 100 (2) trouwde 2x met Geesjen Egberts- uit dit huwelijk: Ng gedoopt Blokzijl 24 mei 1676 Pieterz.v. Jochem Pietersz Dorheijd & Geessje Egberts (3) trouwde 29-01-1688 in Blokzijl met Trijntje Wibes – geen kinderen gevondentrb Blokzijl Anno 1688 den 8 Januarij Jochem Peters weduwenaer wijlen Geesjen Egberts aan Cuinderdijck ende Trijntje Wibe.. weduwe van wijlen Wicher Ha... van Ruinerwolt getrouwt den 29 dito Uit het 1E huwelijk met NN1I-a Aefje Jochems Dorheijde geboren omstreeks 1665. Zij is gedoopt op donderdag 05-03-1676 in Blokzijl.Mogelijke kandidate21 9bris 1687 [september]Wouter Hermensz J.G. van 't Land van Vollenhove metAefjen Jochems J.D. van Blockzijl getrouwt den 12 oobris. 1I -b Harmen Jochems Dorheijde geboren ca.1668 [Hij is gedoopt op donderdag 05-03-1676 in Blokzijl ca 8 jr oud]. Harmen is overleden vóór 1719, ten hoogste 51 jaar oud. (1) trouwde 13-05-1695 in Blokzijl met Berentje Rutgers. Zij is een dochter van Rottger Wolters en Machteld Ryckens. Zij is gedoopt op zondag 11-03-1674.1e huwelijk:Den 21 april 1695Harmen Jochems ter Heijde J.G. van Kuinderdijk metBerentje Rutgers J.D. van den Blankenham, getrout den 13 Maij 1695. uit 1e huwelijk:Ng Blokzijl29 MAART 1696 Herman Jochemsz Dorheijd en Berentje Rutgers Jantje1 Jantje ter Heijden Zij is gedoopt op zondag 29-04-1696 in Blokzijl,OV,NLD. 20 juni 1697 Herman Jochemsz Dorheijd en Berentje Rutgers een d Geertje2 Geertje ter Heijden, gedoopt op dinsdag 25-06-1697 in Blokzijl,OV,NLD. 11 dec. 1698 Herman Jochemsz Dorheijd en Berentje Rutgers een dr Magtelt3 Machtelt ter Heijde Zij is gedoopt op donderdag 11-12-1698 in Blokzijl,OV,NLD. 22 juli 1703 Herman Jochemsz Dorheyd en Berentje Rutgers dr Aeffje4 Aefje Hermans ter Heijde, gedoopt op zondag 22-07-1703 in Blokzijl,OV,NLD. 22 feb 1705 Herman Jochemsz Dorheijd en Berentje Rutgers een dr Jacobje5 Jacobje ter Heijden. Zij is gedoopt op zondag 22-02-1705 in Blokzijl,OV,NLD. 2e huwelijk: Anno 1708. Den 1 Januarii Harmen Jochems, wedn. van Barentje Rutgers van Kuynderdijck en Baerlo met Grietje Jacobs, J.D. van Ossenziel, getrouwt den 15 janr. 1708.uit 2e huwelijk: 13 jan 1709 Herman Dorheijde en Grietje Jacobs een dochter Lijsabeth6 Lysabet ter Heijden. Zij is gedoopt op zondag 13-01-1709 in Blokzijl,OV,NLD. 3 mei 1711 Herman Joghemsz Terheijde en Grietje Jacobs een dr Berentje7 Berentje ter Heijden. Zij is gedoopt op zondag 03-05-1711 in Blokzijl,OV,NLD. GEEN MANNELIJKE NAKOMELINGEN Uit het 2e huwelijk stamvader –met GEESSIE:1I-c Pieter Jochemsz Dorheijde (van Eken). Hij is gedoopt op zondag 24-05-1676 in Blokzijl19 dec. 1697 - Pieter Jochems J.G. van Kuynderdijk met Berentje Roelofs J.D. in den Blanckenham getrouwt den 9 Jannuari Ao 1698. uit DIT huwelijk:1] 26 mei 1700 Pieter Jochems Dorheijd en Berentje Roeloffs een z Jochem 2]5 maart 1702 Pieter Jochemsz en Berentje Roeloffs een dr. Geessje 3] 21 nov. 1703 Pieter Jochemsz Dorheijd en Berentje Roelofs een z Rijckent 4] 18 oct. 1705 Pieter Jochemsz Terheijde en Berentje Roelofs dr Aeffje (2) trouwde 22-03-1711 in Blokzijl met Jantje Jans. 5] 27 april 1712 Pieter Jochemsz ter Heijde en Jantje N. een zoon Jan 6] 29 juli 1714 Pieter Jochems Terheijde & Jantje Jans dr Berentje MANNELIJKE NAKOMELINGEN; Jochem, Rijkent en Jan 11-d Luit Jochems ter Heijde. dopen niet gevonden - overleden voor 1748[1e huwelijk]Ng Blokzijl Den selfde 2 jan. 1701Luyt Jochems ter Heyd, J.G. van Den Duyn met Marijtje Lubberts, J.D. van Baarlo, getrouwt den 30 Janrii 1701 – geen dopen van kinderen gevonden (2e huwelijk]Ng Blokzijl Den 29 Jan. 1736 ondertr. Luit Jochems Dorheijde, wedr. van Maritje Lubberts te Baarloo met Lijsabeth Geuten, wed. Jacob Saaij.... wonende op den Duijn, getrout den 12 Febr. 1e huwelijk van Lijsbeth Geuten - Den 20 April 1704 - Jacob Gerrits, J.M. met Lysebet Geuten J.D. beide van den Duin, getrout den 4 May 1704 Lysbeth is een dochter van Goetjen Harmens en Femme Wouters. Zij is gedoopt op donderdag 23-02-1679 in Blokzijl. Lysbeth is overleden na 1748, minstens 69 jaar oud. VOT 1748 Blokzijl nr. 1064 Huisgezin: Lyesebet Geuten, wedu van Luyt Jooghems. Kinderen boven 10 jaar: ???. Kinderen beneden 10 jaar: ???. Knechten en meiden: ???. Inwonenden en kostgangers: ???. ===================== Jochem HARMS Dorheij 1e met Antje Lutten 2e huwelijkJochem Harmens Dorheij, weduwenaar van Antjen Lutten metFemme Wouters, weduwe Goetjen Harmens beide van en onder Blockzijl,getrouwt den 7 Septemb. 1692 Bron trb NG Blokzijl3e huwelijkDen 26 April 1705 - Jochem Harmens wedn. van Femtje Wouters met Claesje Jacobs J.D. beyde buyten Blokzijl, getrout den 10 May. Bron trb NG Blokzijl 4e huwelijk hiertussen als wedr. van Claesje Jacobs …of … 4e/5e huwelijkDito 2 9bris 1710 - Jochem Harmens Dorheijde, wedn. van Claesjen Eghberts [moet zijn JACOBS ?] met Petertjen Wichers, weduwe van Harmen Cornelis Neve van Geijthoorn, attestatie verleent na Geithoorn den 21 Nov. 1710. Bron trb NG Blokzijl ** kinderen uit het huwelijk van bovenstaande Jochem met Antje LuttenFempjen Jochems Dorheijde Fempjen trouwde 17-01-1712 in Blokzijl met Harmen Janssen Bosch.Harmen Jochems - zoon van Jochem …Harmen Jochems Dorheijde, J.M. van den Duijn met Eva Alten, J.D. woondt in denBlankenham, getrout.... [niet ingevuld] .. 13 maart 1712 in ondertrouw* geen verdere gegevens gevonden volgens de internet site.
Bron: Doopboek Blokzijl 40-41 blz. 4 -72 100 (2) trouwde 2x met Geesjen Egberts- uit dit huwelijk: Ng gedoopt Blokzijl 24 mei 1676 Pieterz.v. Jochem Pietersz Dorheijd & Geessje Egberts (3) trouwde 29-01-1688 in Blokzijl met Trijntje Wibes – geen kinderen gevondentrb Blokzijl Anno 1688 den 8 Januarij Jochem Peters weduwenaer wijlen Geesjen Egberts aan Cuinderdijck ende Trijntje Wibe.. weduwe van wijlen Wicher Ha... van Ruinerwolt getrouwt den 29 dito Uit het 1E huwelijk met NN1I-a Aefje Jochems Dorheijde geboren omstreeks 1665. Zij is gedoopt op donderdag 05-03-1676 in Blokzijl.Mogelijke kandidate21 9bris 1687 [september]Wouter Hermensz J.G. van 't Land van Vollenhove metAefjen Jochems J.D. van Blockzijl getrouwt den 12 oobris. 1I -b Harmen Jochems Dorheijde geboren ca.1668 [Hij is gedoopt op donderdag 05-03-1676 in Blokzijl ca 8 jr oud]. Harmen is overleden vóór 1719, ten hoogste 51 jaar oud. (1) trouwde 13-05-1695 in Blokzijl met Berentje Rutgers. Zij is een dochter van Rottger Wolters en Machteld Ryckens. Zij is gedoopt op zondag 11-03-1674.1e huwelijk:Den 21 april 1695Harmen Jochems ter Heijde J.G. van Kuinderdijk metBerentje Rutgers J.D. van den Blankenham, getrout den 13 Maij 1695. uit 1e huwelijk:Ng Blokzijl29 MAART 1696 Herman Jochemsz Dorheijd en Berentje Rutgers Jantje1 Jantje ter Heijden Zij is gedoopt op zondag 29-04-1696 in Blokzijl,OV,NLD. 20 juni 1697 Herman Jochemsz Dorheijd en Berentje Rutgers een d Geertje2 Geertje ter Heijden, gedoopt op dinsdag 25-06-1697 in Blokzijl,OV,NLD. 11 dec. 1698 Herman Jochemsz Dorheijd en Berentje Rutgers een dr Magtelt3 Machtelt ter Heijde Zij is gedoopt op donderdag 11-12-1698 in Blokzijl,OV,NLD. 22 juli 1703 Herman Jochemsz Dorheyd en Berentje Rutgers dr Aeffje4 Aefje Hermans ter Heijde, gedoopt op zondag 22-07-1703 in Blokzijl,OV,NLD. 22 feb 1705 Herman Jochemsz Dorheijd en Berentje Rutgers een dr Jacobje5 Jacobje ter Heijden. Zij is gedoopt op zondag 22-02-1705 in Blokzijl,OV,NLD. 2e huwelijk: Anno 1708. Den 1 Januarii Harmen Jochems, wedn. van Barentje Rutgers van Kuynderdijck en Baerlo met Grietje Jacobs, J.D. van Ossenziel, getrouwt den 15 janr. 1708.uit 2e huwelijk: 13 jan 1709 Herman Dorheijde en Grietje Jacobs een dochter Lijsabeth6 Lysabet ter Heijden. Zij is gedoopt op zondag 13-01-1709 in Blokzijl,OV,NLD. 3 mei 1711 Herman Joghemsz Terheijde en Grietje Jacobs een dr Berentje7 Berentje ter Heijden. Zij is gedoopt op zondag 03-05-1711 in Blokzijl,OV,NLD. GEEN MANNELIJKE NAKOMELINGEN Uit het 2e huwelijk stamvader –met GEESSIE:1I-c Pieter Jochemsz Dorheijde (van Eken). Hij is gedoopt op zondag 24-05-1676 in Blokzijl19 dec. 1697 - Pieter Jochems J.G. van Kuynderdijk met Berentje Roelofs J.D. in den Blanckenham getrouwt den 9 Jannuari Ao 1698. uit DIT huwelijk:1] 26 mei 1700 Pieter Jochems Dorheijd en Berentje Roeloffs een z Jochem 2]5 maart 1702 Pieter Jochemsz en Berentje Roeloffs een dr. Geessje 3] 21 nov. 1703 Pieter Jochemsz Dorheijd en Berentje Roelofs een z Rijckent 4] 18 oct. 1705 Pieter Jochemsz Terheijde en Berentje Roelofs dr Aeffje (2) trouwde 22-03-1711 in Blokzijl met Jantje Jans. 5] 27 april 1712 Pieter Jochemsz ter Heijde en Jantje N. een zoon Jan 6] 29 juli 1714 Pieter Jochems Terheijde & Jantje Jans dr Berentje MANNELIJKE NAKOMELINGEN; Jochem, Rijkent en Jan 11-d Luit Jochems ter Heijde. dopen niet gevonden - overleden voor 1748[1e huwelijk]Ng Blokzijl Den selfde 2 jan. 1701Luyt Jochems ter Heyd, J.G. van Den Duyn met Marijtje Lubberts, J.D. van Baarlo, getrouwt den 30 Janrii 1701 – geen dopen van kinderen gevonden (2e huwelijk]Ng Blokzijl Den 29 Jan. 1736 ondertr. Luit Jochems Dorheijde, wedr. van Maritje Lubberts te Baarloo met Lijsabeth Geuten, wed. Jacob Saaij.... wonende op den Duijn, getrout den 12 Febr. 1e huwelijk van Lijsbeth Geuten - Den 20 April 1704 - Jacob Gerrits, J.M. met Lysebet Geuten J.D. beide van den Duin, getrout den 4 May 1704 Lysbeth is een dochter van Goetjen Harmens en Femme Wouters. Zij is gedoopt op donderdag 23-02-1679 in Blokzijl. Lysbeth is overleden na 1748, minstens 69 jaar oud. VOT 1748 Blokzijl nr. 1064 Huisgezin: Lyesebet Geuten, wedu van Luyt Jooghems. Kinderen boven 10 jaar: ???. Kinderen beneden 10 jaar: ???. Knechten en meiden: ???. Inwonenden en kostgangers: ???. ===================== Jochem HARMS Dorheij 1e met Antje Lutten 2e huwelijkJochem Harmens Dorheij, weduwenaar van Antjen Lutten metFemme Wouters, weduwe Goetjen Harmens beide van en onder Blockzijl,getrouwt den 7 Septemb. 1692 Bron trb NG Blokzijl3e huwelijkDen 26 April 1705 - Jochem Harmens wedn. van Femtje Wouters met Claesje Jacobs J.D. beyde buyten Blokzijl, getrout den 10 May. Bron trb NG Blokzijl 4e huwelijk hiertussen als wedr. van Claesje Jacobs …of … 4e/5e huwelijkDito 2 9bris 1710 - Jochem Harmens Dorheijde, wedn. van Claesjen Eghberts [moet zijn JACOBS ?] met Petertjen Wichers, weduwe van Harmen Cornelis Neve van Geijthoorn, attestatie verleent na Geithoorn den 21 Nov. 1710. Bron trb NG Blokzijl ** kinderen uit het huwelijk van bovenstaande Jochem met Antje LuttenFempjen Jochems Dorheijde Fempjen trouwde 17-01-1712 in Blokzijl met Harmen Janssen Bosch.Harmen Jochems - zoon van Jochem …Harmen Jochems Dorheijde, J.M. van den Duijn met Eva Alten, J.D. woondt in denBlankenham, getrout.... [niet ingevuld] .. 13 maart 1712 in ondertrouw* geen verdere gegevens gevonden volgens de internet site.
Hallo Ria, hartelijk dank
Hallo Ria, hartelijk dank voor deze uiteenzetting. Hier ben je wel een hele avond zoet mee geweest, denk ik.Heb deze gegevens zo'n 15 jaar geleden gekregen en nooit gecontroleerd. Sinds 2 weken ben ik bezig met een eigen website en zodoende wilde ik de eerste generatie nalopen, want mijn gevoel zei mij dat het niet klopte. Vandaar dat ik het op dit forum plaatste. Zoals het nu staat komen er 2 fam. uit deze omgeving die de naam 'ter Heide' heeft aangenomen en waarvan de oudste generatie de naam 'Dorheij(d(e(n))) droeg. Dan nog een vraag, ik zie de naam "Eeke' staan, waar komt die vandaan. Harmen Jochems - zoon van Jochem …Harmen Jochems Dorheijde, J.M. van den Duijn met Eva Alten, J.D. woondt in denBlankenham, getrout.... [niet ingevuld] .. 13 maart 1712 in ondertrouw.Hij huwt later op 31-08-1732 te Blankenham met Geertien Derks. (Wedn v Evertien Alten en JD v Scherpenseel) Ga mijn gegevens nakijken en aanvullen/veranderen volgens jou gegevens.mvgr. Phil
- ria van bessen
Nou, dan heb ik nog wat extra
Nou, dan heb ik nog wat extra's voor je website - wat ik zelf eigenlijk het leukste vind, omdat het meer vertelt over de levens van de voorouders.Het zijn maar korte beknopte notities betr. de aktes. Oud Rechterlijk Archiefambt Vollenhove f 240 03-06-1643Geert Jans van Ecken [Eeken] gehuwd met Evertjen Meus [Meewis] verkopen t.p.v. Lubbert Willems gehuwd met Egbertjen Jansz een zeker huis en stede gelegen op de Duijn ambt V’hove invnr 2777 f 415 dd 09-03-1670Verschenen Peter Dercks en Sijmon Dercks end deselve Sijmon als nog minderjarigen mede geassisteerd met Peter Joghums verklaren schuldig te zijn aan Jan Cornelis 500 car gld. Onderpand is een zes/achtste part van een zeker perceel land genaamd de agterste hofstede gelegen tot Barlo agter de Noorden Bosch en het zesde part van vijffdehalve [nb: betekent 4 ½] dagmaat Poluers [Pauwels] land op de Beeck alsmede in ’t Baerlinger clusst gelegen. ambt Vollenhove invnr 2812 f 348 dd 04-03-1697Betreft Rekening gedaan van Jochem Peters Dorheijde en Bastiaan Jacobs Visscher als mombers over het weeskind van Willem Coops van der Duin ambt Vollenhove invnr 2815 f 7 14-01-1708Hermen Jogems ter Heijde weduwnaar van Berentien Rotgers.Hij heeft 4 onm. kinderen gen. Jantien, Geertien, Magtelt en Aeffien.Bestevader [Opa] is Rotger Wolters, zwager is Roelof Rotgers en de broer van de comparant is Peter Jogems ter Heijde ambt Vollenhove invnr 2783 f 126 datum na 17-07-1735Rijkent Peters Dorheijde gehuwd met Petertjen Meijnders Leeuwendal = besloten testament ambt Vollenhove invnr 2783 f 129 dd 28-08-1735Jantjen Harms Dorheijde wed. Claas Roelofs w. in Blankenham geass. met Jacob Bos is schuldig aan Geesjen Jans Temmink wegens een geldlening.Onderpand ¼ deel van 14 gieden uiterdijk mandelig met de weduwe van Jan Voerman en de weduwe van Roelof Croesen gelegen aan de Cuinderdijk Bovenaan staat een van Eeken... het kan zijn dat een Dorheijde met een dochter van Geert / Geurt van Eeken is getrouwd en daarom die toevoeging.Maar dat een aanname, niet bewezen dus. Je kunt het hooguit gebruiken om verder te zoeken.
Hallo Ria, dank je wel, deze
Hallo Ria, dank je wel, deze verhaaltjes geven de mensen een gezicht, en ik had zelf ook al wat gevonden.mvgr. PhilJantjen Harms Dorheijde wed. Claas Roelofs:Boerderij, Erve Rutger Wouters. no. 5
huidig adres: Buurtsteeg 2 en 2a, ligging: Spleterbuurt
ook wel; Mastenbroekererve genoemd.26.10.1726; Na het overlijden van Dirk Dirks huwt Jantje Haarings [!] voor de 2e keer met Claas Roelofs. De kinderen Marrigjen, Berentien en Dirk krijgen hun vaderlijk erfdeel toebedeeld o.a.bestaande uit 1/8 part van het erve dat nu in gebruik is bij Claas Roelofs.16.06.1747; Jantje Harms Dorheyde, wed. van Claas Roelofs is 300 Cg. schuldig aan de mombers van het onmondige kind van Jan Gerrits Bos. Onderpand ¼ part in erve Rutger Wouters door haar bewoond.Vanaf Claas Roelofs had ik al heel wat uitgezocht, zijn zoon Klaas Klasen (vernoemd naar zijn vader) komt in de boeken voor als Klaas Klasen ter Heide. Weet dus nu ook waar zijn vrouw van afstamt.
huidig adres: Buurtsteeg 2 en 2a, ligging: Spleterbuurt
ook wel; Mastenbroekererve genoemd.26.10.1726; Na het overlijden van Dirk Dirks huwt Jantje Haarings [!] voor de 2e keer met Claas Roelofs. De kinderen Marrigjen, Berentien en Dirk krijgen hun vaderlijk erfdeel toebedeeld o.a.bestaande uit 1/8 part van het erve dat nu in gebruik is bij Claas Roelofs.16.06.1747; Jantje Harms Dorheyde, wed. van Claas Roelofs is 300 Cg. schuldig aan de mombers van het onmondige kind van Jan Gerrits Bos. Onderpand ¼ part in erve Rutger Wouters door haar bewoond.Vanaf Claas Roelofs had ik al heel wat uitgezocht, zijn zoon Klaas Klasen (vernoemd naar zijn vader) komt in de boeken voor als Klaas Klasen ter Heide. Weet dus nu ook waar zijn vrouw van afstamt.
- ria van bessen
Je bedoelt deze ?
Je bedoelt deze ?Blokzijl nr. 1200 Huisgezin: Jantjen Hermens, wedu van Klaes Heyman. Kinderen boven 10 jaar: Wieggertje. Kinderen beneden 10 jaar: ???. Knechten en meiden: ???. Inwonenden en kostgangers: en costganger Klaes Heyman. Ik weet niet in hoe verre je de Dorheijde wilt uitzoeken... maar ik geeft toch maar even mijn vermoeden aan, nl dat Luit Jochems niet bij Pieter Jochems hoort ...maar bij Jochem Harms.Mijn vermoeden is gebaseert op het feit dat zowel Luit als Harmen Jochem Dorheijde als jm van de Duijn worden genoemd.En Pieter Jochems, zijn zoons Pieter en Harmen huwen als wonende aan de Kuinderdijk. En logisch geredeneert, zou Luit heel goed de naam kunnen zijn van de vader van Antje Lutte [Luite]
Hallo Ria, Alweer bedankt
Hallo Ria, Alweer bedankt voor het mee denken. De Dorheijde alles wat met deze fam. te maken heeft is welkom. Ik heb zo een vermoeden dat de twee Jochems neven zijn.Luit en Harm heb ik al gekoppeld aan Jochem Harms, want dat vermoeden had ik ook.Waarschijnlijk gaat het om deze Antje: Antje is ged. 25 feb. 1655 Luijt Roeloffs & Sa. Femme Hendricx 2 dochters Jantjen & Antjen. (Blokzijl)Het huisgezin komt mij niet bekend voor.En dan heb ik nog een huwelijk die ik niet kan thuis brengen:Anno 1701
Januarii 2.
Harmen Jacobs ter Heyde, J.G. van Blokzijl met Aeltjen Andries Kroon J.D. van Muggebeet, getrouwt den 16 Janrij 1701Zo zie je maar weer, vragen en nog meer vragenmvgr. Phil
Januarii 2.
Harmen Jacobs ter Heyde, J.G. van Blokzijl met Aeltjen Andries Kroon J.D. van Muggebeet, getrouwt den 16 Janrij 1701Zo zie je maar weer, vragen en nog meer vragenmvgr. Phil
Hier boven zie ik staan 'het
Hier boven zie ik staan 'het weeskind van Willem Coops'.Heb je in verband daarmee, hier iets aan? 2.2.1.10. Erve Dorheijde te Zuurbeek 188 Akten van verkoop en/of transport van gedeelten van het erve en goed Dorheijde, 1680-1806, met ondergeschreven kwitanties wegens de 50e penning en/of de termijnen van de koopsom, en bijlagen . 7 omslagen. Verkopers: 1. Antje Jacobs, weduwe van Grebber Gerrits; Koper(s): Wijchers Appius te Blokzijl; omschrijving: 1/6 en 1/12; jaar: 1680; st.: 1 Verkopers: 2. Wijcher Janssen Appjes en Lumptien Coops te Blokzijl; Koper(s): Aerentien Peters; omschrijving: 1/9; jaar: 1712; st.: 1 Verkopers: 3. Herman Voerman, Gretien Jacobs, Hermen Jochgems, Evert Loen, namens Aefjen Hermens; Dirck Dircx, Jantien Hermens, Bartelt Peters, Gretien Hermens, Coop Claessen en Machteld Hermens; Koper(s): Jan Claessen Smit, namens zijn moeder Arentien Peters; omschrijving: 1/6; jaar: 1722; st.:1 Verkopers: 4. Jacob Petten en Jantien Wijchers; Koper(s): Jan van Kempen, Jochem Visscher Claes en Henrick Claessen; omschrijving: 4/18; jaar: 1740; st.: 3 Verkopers: 5. Sijntien N.N., weduwe van Egbert Hendriks; Koper(s): N.N., weduwe van Jan van Kempen; omschrijving: 1/6; jaar: 1667; st.: 1 Verkopers: 6. De erfgenamen van Jantien Jans van Urk, weduwe van Jan Andries Appius; Koper(s): Stoffel van Kempen te Blokzijl; omschrijving: 1/6; jaar: 1767; st.: 1 Verkopers: 7. Hendrik Hendriks Smit en Hendrikje Jacobs Bakker; Koper(s): Willem Loos te Blokzijl; omschrijving: 1/6; jaar: 1806; st.: 2. 189 Akte van erfscheiding tussen G.J. Jacobson, H. Visscher, Jan Loos, en zijn kinderen Willem, Luminia, Barendina en Coop te Blokzijl van de landerijen van het erve Dorheijde; authentiek gelijktijdig afschrift, 1824 - 1824. 1 katern. Bij verkopers 2 staat een Lumtien Coops. Deze boerderij ligt dan wel aan de andere kant van Vollenhove, ten opzichte van De Duin.Maar .....tussen Vollenhove en Blokzijl lag wel veel weiland.

Hoi Ria en Helen, ga het even
Hoi Ria en Helen, ga het even op een rijtje zetten.mvgr. Phil
Dan kunnen we dus concluderen
Dan kunnen we dus concluderen dat ze van de boerderij in de Zuurbeek afkomstig waren?