Hallo, ik ben op zoek naar de familie Westerhof dit zijn mijn voorouders en hopelijk, kan er iemand info geven over hoe het in elkaar steekt,Ik weet dat er een boek is over de naam Westerhof, hij schijnt ik in het archief aanwezig te zijn, Zwolle is voor mij niet om de hoek,hopelijk kan iemand mij de info verstrekken die ik nog mis. dit is wat ik heb.3. Hermen willems Westerhof [1246] (Willem Hendriks 2, Hendrik Harmens 1) werd geboren in 1721, werd gedoopt op
10 Aug 1721 in Dalfsen en is overleden op 17 Mei 1789 op 68-jarige leeftijd.
Vermeldenswaardige gegevens:
• Notitie.
Hermen trouwde met Elizabeth Hendriks [2133] [MRIN: 563] op 26 Nov 1745 in Zwolle.
Hermen trouwde vervolgens met Hendrikje Reinders [226] [MRIN: 49] in 1755. Hendrikje is overleden op 27 Jan
1777 in Oldeneel Zwollerkerspel.
Kinderen uit dit huwelijk:
4 V i. Johanna Elizabeth Westerhof [229] werd geboren op 15 Nov 1756 in Zwolle en is overleden in 1823
in Kampen op 67-jarige leeftijd.
5 M ii. Hendrik albert Westerhoff [102] werd geboren in 1757 in Schelle, werd gedoopt op 28 Dec 1761 in
Zwolle en is overleden op 24 Mrt 1828 in Enkhuizen op 71-jarige leeftijd.
6 M iii. Reinder Westerhof [2100] werd geboren op 7 Sep 1758 in Schelle en is overleden op 27 Aug 1813 in
westenholte Zwollerkerspel op 54-jarige leeftijd.
M iv. Pieter Willem Westerhof [2132] werd geboren in 1763 in Shelle. met vriendelijke groet bianca
westerhof
- ria van bessen
Dag Bianca,
Dag Bianca,Wat wil je weten dan? Dat is niet duidelijk voor mij.
- ria van bessen
Dit is het 1e huwelijk van
Dit is het 1e huwelijk van Hermen.26-09-1745 Harmen Willemsen j.m. wonende in Schelle metLijsebeth Hendriks weduwe van Albert Welbergen meede aldaerS:G: Hendrik Willems DalfsenH:G: de Huijsvrouw van Jan Slijkenberg buijten de Camperpoort[hij] moet Consent van de moeder brengen. Is ingekomen.[zij] moet Erfuijtinge ande Kinderen doen & bewijsen. Is mede gebleken Elisabeth heeft 5 kinderen uit het huwelijk met Albert Wellenberg f203 - 21 sep 1745 - Richter Tomas van Muijden. Keurnoten Willem Broekhaar en Arent Schutte. In het Gericht is verschenen Elisabeth Henriks, weduwe van Albert Wellenberg te Schelle, met Andries Verhagen als momber geassisteerd. Zij heeft over haar vijf onmondige kinderen (Henrikjen, Derkjen, Gerrigjen, Hermen en Jochem Wellenbergh), bij wijlen haar voorschreven eheman in echte verwekt, tot mombers verzocht en geobtineerd Willem Heimerigs, oom van vaders zijde, en Engbert Henriks, oom van moeders zijde. Zij zijn daarop persoonlijk in het Gericht gecompareerd en zij hebben deze momberschap bij handtasting aangenomen. Waarna zij comparante ter presentie van de genoemde mombers voor de erfuiting aan deze haar voornoemde vijf kinderen voor wijlen hun vaders goed heeft bewezen aan ieder één pond groot [= 8 caroli gls] Dit is de erfuiting van Hermen.Zwollkerkerspel f404 - Eodem [18 okt 1755] die et judice. Coram Geert Henrik en Henrik Bonte. Verschenen is Hermen Westerhof, weduwnaar van Elisabeth Henriks. Hij heeft tot mombers over zijn onmondige zoon [niet genoemd] verzocht en geobtineerd Henrik Westerhof, oom van vaders zijde, en Gosen Berends, zijn nabuur. Zij zijn persoonlijk in het Gericht gecompareerd en zij hebben de voorschreven momberschap bij handtasting aangenomen. Waarna hij comparant voor de erfuiting bewijst aan zijn voorschreven zoon een zilveren ducaton, alsook aan wijlen zijn vrouws vijf voorkinderen (Henrikjen, Derkjen, Gerrigjen, Hermen en Jochem Wellenbergs) volgens accoord met de mombers Derk Wellenberg en Jan Slijkenberg, zo bij dezen daarover verzocht en geobtineerd zijn, en zulks ook bij handtasting aangenomen hebben, en met approbatie van dit Ed. Gericht gemaakt, ieder een zilveren ducaton tot voldoening van hun zaliger moeders nalatenschap. Verder belooft hij dezen [deselve], voor zover [zij] bij hem zijn, in kost en kleren te zullen onderhouden, lezen en schrijven en de dochter Henrikjen het naaien te zullen laten leren na behoren, en alle kinderen, zonder onderscheid, bij ziekte of zucht buitens huis dienende in te zullen nemen en te verplegen. 26-10-1755 Hermen Westerhof wedunaar in Schelle metHendrikjen Reinders j.d. in OldeneelZG: Peter JansHG: de moederhij moet erfuiting aan zijn kinder vertoon en t overlijden van zijn vrouDat hij erfuitinge gedaan heeft is gebleken, als mede de vrouw dood is En volgens jou komt hij uit Dalfsen ?
-
bianca642
volgens mijn info, wel. maar
volgens mijn info, wel. maar ik laat mijn nicht hier even naar kijken en die is hier meer in thuis