Geboorte R(i)eme(n) Mens(s)es/Men(t)zes/Meners

Alles wat met genealogie te maken heeft.
Plaats reactie
Hans Simonis

Geboorte R(i)eme(n) Mens(s)es/Men(t)zes/Meners

Bericht door Hans Simonis » 05 mar 2015, 14:08

R(i)eme(n) Mens(s)es/Men(t)zes/Meners was waarschijnlijk een dochter van Mense/Menso Jans en Anje Alberts. In haar huwelijksakte (Scheemda 22.11.1733) wordt gezegd dat zij "van de Scheemda" is, maar een doop is daar niet te vinden. Vermoedelijk is zij  geboren omstreek 1705.Een Mense Jans wordt in september 1698 in Scheemda toegelaten tot het AvondmaalAnje Alberts wordt op 29.11.1703 genoemd als nieuwe communicant te Scheemda, met attestatie van Westerlee.Menso Jans en Anje Alberts ondertrouwden Scheemda 01.05.1703 met attestatie naar Westerlee ('Attestatie gepasseert'), zij trouwden in Westerlee en Heiligerlee 20.05.1703 ('met attestatie uijt de Scheemda'). Volgens de ondertrouwinschrijving kwam Anje daar vandaan, maar bij de huwelijks-inschrijving wordt vermeld dat Anje 'van Suitveen' is. Kinderen uit dit huwelijk worden in de provincie Groningen echter niet gevonden.Kan iemand van de 'collega-genealogen' een tip geven waar ik de geboorte van Riemen zou kunnen zoeken/vinden ?

helen

Zuidveen is een gehucht nabij

Bericht door helen » 06 mar 2015, 16:34

Je schrijft 'was waarschijnlijk een dochter van...'Waar is dat op gebaseerd? In de begraafakte op 'Alle Groningers' wordt zij trouwens Riene genoemd (16-11-1788 Scheemda). Heb je hier al gezocht?http://zoekakten.nl/plaatsen.php?id=GR% ... 39%7C%23dd Zuidveen is een gehucht nabij Steenwijk.Ik denk niet dat daar ooit een kerk is geweest, dus zou je Steenwijk kunnen proberen.
Afbeelding

ria van bessen

Zuidveen valt onder Steenwijk

Bericht door ria van bessen » 06 mar 2015, 22:57

Zuidveen valt onder Steenwijk.Mijn vraag is ook - heb je de doop/trouw etc al gecontroleerd op VpNd? 

Plaats reactie