Wie zijn de ouders van Joanna Kalter(s), volgens trouwakte afkomstig uit De Lutte, volgens overlijdensakte uit Lemselo ? OPGELO
Wie zijn de ouders van Joanna Kalter(s), volgens trouwakte afkomstig uit De Lutte, volgens overlijdensakte uit Lemselo ? OPGELO
Ik ben op zoek naar de ouders van Joanna Kalter(s). Afgaand op haar overlijdensakte van 30-03-1828 moet ze zijn geboren ca. 1765. In de trouwakte zou ze afkomstig zijn uit De Lutte, volgens de overlijdensakte uit Lemselo.Ze trouwt (CIV) in Oldenzaal op 13-11-1806 met Jan Ankene(e) (1773-1827).
-
tukkergirl
Ben voor je aan het zoeken
Ben voor je aan het zoeken geweest in het doopboek van Rossum- de Lutte RK in het doopboek waarin 1765 voorkomt vind ik haar niet. Maar wel vind ik in 1772, wel bijna 8 jaar later :Julius [1772]
1ma Julii bap[tiza]ta e[st] Joanna, pater Jan Kalter ex Lutte, mater Geertken Veldhuijs ex Lutte
patrini Gerrijd Hermen Hertkes maad ex Lunniker, et Fenne Kalter ex comitatu BenthemiensiIk weet niet hoeverre de overlijdensakte betrouwbaar is/was in 1828. Aangifte door naburen van de overledene gr Thea
1ma Julii bap[tiza]ta e[st] Joanna, pater Jan Kalter ex Lutte, mater Geertken Veldhuijs ex Lutte
patrini Gerrijd Hermen Hertkes maad ex Lunniker, et Fenne Kalter ex comitatu BenthemiensiIk weet niet hoeverre de overlijdensakte betrouwbaar is/was in 1828. Aangifte door naburen van de overledene gr Thea
Dag Thea.
Dag Thea.Wat knap gevonden ! Ik denk dat dit wel de juiste Joanna is. Bij de doop van haar zoon Johannes is een Joannes Kalter getuige.En die leeftijden kloppen idd vaker niet omdat de aangevers dat vaak zelf niet precies wisten.