Herkomst Fennigje van Saesveld, trouwt 1745 Zwolle
-
Jacqueline
Het zou fijn zijn als je daar
Het zou fijn zijn als je daar nog iets over kunt vinden Ria, ik wacht rustig af!En nee, het overlijden van Fennigje heb ik nog niet gevonden Janny!
-
Janny Lalkens
Er is een fennigje van
Er is een Fennigje van Denekamp op 27-9-1749 om half 3 OP het Bethlehemse kerkhof begraven. Er moest f 2.16.0 worden betaald.Berend van Denekamp een kind laten begraven 's avonds op de grote Kerkhof 21-12-1748e
- ria van bessen
Dit kan niet Fennigjen
Dit kan niet Fennigjen Saesveld zijn, want zij laat na die datum nog kinderen dopen.Het kan zijn dat dit Fennigen de dochter van Berent van Denekamp is en geboren in 1699.
-
Janny Lalkens
Dat dacht ik al, daarom had
Dat dacht ik al, daarom had ik er "een" Fennigje van Denekamp van gemaakt. Ik weet niet, of ze ooit gehuwd is geweest, deze in 1749 overlden Fennigje, dochter van Berend v.D. Er staat niets bij in de trant van "de vrouw van....." ?En dit betekent dus, dat we Fennigje van Saesvelt haar overlijden nog steeds niet hebben.
- ria van bessen
Tot nu toe heb ik nog maar
Tot nu toe heb ik nog maar één Fennigje Egberts gevonden in de wijk buiten de Sassenpoort[ik heb geen idee waar de Prauwstraat moet zijn]ze is inwonend, ongehuwd, geen kinderen, beroep spinster en komt van Helderen religie is G.Nou ja, als haar moeder G is en haar vader R dan kun je natuurlijk kiezen ... haha.Misschien kun je er wat mee.
-
Jacqueline
Is de vermelding van Fennigje
Is de vermelding van Fennigje Egberts in de wijk buiten de Sassenpoort uit 1742 (voor het huwelijk in dat geval)? En Helderen is Hellendoorn? Daar staat maar één Fenne in als dv een Egbert - in 1666!De straatnaam bij het huwelijk is Praebstraet - Praabstraat dus eigenlijk? Praubstraat zou dus goed kunnen?
-
Janny Lalkens
Die straat heeft veel namen.
Die straat heeft veel namen. Praubenstraat bijvoorbeeld.
- ria van bessen
1742 inwonersregister, ze
1742 inwonersregister, ze wordt ingeschreven in 1743. Helderen is volgens mij ook Hellendoorn.Het huis waar ze inwoont is een huis waar veel mensen voor haar en na haar hebben gewoond. Zowel G als R van religie.Dit is de volledige omschrijvingnr. 59 folio 714eigenaar voorschr:bewoner Bartelt – Nimwegen – ruiter hier - R1742 meij – Derk Jansen - van Kleef – soldaat onder Mulert hierin garnisoenzijn vrouw Janna Gerrits – van Ittersum1743 meij – Jan Jurriens Bloem en vrou Cristina Mulder – van Nassau Siegen – 4 kinderen soldaat alhier1744 meij – wed. Nakmans uit nr. 48 – van hier - spinnen1746– Carel Godlof – Saxencisenag – vrouw Ida Rietberg – alhier – 1 kind beroep soldaat onder Mulert Compagn. Ulger. religie Gde wed. Jan van Deventer – Twente – 25 jr. gewoond - 3 kindr. - spinnen – G1743 bij in Fennigjen Egbers – Helderen – 5 jr – geen kinderen – spinnen – GCristoffel Tengeler constapel hier in garnisoen - 3 kinderen ! – religie L1751 meij Jacob Jans van der Veen, de vrou Janke Bruins – Steenwijk – niets – 1 kind – Hoedemakersknegt - GJan Wolfs – van hier – daghuren – GHendrina Willems – van hier – spinnen – Guit N. 33 bij in Jan Wolf - alhier – woltgreve - GHendr. Lubbers – van hier – 2 kindr. daghuurder – G Het is mogelijk dat ze wel in Helderen is geboren maar ergens anders is gedoopt? In een naburige gemeente?
- ria van bessen
Opmerking: buiten de
Opmerking: buiten de Sassenpoort is dus niet binnen de stad Zwolle. De stad Zwolle is verdeeld in 4 wijken - Diezerstraat 1 en 2, Voorstraat 1 en 2, Waterstraat 1 en 2, en Sassenstraat 1 en 2.Men noteert bijv. de Diezerstraat, nemen de zijsteegjes mee, gaat terug enz.Dus als ik wist waar de Praab, Prauw - etc straat nou precies lag, dan kan ik wat gerichter zoeken. Want er wonen veel mensen in Zwolle, toen ook al.