Zoekkracht gezocht: Teunis Hendriks => Hermen Henrik/Hendriks?
-
JanWillemDol
Beste Ria, ik wilde dat
Beste Ria, ik wilde dat bericht niet via het forum doen en heb geen emailadres van je. Vandaar de omweg. Ik zie niet hoe het anders had gekund. Echt heel erg bedankt voor al je tijd nogmaals, ik waardeer het enorm.Jan willem
- ria van bessen
Jan Willem,
Jan Willem,Mocht ik de ouders van Teunis vinden, dan mail ik je wel persoonlijk.Je kunt contact met de andere forumleden opnemen, middels het profiel, dus ik stuur je dan wel een mail t.z.t. als het zover zou komen.
-
Janny Lalkens
In IJsselmuiden wordt op 5-9
In IJsselmuiden wordt op 5-9-1762 een Teunis Hendriks gedoopt, zoon van Hendrik Teunis en Annigje Jans.Transcriptie begraafboek IJsselmuiden van A.T. Westendorp: begraven 18-6-1771 Teunis, zoon vanHendrik Teunis.In dit gezin worden daarna 3 dochters geboren en in 1779 weer een Teunis. Inmiddels is de vader met een 2e vrouw getrouwd. Deze Teunis uit 1779 is 12 jaar oud als de gezochte Teunis in 1791 met Janna Jans trouwt.IJsselmuiden als geboorteplaats voor de gezochte Teunis Hendriks kan dus ook geschrapt worden.
- ria van bessen
BINGO ...
BINGO ...Ik heb hem gevonden.Hij is in 1798 42 jr.Woont in 1798 10 jaar in ZwolleEn komt van .... Dalfsen Jan Willem, ik zal je een foto van het bewijs sturen.
-
JanWillemDol
Dat is bijzonder nieuws Ria!
Dat is bijzonder nieuws Ria! En loon naar werken. Ben heel benieuwd naar je verhaal en wat er over Teunis bekend is.
-
Janny Lalkens
Geweldig, Ria! Dus uit Gerner
Geweldig, Ria! Dus uit Gerner.Omdat we zo lang naar familie als duidelijke trouw- en doopgetuigen van Teunis Hendriks zijn kant hebben gezocht, ben ik benieuwd of bijv. zijn tweelingbroer jong is overleden en of Teunis nog meer broers en zussen had.En ik snap nu ook, dat we hem via VPND niet bij de lidmaten of attestaties in Zwolle konden vinden, als hij daar in Zwolle pas sinds 1788 woonde. Was hij touwslager van beroep? Heb je over zijn beroep nog iets gezien?
- ria van bessen
Ja, mooi hé. Ik vind dat
Ja, mooi hé. Ik vind dat altijd zo'n kick als je na zo lang zoeken toch het bewijs vind.De enige die me nog 'dwars' zat was Teunis Hendriks uit Spoolde, maar die zit ook in dit register, dus hij is het echt.En Dalfsen ... ja dat was te verwachten, mede gezien Willemina Gerrits op de Bothof.En ik heb z'n ouders en grootouders ook, eigenlijk had ik die al ...Ik wil nog eerst het lidmaatboek controleren en het begraafboek. Zodat ik zeker weet dat ik de juiste ouders hebt.Dus nog even wachten ...
-
Janny Lalkens
Soms werken we met
Soms werken we met boerderijen/transportaktes en als dat niet zo is, of minder, ben ik benieuwd naar de beroepen die men had. Zo zag ik bij lidmaten Dalfsen nu een Arent Hendriks Timmerman, die genoteerd staat binnengekomen met attestatie van Zwolle op 4 april 1786. Die attestatie was daar afgegeven op 18 maart 1786. Op 15 september 1796 krijgt hij weer een attestatie mee om terug te gaan naar Zwolle. Was dit dan bijv. de tweelingbroer van Teunis Hendriks?En omdat we hier nogal intensief mee bezig waren, wil ik eigenlijk nog wel graag iets meer van de omstandigheden van deze familie weten. Daar bij Dalfsen had je allemaal van die buitenhuizen. Dus werkverschaffing: bedienden, hoveniers enz. Was Teunis zijn vader daar dan bij betrokken of was hij timmerman bijvoorbeeld? Het komt er gewoon op neer, dat ik nog niet kon/kan afkicken van dit onderwerp.Ik was zelf nog met die Willemina Gerrits bezig. Als dochter van Gerrit van Reijne, maar dan was ze wel een generatie ouder dan Teunis, gedoopt 18-12-1735. Of Willemina Lentelinks, die in de Slurink woonde en belijdenis deed 1755. Ik was dus druk bezig bewijs te zoeken dat ik deze 2 Willemina's kon afvoeren.Maar nu weer met Dalfsen verder!! Zeer boeiend onderzoek!
- ria van bessen
Volgens mij is Teunis dus een
Volgens mij is Teunis dus een kind van deze ouders. NG doopboek Dalfsenmoeder Fennichje JanssenJan (Garner) 1745 z.v. Hendrik Harmens 68/97Claas (Garner) 1743 z.v. Hendrik Harmens 68/86Hendrik(Garner) 1748 z.v. Hendrik Harmens 69/10Gerrit (Garner) 1752 z.v. Hendrik Harmens 69/28Teunis (Garner) 1755 z.v. Hendrik Harmens 69/44Arend (Garner) 1755 z.v. Hendrik Harmens 69/44 Zijn dit de ouders van zijn vader..ORA Dalfsen deel 9 *F88 dd 27-10-1746Scholtus Jan FabiusKeurnoten: Antonij Roebers en Hendrik WillemsVerschenen Trientjen Hendriks wed. wijlen Hermen Derks met haar zoon Hendrik Harms als momber geassisteerd, benevens Hendrik Harms en Fennegien Jansen tutore marito en verklaarden om een welbetaalde somma van vier hondert en seventig guldens te hebben verkogt aan Reutgert Gerrits en Altjen Jansen haar drie roeden hooijland gelegen in de Hooijslagen en drie roeden hooijland gaande langs de korte Hooijslagen ten westen Teunis Hilgenkamp en ten oosten Roons Evert op den Bruinleeuw zijnde vrij alodiaal goed en zonder bezwaar of uitgaande renten. Hendrik Harms heeft voor allen mede getekend benevens de Scholtus. Actum Dalfsen, 27 october 1746 en zijn dit de ouders van zijn moeder...ORA Dalfsen deel 5 f139 dd 12-06-1718 Keurnoten Hermen Hendriks en Steven Engberts. Verschenen Evert Willemsen en Lutgertjen Derks ehel., zij met als momber Jan Freriks. Ten profijte van resp. dochter en stiefdochter Aaltjen Everts en deszelfs eheman Jan Willems de geregte halfscheid van al hun goederen, voor de andere halfscheid tot enige en universele erfgenaam de wederzijdse verwanten, verder testament op langstlevend, het tuchtgebruik van hunne gehele nalatenschap en aan voornoemde Aaltje de blauwe rok van de testatrice. Aaltjen Everts woont in bij Fennigje haar dochterVOT 1748 Dalfsen - Gerner 1 - Hendrik Hermz. 2 - Fennegien Jansen. 3 - 4 - 4 kinders. 5 - 6 - Aaltien Evers. Aaltjen Everts is de dochter van Evert UELDRIKS en Lubbigjen Derks.Haar zus is Derkje Everts en deze is gehuwd met Jan Berents Brocht/Brogt, [voorouders van Gerry Bongers, Janny] dpb DalfsenEvert Ueldricks x Lutgertijn Dircksen – w. te Garner1680 – Derk1682 – Derkje1686 – Janna lidmaatboek Dalfsen 1716 – GernerEvert Ueldricks vrouw Lutgertijn Dircksen – uterijs Ao 79 lidmaatboek Dalfsen 1679-1717vrijdag den 10 apr. 1705 tegen paasdagEvert Willems man van Lutgertie Derks Dalfsen deel 5f115 dd 15-01-1717Richter Jacob VriesenKeurnoten Gerrit van Rijssen en Willem SchiltGecompareerd en erschenen Evert Willems tot Garner en Pouwel Stevens op ’t Nierveer, stiefbestevader en oom respectieve der drie onmondige nagelaten kinderen van wijlen Berent Brocht en Derkjen Everts m.n. Jan, Evertje en Gerrit Berents ; hebbende de voogdij aangenomen over voornoemde kinderen bij handtasting en belooft sig in alle delen ten opzichte van deze pupillen ender selve goederen [so specifice bij memorie an de momboirs zijn opgegeven en met mijn signaat ge.uniceerd t.w. van linnen, wullen, silver en de inboedel des huises, welke laaste bij de gerichte verkogt zijn] te sullen gedragen als goede en opregte momboiren na Landrechte schuldig. - Actum Aalshorst 15 jan. 1717 Evert Willems kon weleens deze zijn ??ORA Dalfsen deel 5 f 33 dd 05-01-1711Ik Jacob Vriesen wegens Hoger Overigheijd in der tijd Scholtus van Dalfsen certificere door en vermits desen dat voor mij en ceurnoten als waren Evert Willems Coeleman en Gerrit Arents even tot zover ... anders is het niet meer te volgen. O... ik vergeet de dopen van Aaltje Willems en haar man Fenne (Gerner) 1717 d.v. Jan Willems 67/55Aaltien EvertsEvert (in de Wagtevelt te Gerner 1719 z.v. Jan Willems 67/70Aaltien EvertsGeertruid (Gerner) 1724 d.v. Jan Willems 67/108Aaltien EvertsWillem (Gerner) 1721 z.v. Jan Willems 67/87Aaltien EvertsDerk (Gerner) 1727 z.v. Jan Willems 67/126Aeltien Everts Bekijk dit maar eerst even, dan kom ik straks wel met het volgende..
- ria van bessen
Janny, ik hoef niets betr.
Janny, ik hoef niets betr. Jan Berents Brogt, doe dus maar geen moeite, ik heb daar genoeg van.