van Helsdingen
-
ABM van Helsdingen
van Helsdingen
Jan van Helsdingen, geb c.1755 uit van Overijssel, ovl 1824 te Zwolle. Soldaat in de regiment van v.Tuyll v.Serooskerken c.1780-1799. Tr Juli 1792 Zwolle NG. Catharina Steenderij/Ten der Rij, dochter van Jacobus ten der Rij, ovl 1817. Jacobus trouwt met Janna Jansen in 1773 te Zwolle.Jacobus overleden in 1791Janna was een getuige voor de dopen van Catharina's kinderen en oder kinderen in de statie Hoornsteeg. Janna overleed in 1806. Is er enige verdere informatie over Jacobus en Janna? Kinderen gedoopt 1793-1808 in de parochie Hoornsteeg Uit van waar ze waren en wie hun ouders waren?
In 1812 woonde er een Jan van
In 1812 woonde er een Jan van Helsdingen in de wijk 2e Diezerstraat, geboren 1749. Zie link voor overige gevens zoals ouders.Dit moet zijn doop zijn.Met vriendelijke groet, André
Misschien gaat deze akte over
Misschien gaat deze akte over de grootouders van moederszijde van Jan?
-
ABM van Helsdingen
wat over Catharina Steenderij
wat over Catharina Steenderij. Ik keek in de 1812 volkstelling. Waren alleen mannen opgenomen?
Bedankt aan gebruiker AFJ zeer voor de informatie over Jan van Helsdingen.
Bedankt aan gebruiker AFJ zeer voor de informatie over Jan van Helsdingen.
- ria van bessen
In het register Civique van
In het register Civique van 1811 zijn alleen de mannen ouder dan 17 jr vermeld.In de Volkstelling van 1812 zijn meestal de gezinnen compleet vermeld.
-
ABM van Helsdingen
is er meer informatie
is er meer informatie beschikbaar is over Jacobus en Janna?. Ik vermoed dat ze waren niet oorspronkelijk uit Zwolle zoals de naam Steenderij gespeld is zeer inconsequent-Steenderij, Ten der Rij, Steendee, Tendrie etc. Jacobus was een militair. specifiek
Waar zijn ze uit en wanneer ze naar Zwolle komen?Sorry als ik was niet duidelijk voor.
Waar zijn ze uit en wanneer ze naar Zwolle komen?Sorry als ik was niet duidelijk voor.
- ria van bessen
Utrecht RK dopen 1738-1751 Doopinschrijving Joannes van Helsdingen, 23-01-1749 Doopplaats: Utrecht Doopdatum: 23-01-1749 Akteplaats: Utrecht Dopeling: Joannes van HelsdingenVoornaam:JoannesTussenvoegsel:vanAchternaam:HelsdingenGeslacht:m Aktedatum: 23-01-1749 Vader: Roswerus van HelsdingenVoornaam:RoswerusTussenvoegsel:vanAchternaam:Helsdingen Moeder: Petronilla van BeusekomVoornaam:PetronillaTussenvoegsel:vanAchternaam:Beusekom Getuige 1: Francisca PeerboomVoornaam:FranciscaAchternaam:Peerboom Gezindte: Rooms-katholiek Je kunt beter in het archief van Utrecht gaan zoeken als je zijn herkomst wilt weten?
-
ABM van Helsdingen
Bedant voor dit, Maar ik ben
Bedant voor dit, Maar ik ben vooral geïnteresseerd in de familie Steenderij, zie mijn eerdere reactie. Alle informatie die zou worden gewaardeerd.
Overlijden van Jacobus in
Overlijden van Jacobus in 1791.
Beste ABM, misschien is er
Beste ABM, misschien is er een connectie met de familie Widdits/Wieddits/Wiedits/Wiedes/Wijndijks?Christiaan en Hendrik Wiedies zijn in 1792 borgen voor Jan van Helsdingen als hij wil gaan trouwen met Catharina Steendri (en zich kennelijk in Zwolle wil gaan vestigen) [bron, 1e pagina].Hendrik Wiedies/Wijndijks trouwt in 1792 met de protestantse Derkje Woelderink, weduwe van Jan Warner. Héél kort daarna wordt hun zoon Joannes NG gedoopt.
Hendrik hertrouwt met Geertruid Overweg. Die overlijdt in 1822 te Zwolle. Misschien is Hendrik in 1825 overleden in Heino, daar wordt tenminste een Hendrik Wijdits aangegeven, 73 jaar oud, geboren in Maastricht.Christiaan Wietiets trouwde in 1796 (scan 29) met Jannetje Cornelis uit Emmeloord.
Christiaan Wiedits overleed in Zwolle in 1820, 72 jaar oud, zijn vrouw in 1831.Dan is er nog een Elisabeth Wiedies die als doopgetuige optreedt. Er is een Elisabeth Wiedies die in 1787 te Zutphen NG en RK trouwt met Jan Hendriksen. Uit dit huwelijk in 1798 een dochter Johanna Catharina, waarbij Catharina Steindrin doopgetuige is. Johanna Catharina trouwt in 1815 in Zwolle.Een dochter Maria Christina werd in 1792 in Philippine (Zeeland) gedoopt. Huwde in 1814 in Zwolle .Een dochter Hendrica trouwde in 1828 ook in Zwolle. Een zoon Henricus trouwde in 1833, een dochter Christina in 1835.Elisabeth Wiedits overleed in 1843 in Zwolle, 79 jaar dv. Joannes Wiedits en Johanna Cornelia Mijnman; de eerste aangever hierbij was een zoon van haar.
Vervelend genoeg kan ik niets van haar ouders terugvinden via de General Index.
Hendrik hertrouwt met Geertruid Overweg. Die overlijdt in 1822 te Zwolle. Misschien is Hendrik in 1825 overleden in Heino, daar wordt tenminste een Hendrik Wijdits aangegeven, 73 jaar oud, geboren in Maastricht.Christiaan Wietiets trouwde in 1796 (scan 29) met Jannetje Cornelis uit Emmeloord.
Christiaan Wiedits overleed in Zwolle in 1820, 72 jaar oud, zijn vrouw in 1831.Dan is er nog een Elisabeth Wiedies die als doopgetuige optreedt. Er is een Elisabeth Wiedies die in 1787 te Zutphen NG en RK trouwt met Jan Hendriksen. Uit dit huwelijk in 1798 een dochter Johanna Catharina, waarbij Catharina Steindrin doopgetuige is. Johanna Catharina trouwt in 1815 in Zwolle.Een dochter Maria Christina werd in 1792 in Philippine (Zeeland) gedoopt. Huwde in 1814 in Zwolle .Een dochter Hendrica trouwde in 1828 ook in Zwolle. Een zoon Henricus trouwde in 1833, een dochter Christina in 1835.Elisabeth Wiedits overleed in 1843 in Zwolle, 79 jaar dv. Joannes Wiedits en Johanna Cornelia Mijnman; de eerste aangever hierbij was een zoon van haar.
Vervelend genoeg kan ik niets van haar ouders terugvinden via de General Index.