Teunis Klein Lankhorst

Alles wat met genealogie te maken heeft.
Plaats reactie
Marc Alferink

Teunis Klein Lankhorst

Bericht door Marc Alferink » 12 okt 2015, 12:34

Op 8 mei 1784 trouwt Garrit Willemz Alferink in Wesepe met Willemina Janzen. Willemina woont op dat moment in Wesepe en is weduwe van Teunis Klein Lankhorst.Van deze Teunis Klein Lankhorst heb ik geen spoor kunnen vinden. Ook het trouwen van Teunis en Willemina heb ik niet gevonden. Weet iemand meer?Nog een aanvulling wat betreft Willemina: als zij in 1813 in Olst overlijdt, wordt ze Willemina Scholten genoemd. Ik vermoed dat ze de dochter is van Jannes Wessels Onderscholtus en gedoopt op 1-1-1740 te Wesepe.

ria van bessen

lidmaatboek Wesepe

Bericht door ria van bessen » 12 okt 2015, 16:48

lidmaatboek Wesepe11-04-1754 aangenomen Teunis Everts jm van de Lankhorst – met att. naar Wijhe  lidmaatboek Wijheop St. Jan 1758 te Wijhe binnengekomen Teunis Everts - van Wesepe [onder]trouwboek WijheDen 15 Febr. 1767 - na drie voorgaande Sondagen so hier als te Raalte afgekondigt zijnde, hier getrouwt Teunis Evers J.M. aan den Bagelaar onder Raalte & Willemina Jansen J.D. aan den Westerkamp onder Wijhe. dpb Raalte*Geese           1770           d.v. Teunis Everts           01 14           mdr. Mijnte Jans                      aan Runneboom onder Wijhe 350/047 *Everdina           1772           d.v. Teunis Everts           05 17           mdr. Mijnte Jans                      aan de Runneboom onder Wijhe 350/051 1784-04-09 - 9 April - Garrit Willemz Alferink, J.M., dienende aan Klijn Baarle in Colmschate, & Willemina Janzen, wed. van wijlen Teunis Kleijn-Lankhorst in Wezepe - op att. van Wezepe - (Onder)trouw Diepenveen, RBSO 175  f 53            Olst, den 9 April 1784                 (uittr 21.53) Coram Verw Scholtus Jan Brouwer, ceurnoten Derk van Enk en Hendrikus Oosterkamp. Is gecompareerd Willemina Scholten, weduwe van Teunis Lankhorst, welke voornemens zijnde te hertrouwen heeft verzogt en verkregen tot momberen over haare twee in voorschreven echte verwonnene kinderen met name Geesjen en Everdiene Teunis, Gerrit Schoterman en Jan Scholten, dewelke alhier in den Gerichte gecompareerd zijnde deeze momberschap, bij handtasting aangenomen en belooft hebben, dezer hunner pupillen personen en goederen te zullen voorstaan en administreren na haar beste vermogen en zo als zulks brave lieden en getrouwe momberen betaamt.

Marc Alferink

Ria, dank voor deze

Bericht door Marc Alferink » 13 okt 2015, 16:23

Ria, dank voor deze aanvullingen! Ik ga kijken of ik nog sporen van Geese en Everdina kan vinden.

Plaats reactie