ouders Jan van Dalen

Alles wat met genealogie te maken heeft.
blauwe_parel

Hierbij nog een link waar

Bericht door blauwe_parel » 24 nov 2015, 13:25

Hierbij nog een link waar Arnoldus & Catherine genoemd worden.Alleen het geboorte jaar van Joachim1722 in Maastricht lijkt me niet juist en heb het ook niet kunnen vinden:http://hfjansen.nl/index.php/jansen-en- ... ainmenu-47 Margaret

helen

Deze gegevens lijken gewoon

Bericht door helen » 24 nov 2015, 17:22

Deze gegevens lijken gewoon overgeschreven te zijn van iemand anders.De doop van Maryke Swank bijvoorbeeld, is gewoon na te zien.Je moet er wel even wat moeite voor willen doen natuurlijk.Doop van Joachim is eveneens na te zien, deze was in 1726.
Afbeelding

helen

Paar posten terug over

Bericht door helen » 24 nov 2015, 18:21

Paar posten terug over Andries Kopp, doorklikken levert de jaartallen 1778 en 1781 op bij de Cavalerie. 
Afbeelding

blauwe_parel

Helen,

Bericht door blauwe_parel » 26 nov 2015, 00:29

Helen, Het lijkt mij dat het plaatje er nu anders uitziet dan bij het begin van je zoektocht.Ik heb nu de indruk dat het over 2 verschillende families gaat,  al dan niet verwant aan elkaar.------------------------------------------------------------------------------------------------------l)Arnoldus/Arnout  van Dalen/Daalen/Dale/van Dalem & Caterin Copper/Cathrina Koppis  enz.,  hun ouders onbekend.Arnoldus was soldaat en diende  onder overste Zixma/Sixma.  Arnoldus & Caterin trouwden 31-01-1717 te Coevorden,  Caterin is daar geboren maar  wellicht  RK gedoopt in Laar,  Duitsland, net over de grens. Hun kinderen: 1717 Clare, Doesburg, RK(1722 ca. Jan, Namen  (RK?)   (misschien  niet de Jan Everts van Dalen)1726 Joachim, Maastricht, RK1733 Andries, Kampen, NG1735 Antonie, Kampen, NG,  X Maria (Marta) Leenberg en kleinkinderen: JannesJacobusCatrina Er is ene  Andries Koppies,  geboren in Coevorden, en misschien ook RK gedoopt in Laar, die mogelijk een broer is van Caterin.--------------------------------------------------------------------------------------------------------------ll)Jan Everts van Dalen X Maria Swank trouwden 04-12-1749 te Groningen waar Maria geboren is en in 1723 gedoopt werd.Haar ouders zijn soldaat Jacobus Swanck & Janke/Sjamke Rippens. Janke werd geboren in Lieroord waar veel mensen van Duitse komaf schijnen te wonen.Broers en zussen van Maria:  1716 Foelke Maria, 1717 Hans Jacob,  1719 Jan Jacob, en 1736 Janna.Jan Everts van Dalen diende onder capt. Keppel  en zou in Namen geboren zijn. Ouders  onbekend. Hun kinderen: Catharina, Groningen 1750JacobaKlasyna MariaArnoldusArnoldusSusanne(deze kinderen heb ik niet gecheckt) kleinkinderen:Jan Everts en broer JohannesJan Everts en broer Jan--------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Je oorspronkelijke vraag was wie de ouders zijn van Jan van Dalen. Dat zal dan gaan over Jan Everts van Dalen?Helaas weten we daar nu nog steeds niets meer over.  Mogelijk dat zijn vader een Evert van Dalen zou kunnen  zijn.Ik denk zelfs aan de zeer kleine mogelijkheid  dat hij alleen Jan Everts heet,  komende uit Dalen,  en dat zijn capt. Keppel uit Namen kwam met zijn soldaten. - Ik vermoed dat we Catryna Everts  (ged. 24-07-1695 te Coevorden) en haar familie voorlopig kunnen schrappen. Ik zie (nog) geen connectie met Jan Everts van Dalen tot nu toe. - Misschien dat we ook Jan Everts van Dalen moeten schrappen als  zoon van Arnoldus van Dalen &  Caterin Copper want het is me nog steeds niet duidelijk waar dat ‘Everts’ vandaan komt en zie deze naam niet terug in de familie. - Tenslotte vermoed ik dat onderstaande link de bron is waar vandaan gegevens klakkeloos overgenomen  zijn ........http://hfjansen.nl/index.php/jansen-en- ... ainmenu-47 Het kan natuurlijk zijn dat ik er goed naast zit, wat denk jij ??Voor mij is het nu nog  een raadsel hoe het allemaal zit. Hopelijk komt er nog meer boven water! Margaret

helen

Ik had mijn beginpost al

Bericht door helen » 26 nov 2015, 17:21

Ik had mijn beginpost al aangepast. Niet gezien? Jan Everts van Dalen werd geboren in Namen. Dat is een feit.Huwelijk en kinderen bekend.Over zijn ouders zijn het allemaal nog onbevestigde gegevens, waarin ik duidelijkheid probeer te krijgen. Wel via officiële bronnen. Wat anderen op het internet zetten over hun fam. daar heb ik niks aan.   
Afbeelding

blauwe_parel

Helen,

Bericht door blauwe_parel » 26 nov 2015, 20:03

Helen,Van onderstaande akte weet ik niet of 1717 het jaar is dat deze Arnoud wees werd, of dat deze akte is uitgeschreven ivm een a.s. (minderjarig ?) huwelijk b.v. of andere reden. Misschien weet jij het?http://search.arch.be/nl/zoeken-naar-pe ... ection=asc Gegevens van de akteProjectWezenakten - West-VlaanderenType akteWezenakteGemeenteDentergemInhoudsomschrijvingwezenakteAktedatum01-01-1717 (1717)OpmerkingenKortrijkse weeskamer, registernummer: 105
Verwijzing naar Grammene. Verwijzing naar folio 3.Personen op deze akteWeesNaamArnoud Van Dale Het enige idee wat ik verder nog kan bedenken is het Nationaal Archief in den Haag.Ook heel misschien het CBG omdat ze bv ook fiches over o.a. Emden hebben.Verder ben ik een beetje uitgep..pt wat ideeen betreft.Ik ben heel benieuwd of er nog wat 'uit de bus' komt.Succes in ieder geval! Margaret

helen

Dank je Margaret.

Bericht door helen » 27 nov 2015, 17:20

Dank je Margaret. Interessante link die je daar gegeven hebt!
Afbeelding

helen

Aanvulling:

Bericht door helen » 28 nov 2017, 08:22

Aanvulling:RK doop 23-3-1732 Kampen Caspar.Zou dat een verschrijving kunnen zijn van Jasper??? Toevallig kwam ik in een heel ander RK doopboek een zoon Gaspar tegen, met als vader ene Jaspers. Het zet je aan het denken. Ze deden dat vaker, hè?Willem werd b.v. bij RK regelmatig geschreven als Guillielmus, maar zo heb ik nog nooit iemand z'n kind horen roepen, smile.
Afbeelding

helen

Ik heb het RK doopboek Kampen

Bericht door helen » 28 nov 2017, 21:21

Ria, Hoe kom je aan Casparus? Ik heb het RK doopboek Kampen bekeken in zoekakten en daar staat Caspar.
Afbeelding

helen

Aha, vandaar!

Bericht door helen » 28 nov 2017, 22:39

Aha, vandaar! Voor wie het wil nazien:https://www.familysearch.org/ark:/61903 ... 37905Image 592, links bovenaan. Dit vind ik belangrijk, want als het Jasper moet zijn, dan wordt het des te waarschijnlijker dat Katrina Copius/Kopjes, o.i.d. dezelfde is als de dochter van Evert Jaspers. 
Afbeelding

Plaats reactie