ouders Jan van Dalen

Alles wat met genealogie te maken heeft.
helen

Ria,

Bericht door helen » 09 dec 2017, 01:40

Ria,Nogmaals: Waarom doe je dit?Je zegt dat je weet dat ik alleen kinderen zoek van Arnoldus en Catharina, geboren tussen 1717 en 1735.In/rond de legerplaatsen die bovenaan staan.Met verwanten van een schoonzoon kom ik dan echt niet verder! Margreta, die een kind krijgt in die tijd is duidelijk ook geen dochter!Je weet dat deze zoektocht niet jouw 'piece of cake' is en dat deze kinderen niet in jouw Rientjes-erfenis zitten.Waarom dan allerlei irrelevante info van jou????? 
Afbeelding

ria van bessen

Ik geef je die gegevens omdat

Bericht door ria van bessen » 09 dec 2017, 11:49

Ik geef je die gegevens omdat er mogelijk toch wat bij zit waar je wat mee kunt.Het opzoeken van meer kinderen van Arnoldus zal je dat dan wel verder brengen aan bewijs dat je de juiste afstamming hebt betr. zijn vrouw? Als je er niets mee kunt of wellicht nu nog niet, dan leg je die gegevens toch naast je neer? Dan hoef je niet ook telkens aan te geven dat je dát niet zoekt.Maar gezien je reactie erger ik je weer eens. Het lijkt me dan ook beter dat ik helermaal niet meer reageer, ook niet meer op andere zoektocht-vragen van je te gaan mede gezien het feit ik al eerder de wind van voren van je heb gekregen. En daar zit ik weer niet op te wachten.  

ria van bessen

Hij is ingeschreven als

Bericht door ria van bessen » 09 dec 2017, 12:23

Verwijderd. 

ria van bessen

Zo staat het in de

Bericht door ria van bessen » 09 dec 2017, 12:24

Verwijderd.

ria van bessen

In het NG onder/trouwboek van

Bericht door ria van bessen » 09 dec 2017, 12:24

Verwijderd.

ria van bessen

bericht 2

Bericht door ria van bessen » 09 dec 2017, 12:25

Verwijderd.

ria van bessen

In Kampen zit een NG doop van

Bericht door ria van bessen » 09 dec 2017, 12:26

Verwijderd.

helen

Hier weer waar het mij

Bericht door helen » 10 dec 2017, 00:37

Hier weer waar het mij precies om gaat, zodat er niet opnieuw verwarrig ontstaat: Van Dalen begint met (Ja)koba,gehuwd te Vollenhove, inschrijving te Beulake (waar haar man vandaan komt) 25-4-1778. Zij is j.d. van Campen, thans wonende te Vollenhove. Ouders van haar man: Cornelis en Geertjen.Kinderen: Cornelis, Jan van Daalen, Geert, Arnoldus, Arnoldus, Geertjen, Arnoldus. Jacoba is een dochter van Jan van Daalen en Maryke Swank. Maryke haar ouders heetten Jacobus en Siamke.Kinderen van Jan en Maryke: Catharina, Andries, (Ja)koba, Klasyna Maria, Arnoldus, Arnoldus, Susanna De moeder van Jan van Daalen heette dus zeer waarschijnlijk Catharina; zijn vader mogelijk Arnoldus.De zoektocht is om te zien of wat in de beginpost staat klopt, m.b.t. de ouders van deze Jan. Het is mogelijk, maar nog niet bewezen. Kan ook fout zijn, maar ook dat is niet bewezen. N.B.De beginpost wordt regelmatig aangepast i.v.m. nieuwe feiten. 
Afbeelding

helen

Tot nu toe 7 kinderen

Bericht door helen » 18 dec 2017, 22:16

Tot nu toe 7 kinderen gevonden en het lijkt erop dat er niet meer waren.In theorie zouden dan 4 kinderen naar Catharina's fam. genoemd kunnen zijn en 3 naar die van Arnoldus, ervan uitgaand dat het eerste kind naar de overleden moeder van C. genoemd werd.1. Clare, 3. Jan (Everts?), 5. C/Jasper en  7. Anthony.Catharina zou dan haar vader overgeslagen hebben. Als haar vader Evert Jaspers was, dan kan hij zonen Jan en Jasper gehad hebben en hij had een zoon Teunis. 2. Janna, 4. Joachim en 6. Andries zouden dan bij van Dalen horen.Hier springt nr. 4 eruit, lijkt Duits. Clare, Casper/Jasper, Joachim en Andries vind ik, na hun doop, nergens terug. 
Afbeelding

Plaats reactie