bericht voor daan horselenberg

Alles wat met genealogie te maken heeft.
Plaats reactie
ria van bessen

bericht voor daan horselenberg

Bericht door ria van bessen » 07 dec 2015, 22:54

Daan, omdat ik je emailadres niet meer heb, hier een vraag oor je.Ken jij deze Jan Horselenberg? Weet je meer over hem?Ijsselmuiden f34 ? IJsselmuden, 24 mrt 1729 ? Richter W. v. Marle. Keurnoten de E. Joan de Haan en de E. Ema­nuel­ Aarsen. Verschenen is Lubbegien Jansen Dijk, weduwe van Jan Jansen van den Berg, geassisteerd door de Heer Joan de Haan, gemeensman te Campen, als haar momber. Zij wil we­er hertrouwen. Zij be­wijst aan haar 3 min­der­jarige kin­de­ren (Jan, Hendrik en Aal­tien Jans van den Berg), bij haar voornoemde eheman in echte ver­wekt, 300 Caroli gulden (aan ie­der kind 100 Caro­li gulden), 14 zil­ve­ren duca­tons, 1 ser­sien broek, een rok van "ijr­se pije", een gro­ve pij­en rok, een hemdrok met 33 zil­veren kno­pen, 8 heren hemden, 5 witte dassen en 3 witte neusdoeken. Aal­tien ont­vangt ook een gouden ring van 10 gulden en een bed zonder toebeho­ren. Wanneer één of twee van de kinderen komen te overlijden, zal de moeder een kinds­deel erven, het overige goed is voor de kinde­ren, die dan nog in leven zijn; verder zal de moeder de kosten moe­ten dragen van de begrafe­nis. De kinderen zullen het geld en goede­ren genieten als zij gaan trouwen of als zij mondig zijn geworden. De moeder zal de kinderen laten leren lezen en schrijven, en hen kleden en in alles onderhouden tot zij in staat zijn hun kost te winnen. Tot mombers wor­den aange­steld Hen­drik Dirks en Jan Hor­selenberg; zij nemen de momberschap met handtasting aan 

Daan

Ik kan deze niet plaatsen met

Bericht door Daan » 13 dec 2015, 12:56

Ik kan deze niet plaatsen met de gegevens welk al zodanig vermeld zijn.

ria van bessen

Oké, bedankt!

Bericht door ria van bessen » 13 dec 2015, 15:53

Oké, bedankt!

Plaats reactie