van Leusen

Alles wat met genealogie te maken heeft.
ABM van Helsdingen

van Leusen

Bericht door ABM van Helsdingen » 23 mar 2016, 07:20

Mijn voorouder Roelof van Leusen getrouwd te Zwolle op 6 mei 1792:Roelof van Lusen, J.M. onder Dalfsen in de Broekhuizen, een KeerenkregtWillemina Gerris, wedr. van Derk Ester voor de DieserpoortZ.G. Jan Rutgers van Lusen te Regteren bij DalfsenH.G. Derkien Gerrijs vrouw van Hendrik Gerrijs te Berkum.  Ik heb gezocht naar een doop en dood voor Roelof maar niets gevonden. Voor Jan Rutgers (ik neem aan dat hij is een broer van Roelof), heb ik alleen maar een huwelijk en een kind doop gevonden. Ik heb geen dood of verdere informatie gevondenRoelof had een zoon Gerrit, geboren 7 oktober 1793 te Zwolle. 

Janny Lalkens

Even snel, ik moet op tijd

Bericht door Janny Lalkens » 23 mar 2016, 08:22

Even snel, ik moet op tijd ergens zijn. Roelof van Lusen is hier al eerder voorbij gekomen. Wij zochten toen naar gegevens over Willemina Gerrits, die getuige was bij doop. Ik meen me te herinneren, dat Willemina later van Roelof gescheiden is. We zochten toen naar een familie die in Dieze woonde. Sorry, moet nu weg, kan nu niet voor je zoeken.

ria van bessen

Het topic betrof de zoektocht

Bericht door ria van bessen » 23 mar 2016, 09:43

Het topic betrof de zoektocht naar Teunis Hendriks, gestart door Dol.Teunis komt uit Dalfsen, net als Willemina Gerrits.Volgens mij is er verder niet gezocht naar de roots van van Leusen, wel zitten in dat topic gegevens betr. het nageslacht van die van Leusen. Volgens mij is dit stel gescheiden, van Leusen en W. Gerrits dus.Middels de zoekfunctie kun je het topic opzoeken.   

Janny Lalkens

Hallo AMB van Helsdingen

Bericht door Janny Lalkens » 23 mar 2016, 19:17

Hallo AMB van Helsdingenhttp://vpnd.nl/bronnen/ov/dalfsen/dalfsen_index-ref-dopen-1750-1777.pdfErgens ver weg hebben we gezamenlijk voorgeslacht.: Jan Rutgers en zijn vrouw Dina Schutte lieten op 25 maart 1764 zoon Roelof dopen.  Roelof had een broer Hendrik X Jennigje Egberts Pothof en daar de zoon van: Willem van Leussen X  Gerrigje Bruinleeuw enzovoort: dat zijn mijn voorouders. Er zijn meerdere mensen die onderzoek hebben gedaan naar deze familie. Ik noem o.a. de heren H. Zanting, W. van Leussen en mevr. G. Bongers en ik. Dit zijn zo even de namen, die me nu te binnen schieten. Sorry, als ik iemand vergeet.Mocht u verder iets willen weten: via dit Forum wil men mijn emailadres wel doorgeven. Of u hebt het al van een vorige zoektocht.In de tijd dat we het Teunis Hendriks-onderwerp deden, heb ik helpen zoeken naar Willemine Gerrits. Naar Roelof van Leusen heb ik nooit gezocht, behalve wat ik had gelezen in het boek "Vergeten levens" van Jan v.d. Wetering.Mr. W. van Leussen heeft op 23-9-2002 voor de Historische Kring Dalfsen een lezing gehouden, waar ik jammergenoeg niet bij kon zijn. Ik heb wel gegevens van hem gekregen en omdat het allemaal is uitgesproken in een lezing, denk ik, dat het hier weergegeven en gedeeld kan worden. Hij heeft nl. wél onderzoek gedaan naar Roelof van Leussen.Enkele feiten, afgezien van wat u zelf al had:Roelof, zoon van Jan Rutgers en Dina Schutte, gedoopt NG  Dalfsen 25 maart 1764. Willemine op huwelijksdag in Grote - of Michaelskerk, 34 jaar oud en moeder van Derk Ester uit 1e huwelijk, Roelof 28 jaar, heerenknegt  [De Broekhuizen was een landgoed, J.L. ]24 januari 1793 vraagt Willemine scheiding van tafel, bed en goederen aan tot voorkoming van meerder onheil. Het stadsgericht geeft toestemming. 3 maanden later wordt Gerrit geboren. Zijn mannelijk nageslacht sterft in 1924 uit. Er waren nazaten in Zwolle.In de huwelijksakte van Gerrit van Leussen en Berentien Jansen op 4-5-1820 wordt vader Roelof een daghuurder genoemd, 64 jaar ( klopt dan niet met die doopinschrijving) en hij is getuige, maar kan niet schrijven. Dat konden er meer niet. Hij zou wonen in "Begerswaard"? Halfbroer Derk Ester, landbouwer te Zwolle, 29 jaar, is ook getuige. Moeder Willemine Gerrits is er ook bij.Verder heeft W. van Leussen in overlijdensaktes van Zwolle niet het overlijden van Roelof kunnen vinden.Met vriendelijke groet, Janny

ABM van Helsdingen

Wat is het bewijs voor de

Bericht door ABM van Helsdingen » 25 mar 2016, 06:49

Wat is het bewijs voor de ouders, grootouders en andere feiten over Roelof van Leusen en Willemina Gerrits. Ik vond het moeilijk om de 44 pagina's van dialouge volgen (ik weet niet spreken Nederlands als eerste taal)Dus Roelof van Leusen is zoon van Jan Rutgers en Dina Schutte, en Willemina Gerrits is dochter van Gerrit Derks en Jannigje Jans. Gerrit Derks heeft bekend ouders en grootouders.

ABM van Helsdingen

Is dit de overlijden van

Bericht door ABM van Helsdingen » 25 mar 2016, 21:07

Is dit de overlijden van Roelof van Leusen?Overledene:Roelof JansenGeslacht:ManGeboorteplaats:Oudleusen (Dalfzen)Leeftijd:76 [c.1765]Vader:Jan RutgersMoeder:Dina SchutteGebeurtenis:OverlijdenDatum:vrijdag 19 februari 1841Gebeurtenisplaats:Oudleusen (Dalfzen)

Janny Lalkens

Ja, het overlijden van Roelof

Bericht door Janny Lalkens » 25 mar 2016, 21:51

Ja, het overlijden van Roelof Jansen is wat u nu hebt gevonden! Hij was in maart 1764 gedoopt in Dalfsen, dus het klopt.Dit overlijden was nog niet bekend!Wordt vervolgd.

ABM van Helsdingen

Ik heb nu gemaakt een

Bericht door ABM van Helsdingen » 25 mar 2016, 21:58

Ik heb nu gemaakt een kwartierstaat/ahnentafel voor Roelof van Leusen (niet bevestigd)1. Roelof Jans van Leusen(1764-1841 Oudleusen)2. Jan Rutgers van Leusen(1735 Oudleusen)3. Dina Hendriks Schutte(1733 Milligen)4. Rutger Roelofs5. Hendrikje Lubberts6. Hendrik Willems Schutte7. Willemina Willems Snel(1707 Ancum)14. Wilhelmus Snel(getr. 1690)15. Evertje Harms28. Willem Snel30. Herman Jans op den Kolk

Janny Lalkens

De gegevens in uw

Bericht door Janny Lalkens » 25 mar 2016, 22:45

De gegevens in uw kwartierstaat zijn hetzelfde als wat ik er in heb staan. Alleen had ik dat overlijden van Roelof Jans dus nog niet.Nr. 2 en 3 zijn gedoopt in de NG kerk van Dalfsen. Ze werden geboren in Oudleusen en Milligen, maar daar stond geen kerk. Ze trouwden NG in de kerk van Dalfsen in 1761.Nr. 4 Rutger Roelofs gedoopt in 1713 in de kerk van Dalfsen, wonend in Oudleusen. Met zijn vader Roelof Roelofs, nr. 8 en zijn moeder Geertje Jansen , nr. 9. En met broers Geert en Jan. Zusjes niet bekend. Zijn er misschien wel geweest.Nr. 6 Hendrik Willems Schutte  gedoopt te Zwolle 1688. Kreeg samen met nr. 7 Willemina Willems Snel kinderen in de jaren 1726-1744, geboren te Dalfsen. Willemina stierf in Dalfsen in 1791.Nr. 14   Wilhelmus Willems Snel trouwde in 1690 in Dalfsen met inderdaad Evertje Harms, nr. 15Nr. 28   Willem Hendriks Snel X 1664 Zwolle Anna Jansen Buss ( of: Bor)Nr. 56  Hendriks Willems Snelle de Jonge    X  nr. 57   Jenneken HendriksNr. 58 Jan Asjes van Gralen   X  nr. 59  Willemtie Geerts[ Ook met dank aan H. Zanting en W. van Leussen voor gegevens.]

ria van bessen

Willem Snel x Evertien Harms

Bericht door ria van bessen » 26 mar 2016, 14:47

Willem Snel x Evertien HarmsWaar is het bewijs dat deze Willem een zoon zou zijn van Willem Hendriks en Anna J. van Graal?Of op een andere manier is verwant aan Hendrik W. Snel kerkmeester in Dalfsen  

Plaats reactie