Geertruyt Bloemerts
-
blauwe_parel
De vader van deze Geseke
De vader van deze Geseke Blomers is Egbert Blomers.http://www.dehofmarken.nl/hofmarken/mar ... 3-1812.pdf(even zoeken met Ctrl + F)Margaret
-
blauwe_parel
Voor 't geval je dit ook
Voor 't geval je dit ook volgt:https://familysearch.org/ark:/61903/3:1 ... 7905Geesje Moris aangenomen 02-07-1692 (1693 ?) te Vollenhove NH KerkZou een zus kunnen zijn van Mattheus lijkt mij.Margaret
Margaret,
Margaret,Knap gevonden, die Geseke!Helaas lijkt ze me in 1707 iets te oud om nog een kind te krijgen.In elk geval heb je de geweldige ontdekking gedaan dat er in Rijssen Blomers woonden. Een naam als Geertje zou wat mij betreft ook kunnen, die kan later 'verdeftigd' zijn tot Geertruyt.(Als ze bijvoorbeeld dienstmeisje was en mevrouw haar naam niet mooi vond.)

Ik heb twee huwelijken van
Ik heb twee huwelijken van Gesina Moris:1e vanwege de doop van een zoontje en 2e huwelijk in Beulake. Bij haar heb ik de aantekening gezet dat zij zowel een dochter kan zijn van Casper, als van zijn broer Elias. Belijdenis had ik niet gevonden, ik zet die erbij. Dank je wel!Jaartal is inderdaad niet duidelijk.

-
blauwe_parel
Te oud ? Rond de 42 jaar kan
Te oud ? Rond de 42 jaar kan toch nog ;)Margaret
-
blauwe_parel
Helen,
Helen,Weet jij wat er van de kinderen van Mattheus & Geertruit geworden is? M.a.w. waar zijn zij gaan wonen, want misschien zijn de ouders op hun oude dag wel bij een van de kinderen in getrokken en zodoende elders overleden en zijn ze daarom niet in Vollenhove te vinden.Margaret
Sorry, tegenwoordig lees ik
Sorry, tegenwoordig lees ik soms dingen die er niet staan. Ik dacht 1653 te zien, vermoeidheid? Dochter Machteld bleef in elk geval in Vollenhove en zoon Mattheus ook.Van de andere kinderen is verder niets bekend. In 1719 verkoopt een Mattheus Mores 2 akkers. Kan vader of zoon geweest zijn.

-
blauwe_parel
De vader van Geseken Blomers
De vader van Geseken Blomers was Egbert Lukesen Blomers en woonde in Elsen (bij Rijssen lijkt me).Hij trouwde 1) Swenneken Hobbelings 07-09-1645 te Rijssen2) Fenneken Jansen van het Tij 28-03-1647 te Rijssen.Bij het 2e huw. werd hij Egbert Lukesen genoemd.Helaas zie ik die namen niet terug bij de kinderen Mores-Bloemers.De kinderen Mattheus, Machteld, Casparis en Jannetjen komen van Mores' kant.Wat overblijft als eventueel een vernoeming naar Geertruijt's moeder is Catarina (2x), Judith en Jacoba.Margaret
-
blauwe_parel
Toevallig ?
Toevallig ?Lidmaten Vollenhove:https://familysearch.org/ark:/61903/3:1 ... =2037905Op de rechterblz. lees ik dat ene D. Johannes ab Uitregt [Utrecht] met att. komt op 23-09-1681.Op de volgende blz. zie ik een Elsabe die 25-12-1681 ook uit Uitregt komt.Zou dat over Johan Westenberg & Elsabe Heuten kunnen gaan ??Maar overleed Elsabe niet in 1681 ??? Of zit ik er naast ?Margaret
Ab Utrecht was dacht ik een
Ab Utrecht was dacht ik een predikant, die diverse malen trouwde.(Studenten zonder achternaam verzonnen er in die tijd vaak een, soms naar de plaats waar ze vandaan kwamen. Zoals b.v. Vollenhovius, Elburgensius enz.)Elsabe ab Utrecht kan een dochter van hem zijn geweest. Elsabe Heuten overleed inderdaad in 1681.