Jan Roelofs (Bogtman) en Engeltje Hendriks (Boogman) Dalfsen
- ria van bessen
bericht 4
bericht 4Ik heb 2 verschillende huwelijken gevonden in Dalfsen van Hendrikje Bogtman als j.d.De ene huwt 1801 met Jan Noordman jm geb en w onder Zwolle en heet dan Hendrikjen Bogtman jd geboren en wonende in LentheDe andere huwt de 20e van de grasmaand [april] 1810 met Jan Hendrik Duinkerken jd geb. en w. op het Hogeveen en zij heet Hendrikje Bogtman jd geboren en wonende te Dalfzen.Volgens jouw gegevens heb je er één die is overleden te Zwolle op 11 juni 1844 als BogtmanAls die uit 1810 de dochter Hendrikje is uit het 2e huwelijk van Roelof Lubberts is, dan heb je het bewijs dat Roelof Lubberts de correcte stamvader is.uit het 2e huwelijk van Roelof Lubberts de volgende kinderen, zowel volgens doop als het ORAHendrikje, 1754Geesje 1756Jan 1758Hendrik 1761
- ria van bessen
bericht 5
bericht 5Hieronder schreef ik dat die Hendrikje uit 1810 de dochter uit het 2e huwelijk van Roelof Lubberts zou kunnen zijn, maar bij nader inzien kan het natuurlijk ook zo .. is die uit 1810 uit het huwelijk van Jan Roelofs en Engele én die uit 1801 uit het 2e huwelijk van Roelof Lubberts.
-
jawessels
Ik ben geïnteresseerd in de
Ik ben geïnteresseerd in de ouders van Dirkje Janssen Bogmans. Zij is omstreeks 1790 getrouwd met Gerrit Herms Snorrewind. Over hem en over hun kinderen heb ik meer gegevens.Over de door Ria genoemde bovenstaande Hendrikje(s) : naam als Bog(t)man(s)Hendrikje Lamberts Bogman, geboren in Dalfsen, dochter van Lambert Bogman en Grietje Ridderinkhof.x1 Jan Hendriks Duinkerken. Ommen, Aan de Vaart. Hij is overleden op 14-4-1814 te Ommen.x2 Albert Hendriks Govers 20-7-1816 te Ommen. Verder veel gegevens o.a. in Zwolle, Avereest, Hasselt.In 1848 wordt zij genoemd als schipvrouw en schippersche.