Doop gezocht van Gerridiene Jans Raalte
- ria van bessen
bericht 4
bericht 4Ik heb toch meer over de Streng/Strenk of Rabberie kunnen vinden, toen ik op de goede weg was.Jan Roelofs x Maria Hendriks, maar deze zijn RK.En zou Gerritdina dan als Gerrit zijn vermeld, en de jongste zijn.Het zou kunnen. .. Waarom? Ik zag wel iets vreemds in de voogdijakte die bij de hertrouw van haar weduwnaar Jan Drulmer is opgemaakt.Bij haar naam staat ook de naam Gerrit, voluit staat er Gerrit Gerritdiena Jans- wijlen Jan Rientjes heeft deze akte getranscribeerd en om te kijken of het inderdaad zo is, zou je een copie kunnen aanvragen of er zelf één maken in het HCO - ik dacht eerst aan een fout, maar nu zou het dus kunnen kloppen. Ze wordt Gerrit genoemd, kwam toen wel meer voor.Maria hertr. met Bartelt Teunis - huwelijk te vinden RK Wijhe 25 juni 1760Deze Bartelt Teunissen is ook voogd over de kinderen van Hendrika Gerritsen wed van Derk Herms Haselhekke wanneer ze hertr. met Jan Freriks Horselenberg. De andere voogd is Gerrit Jan Berents Brinkman.En dit gezin is weer NG, woont ook in Broekland, RaalteZowel Zelhorst als Horselenberg hebben ook deels RK en NG roots.2 kinderen van Jan Roelofs kon ik volgen, nl Arent Jansen Rabbers x Hendrika Jans Vosman [De Strenk wordt ook Rabberie of Rabbert genoemd] en Hendrik Jansen die een som van 150 gls uit de inboedel krijgt.Wat ik wel vreemd vind, is dat er niets wordt geschreven over de kinderen van Gerritdina, zij zouden ook moeten erven lijkt mij. Tenzij ze al eerder is uitgekocht.Al met al ... ik weet het niet, maar het zou kunnen, ik zou anders ook niet weten van wie zij er dan wél één is.
Ria schreef:
Ria schreef:zou je een copie kunnen aanvragen of er zelf één maken in het HCO Kopiëren kan niet meer bij het HCO. Op een datastick zetten kan nu wel.

Dit is waarschijnlijk een zus
Dit is waarschijnlijk een zus van Gerridiene:huwelijke wesepe:22-11-1778 Hendricus Wielens j.m. dienende op Klein Langeveldsloo onder Wijhe metHendrine Jansen j.d. aan de Strenge onder de kerk van WesepeDaarna woonden ze op Cartouwe in Broekland: volgende kinderen zijn gedoopt in Wesepe:1779 Janna, 1781 Derk, 1782 Willemina, 1784 Harmen Jan, 1787 Gerrit, 1789 Derk, 1792 Hendrik en 1797 Berendina.http://www.geneaknowhow.net/vpnd/bronne ... 0(322).pdf