Ik ben een beetje laat met reageren (dit topic niet eerder gezien). Deze mensen komen deels ook in mijn staat voor dwz. Laurens Roding en Janna Argelo, althans zo heb ik dat ooit eens uitgezocht. Maar ik ben altijd wat onzeker geweest, van wie Lourens Roding/Rodink/Roedink dan een kind is geweest.... waren zijn ouders Roelof Roedink X Christina Swieppink (Hendriks) of Pieter Roedink X Willemina Askes. In mijn gegevens heb ik beide echtparen staan met allebei een zoon Lourens.... die van Roelof R. zou geboren zijn in Bourtange in 1744, samen met zijn vrouw Christina Hendriks (=Swieppink, vermoed ik). Die van Pieter R. zou geboren zijn in 1745.Maar als ik dan het folio lees dat in deze draad ook al werd genoemd, dan lijkt het wel, dat de zoon Lourens van Roelof Roedink geen zoon was maar dochter.f229 dd.14-01-1751
Momberen over het nagelaten kind van wijlen Christina Swiepink: Jan Warners en Pieter Rodink.
Erschenen Roelof Rodink en heeft verklaard niets te hebben om voor moeders goed te bewijzen aan zijn dochtertje Laurentia, oud 6 jaren, belovende niettemin het kind in kost en klederen te zullen onderhouden en zo goed doenlijk door het doen leren lezen, schrijven en naaien na zijn vermogen op te brengen. Maar het doopboek van Bourtange zegt duidelijk:
Den 3 Maij 1744
Een Soontje gedoopt van Roelef Roding en Christina Hindriks, Ehel, en genaemt LaurensHmmm

m.vr.gr.
Ronald Blancke