Everharda en Gerarda Bijvang
-
Jan Bijvank
Ria,
Ria,De acte in Heino is van 1757. Daarin worden Lodewijna en Jan Rijkelt als kinderen genoemd, waar momberstelling voor plaatsvindt. Hermiena wordt dus niet genoemd. Dat moet betekenen dat ze nog niet geboren was en dus een kind is van Jennigje Gerrits. Derhalve is Lodewiena een halfzus. Eens?
- ria van bessen
Ja dat klopt, die voogdijakte
Ja dat klopt, maar de moeder is Janna Herms, zijn 2e vrouw.Die voogdijakte is te vinden in deel 8 Heino - folio 223 dd 10 nov 1769.De twee onmondige kinderen zijn Christian en Hermina Grijshof. Voogden Teunis Willems en Hendrik Derks. Jannes Grijshof wedr. van Janna Herms kan niets bewijzen omdat hij onvermogend is.
-
Jan Bijvank
Ik ben nu in Zwolle en kijk
Ik ben nu in Zwolle en kijk naar de volkstelling van Olst 1811.Ik kan geen toegangsnummer en invenstraisnummer vinden. Weet jij dat?
- ria van bessen
Ik denk dat je dat ook niet
Ik denk dat je dat ook niet zult vinden in het HCO, tenzij ze inmiddels wel een copie hebben.Je moet namelijk in Deventer zijn.bron is Onderprefect van Deventer 1811-1814 toegangsnummer 22.1 invnr. 883Naamlijsten der ingezetenen van de gemeente Olst, Arrondissement Deventer Departement de Monden van den Ijssel op de 1e september 1811Misschien staat het inmiddels op internet, dat weet ik niet.