Adres in Zwolle
-
Ekkelboom
Adres in Zwolle
L.S., Voor een buurvrouw, wiens voorouders uit Zwolle kwamen, heb ik onlangs wat genealogisch onderzoek gedaan. Nu wil ze binnenkort met een aantal familieleden naar Zwolle om te kijken waar haar voorouders hebben gewoond. Bekend is dat ze in de Diezestraat woonden maar het juiste huisnummer is niet bekend en de vraag is dan ook of u mij dat zou kunnen doorgeven. Het gaat om Berend Timmerman, geb. 23.05.1899 Zwolle die op 11.07.1918 te Zwolle trouwde met Christina Spanhaak geb. 26.10.1899 Zwolle. Er zijn 3 kinderen in Zwolle geboren resp. in 1918-1920 en 1923, waarvan de geboorteakten dus nog niet openbaar zijn, zodat ik daarin het juiste huisadres niet kan achterhalen. De man werkte bij de Spoorwegen en is omstreeks 1927 naar Ommen overgeplaatst waar nog 2 kinderen zijn geboren. Weer later wordt hij overgeplaatst naar Amsterdam waar hij op 30.01.1933 met zijn gezin wordt ingeschreven en waar hij en zijn vrouw later zijn overleden. Mocht U aanvullende informatie nodig hebben hoor ik graag nader van u.Bij voorbaat dank en met vrienedelijke groeten,Ruud van der Roest - Amsterdam
-
Gerrit Zielman
gevonden in Historische
gevonden in Historische KrantenDiezerstraat nog niet gevondenWel Eindstraat. Maar waar die is/was in Zwolle?Misschien dat verder zoeken nog loont https://www.delpher.nl/nl/kranten/view? ... 21%3Aa0007 https://www.delpher.nl/nl/kranten/view? ... 21%3Aa0055
- ria van bessen
Bij het Historisch Centrum
Bij het Historisch Centrum Overijssel is de kadastrale registratie aanwezig van de hele provincie Overijssel uit de periode 1811 tot 1989 (toegangsnummer 0145).
Raadpleeg voor meer informatie de Zoekwijzer Kadasterarchieven onder de bijlagen op deze pagina.Als je menu aanklikt - zie hierboven rechts en dan klikt op mijn huis en omgeving, dan kom je op de pagina waar je kunt klikken op kadaster, en dan kom je op een pagina waar rechts in een aparte kolom nog meer staat klikken op o.a Zoeken op adres in Kadaster Archiefviewer PDF, 62.47 KB
Raadpleeg voor meer informatie de Zoekwijzer Kadasterarchieven onder de bijlagen op deze pagina.Als je menu aanklikt - zie hierboven rechts en dan klikt op mijn huis en omgeving, dan kom je op de pagina waar je kunt klikken op kadaster, en dan kom je op een pagina waar rechts in een aparte kolom nog meer staat klikken op o.a Zoeken op adres in Kadaster Archiefviewer PDF, 62.47 KB
-
Gerrit Zielman
Hallo Ria,
Hallo Ria,Ik heb een abonnement op de archiefviewer,en het geprobeerd.Dat werkt alleen als je een huisnummer hebt. En die heeft de vraagsteller niet.
-
Gerrit Zielman
De Eindstraat is er niet meer
De Eindstraat is er niet meer las ik,zie:https://www.plaats.nl/s-heerenbroek/nie ... -in-dieze/
-
blauwe_parel
Dag Ruud,
Dag Ruud,Dochter Maria Catharina geb. 09-10-1918 in de Eindstraat te ZwolleEn dochter B. geb. 20-03-1923 is ook geboren in de Eindstraat te Zwolle.Ik lees net dat die straat er niet meer zou zijn.Margaret
-
Ekkelboom
Dag Ria, Bedankt voor de
Dag Ria, Bedankt voor de reactie op mijn vraag. Door een communicatieprobleem kon ik hier helaas niet eerder op reageren. Maar ik stuur nu nog een aanvullende vraag via het Forum.Met vriendelijke groeten,Ruud
-
Ekkelboom
Dag Margaret,
Dag Margaret,Bedankt voor de reactie op mijn vraag. Door een communicatieprobleem kon ik helaas niet eerder reageren. Ik stel nu nog een aanvullende vraag via het Forum.Met vriendelijke groeten,Ruud
-
Ekkelboom
Dag Gerrit,
Dag Gerrit,Bedankt voot de 3 reacties op mijn vraag. Door een communicatieprobleem kan ik hierop pas nu reageren. Ik stel nu nog een aanvullende vraag via het Forum.Met vriendelijke groeten,Ruud