Familie Smits, Hagelsteeg Zwolle
-
Jacob Albrecht
Familie Smits, Hagelsteeg Zwolle
Mijn overgrootouders Johannes Smits en Sophia Maria Sa huwden in 1884 en kregen maar liefst 14 kinderen. Van 1888 tot 1968 woonden zij in de Hagelsteeg. Eerst op nummer 12a (in de jaren '60 afgebroken en later vanaf 1908 op nummer 7a. Dit was een nieuw huis opgebouwd na een brand in 1906. Johannes Smits was schoenmaker, drager, lantaarnopsteker en brandweerman. Mijn oma, Sophia Maria Smits, bestierde het huishouden na het overlijden van haar moeder in 1927 en is hier tot 1968 blijven wonen. Toen Johannes in 1952 overleed waren er nog maar 6 kinderen in leven. Wie kan me meer vertellen over dit gezin. Alle gegevens zijn welkom, ook foto's.Bij voorbaat dank!Jacob Albrecht
-
blauwe_parel
Dag Jacob,
Dag Jacob,Ik neem aan dat je alle namen geboorte- en overlijdensdatums wel weet van dit gezin.Ik vond nog een overlijdensadvertentie van een van deze kinderen uit dit gezin:https://www.delpher.nl/nl/kranten/view? ... 19Margaret
-
Jacob Albrecht
Dag Margaret,
Dag Margaret,Dank voor je link naar die advertentie. Is van een oud-oom van me. Ik heb alle gegevens van dit gezin compleet.Groeten Jacob