Jan Leeman en Aaltje Fredriks

Alles wat met genealogie te maken heeft.
Gerie van Brink

Jan Leeman en Aaltje Fredriks

Bericht door Gerie van Brink » 24 nov 2018, 11:46

Goedemorgen, gezocht info over Aaltje Fredriks, zij is met Jan Leeman, knopenmaker uit Münster getrouwd, waar en wanneer onbekend. Hun zoon Lodewijk Leeman zou rond 1767 geboren zijn in Hattem, in doopboek van Hattem niks gevonden en overleden op 12-9-1819 in Hattem. Lodewijk is getrouw met Klaassen Spanhaak geb 4-5 1766 in Hattem.alvast bedankt voor enige informatie

ria van bessen

Je hebt summiere gegevens, 'k

Bericht door ria van bessen » 24 nov 2018, 14:33

Je hebt summiere gegevens, 'k ga er dus vanuit dat onderstaande gegevens welkom zijnIn Windesheim 31 juli 1790 - genoteerd als Lodewijk Kleeman, soldaat onder het regiment van den coll. Westerloh in de comp. van de capit. Hogerwaart thands te Groningen in quarnizoen en Klaasjen Spanhaak jd in de buurtschap Schellen. 24 aug hier getrouwt, tusschen zig hebbende een kind t welk toen voor bijna een halv jaar in onecht geboren was. Schriftelijke permissie van gem. capitain en bruids ouders.Hattem ged. Louwina Marlina op 3 mrt 1790 - moeder Klaasje Spanhaak - daarna een Jan, Knelisjen, Hendrikjen, Maria Catharina, Frans Josup en een Gerrigje.Geen dochter Aaltje - waarop is gebaseerd dat de ouders van Lodewijk correct zijn?

Daan

uit Family Search,

Bericht door Daan » 24 nov 2018, 17:59

uit Family Search,Jan Lheman, zoon Lodewijk Lheman.Lodewijk Lehman overleden te Hattem Gelderland op 12 sept. 1819, oud 52 jaar.Beroep steenbakkersknecht.Naam vader Jan Lheman, beroep knoopmaker.Naam moeder Aaltjen Fredriks.Gehuwd met Klaasjen Spanhaak

Gerie van Brink

Hallo Ria die naam heb ik

Bericht door Gerie van Brink » 25 nov 2018, 16:52

Hallo Ria die naam heb ik ergens gevonden op internet bij een stamboom en nu je het zegt inderdaad geen kind dat Aaltje heet. Ikben bezig om dat te controleren of de gegevens kloppen maar blijkbaar niet., in ieder geval de info daar heb ik wat aan. Dank je voor de moeite  

Gerie van Brink

Ria zie ook wat Daan hier

Bericht door Gerie van Brink » 25 nov 2018, 16:53

Ria zie ook wat Daan hier neer zet

ria van bessen

Misschien zit in Groningen

Bericht door ria van bessen » 25 nov 2018, 19:07

Misschien zit in Groningen een ondertrouw waar je wat wijzer van wordt?

Gerie van Brink

Ria daar heb ik ook

Bericht door Gerie van Brink » 25 nov 2018, 19:17

Ria daar heb ik ook aangedacht, net het overlijdsboek in Hattem aan het doorlezen, maar geen leeman of Fredriks overleden. Ga nu in de Groningse boeken kijken, dank je voor de tips

Gerie van Brink

Document ontvangen waarin het

Bericht door Gerie van Brink » 25 nov 2018, 22:10

Document ontvangen waarin het volgende vermeld staat dus weer een stapje verder, helaas niks over zijn ouders. Ga kijken of er iets van 1792 is tevinden. Het document kan ik hier helaas niet plaatsenDit kind is te Wijndesheijm den 29 aug 1790 geegt door 't huwelijk van de moeder met Lodewijk Kleeman zie de kerkeraats handelingen van 3 (of 8) september 1792

ria van bessen

Dat zijn ouders Jan Lheman en

Bericht door ria van bessen » 25 nov 2018, 22:37

Dat zijn ouders Jan Lheman en Aaltjen Freriks uit Munster zijn staat in zijn overlijdensakte Hattem.Kun je in Munster zoeken naar een doop? Hij is bij overlijden 52 jr oud - dus een kleine periode om te zoeken.

ria van bessen

bericht 2

Bericht door ria van bessen » 25 nov 2018, 22:40

bericht 2Als je op de namen afgaat zou je eerder denken dat zijn vader Frans Jozef heet..

Plaats reactie