Ouders Bastiaan
-
blauwe_parel
Nou, eigenlijk ben je
Nou, eigenlijk ben je helemaal niet opgeschoten. Er is nog steeds geen bewijs dat Hendrik & Theresia de gezochte grootouders zijn. Het kan soms anders uitpakken dan je verwacht.Ik hoop dat je ons laat weten of we goed zaten met genoemde grootouders.Succes in ieder geval.Margaret
Misschien een beetje mosterd
Misschien een beetje mosterd na de maaltijd, maar ik wilde toch noch reageren, Een aantal jaren geleden heb het bevolkingregister van Wilsum in een gedeelte van mijn Aldfaer bestand verwerkt, zo ook van het gezin Hendrik Bastiaan - Theresia HärmensVan af 1930, wonend C 8, Wilsum, arbeider, van uit Niedermeien,Hendrik Bastiaan geb. 17-10-1879 Wilsum, Theresia Härmens geb. 06-05-1885 Hörste (Dld.)Kinderen;Hendrik Bastiaan geb. 24-08-1909 (Moerzschwafteheim), Johan Bastiaan geb. 18-02-1914, Kamen [huw Dina Spans, 4 kinderen], Herman Bastiaan geb. 06-06-1915 (Haf.en), Gerhard Bastiaan geb. 19-02-1917 idem. Wilhelm 10-04-1920, idem, Anna Bastiaan geb. 06-02-1923, Schwalenberg, Theresia Bastiaan geb. 17-12-1927 Niedermeien, Harmpje Bastiaan 16-04-1931 Wilsum.Kerkelijke gezinte de in Duitsland geboren kinderen worden aangeduid als R. K. even als Theresia Härmens, het jongste kind wordt aangeduid als N. H. , evenals de vader Hendrik Bastiaan. De oudste zoon Hendrik Bastiaan is tussen 1930 en ca. 1937 uitgeschreven, want deze is doorgestreept, van het tweede deel[rechterblad helft] heb ik geen copie.met vriendelijke groet, Harm
-
blauwe_parel
Geweldig Harm!
Geweldig Harm!Dit is dan het bewijs dat we goed zaten met de grootouders!En dat er nog zoveel kinderen waren met alle details!Bedankt,Margaret
- Piet Heres
Harmpje Bastiaan
Harmpje Bastiaan geboren te Wilsum 16.04.1931 dochter van Hendrik Bastiaan en Theresia Harmsen
Hartelijk dank Harm,
Hartelijk dank Harm,Mooi compleet.Ik heb nog uit de index van het bevolkingsregister van Wilsum dat er een H. Bastiaan in augustus 1930 vertrokken is naar Duitschland.Met virendelijke groet, Henk.
Ik kan de letter niet
Ik kan de letter niet herkennen, er staat Haken, maar dan is de k wel erg groot uitgevallen, Moerzschwaftheim is waarschijnlijk Moers, Schwaftheim westelijk van Duisburg, Kamen ligt oostelijk van Dortmund, Schwalenberg en Niedermeien liggen relatief dicht bij elkaar, westelijk van Hannover.Harm
Herman, Gerhard en Wilhelm
Herman, Gerhard en Wilhelm Bastiaan zijn geboren in Haffen (Dld.), volgens Google Maps ligt dit tegen over Xanten. Bevolkingsregister Wilsum 1930 - 1938 wordt Hendrik niet meer vermeld, wat overeenkomt met wat Henk Fix heeft gemeld, dat H. Bastiaan in aug. 1930 weer naar Duitsland is terug gekeerd. De familie was 3 feb. 1930 uit Niedermeien in Wilsum gevestigd. Johan Bastiaan wordt 20 aug. 1936 uitgeschreven naar IJsselmuiden.Harm