Wie weet meer over de vader van Phillipus van Camen uit Kampen

Alles wat met genealogie te maken heeft.
helen

Echtgenoot heeft haar

Bericht door helen » 26 feb 2019, 02:42

Echtgenoot heeft haar (lichtvaardig of) malitieuselijk verlaten en niets meer van zich laten horen.Betekent niet dat hij overleden is, dacht ik.Als hij binnen zes weken na de eerste afkondiging van het tweede huwelijk niet komt opdagen, dan kan zij hertrouwen.
Afbeelding

simon blok

Beste Ria & Helen,

Bericht door simon blok » 26 feb 2019, 11:31

Beste Ria & Helen,De apostering (vrij vertaald) was dat Dirck Bastiaans werd opgeroepen om binnen 6 weken te verschijnen en zoniet dan werd Hendrickien gezien als onbestorven weduwe door valselijk verlaten. Zij kon dan vrijelijk trouwen met Jan Hendricks (met de Wijven) van Santen. Ik laat het nu hierbij. Het was een nieuwsgierige zijsprong naar het gaan en staan in de lijn van Elisabeth Jans van Camen. Met vriendelijke groeten,Simon

ria van bessen

Laat ik nou de hele tijd

Bericht door ria van bessen » 26 feb 2019, 12:26

Laat ik nou de hele tijd denken dat het je eigenlijk om Phillipus ging en zijn eventuele familieverhouding t.o.v. Klinge? Misschien kun je in het vervolg wat duidelijker aangeven wat je nu precies wilt aan informatie? Ik steek er toch tijd in, wel helemaal vrijwillig dat benadruk ik wel, maar evengoed kost het me tijd. En als dat resultaat oplevert geeft me dat voldoening, maar dit dus niet, ik begrijp dus nu dat het puur nieuwsgierigheid was en niet persé nodig? 

simon blok

Beste Ria,

Bericht door simon blok » 26 feb 2019, 17:21

Beste Ria,Een misverstand. Ik wil de parenteel van van Camen als onderdeel van de genealogien Bruintjes en Hammer zo compleet mogelijk krijgen. Philippus wordt in beide genealogien uitdrukkelijk genoemd en dus wil ik hem, zijn ouders en zijn kinderen goed in beeld krijgen. Het was dus niet onnodig want anders had ik er niet zoveel tijd ingestoken. Al met al hebben we daarnaast ook nog een nuttige aanvulling kunnen geven op het werk van de heer H.W. Hammer. Je vraag om meer duidelijkheid neem ik ter harte.Met vriendelijke groeten,Simon

ria van bessen

Simon, dank je wel voor je

Bericht door ria van bessen » 26 feb 2019, 19:12

Simon, dank je wel voor je toelichting.Dat vind ik fijn.met vriendelijke groeten,Ria

simon blok

Beste Ria,

Bericht door simon blok » 08 mar 2019, 11:02

Beste Ria,De parenteel van Hermen van Camen is aan de hand van het werk van de heer H.W. Hammer naar beste weten nagelopen via de bronnen. Door jouw en wat eigen wroeten naar verdere bronnen heeft dit geleid tot een uitbreiding (zie link). Genealogien zijn echter nooit af en zeker niet foutloos. Je commentaar en aanvullingen zijn dus altijd welkom.Simon

Plaats reactie