Achter de schermen zijn wij druk bezig met het vernieuwen van de website! Wij houden het nog even spannend maar zullen de komende tijd sneakpreviews delen op onze sociale media kanalen. De website krijgt een nieuw jasje, wordt gebruiksvriendelijker en straks zijn de archieven en collecties die in Zwolle en Deventer liggen via één website te doorzoeken. Vanaf september live!
Het gehele forum wordt met de huidige inhoud overgezet, hier zal dus niets verloren gaan.
Volg Historisch Centrum Overijssel op Facebook en op Twitter @HCOverijssel om op de hoogte te blijven.
Nieuwe website live vanaf september!
- ria van bessen
Nou, ik ben uiteraard heel
Nou, ik ben uiteraard heel benieuwd! Zijn op dit moment om die reden de "afbeeldingen " verdwenen die je moet aanklikken om te kunnen inloggen? Of is dit niet de bedoeling? Ik geef het maar even door, om spam te voorkomen.
Dag Ria,
Dag Ria,
Hartelijk dank voor uw melding! Ik ga hier direct naar kijken. Ik zie in ieder geval dat de ReCaptcha ('ik ben geen robot') aan staat, dit zou de spam ook moeten voorkomen. Dit heeft overigens niets te maken met de nieuwe website.
De livegang van de nieuwe website is verplaatst naar september, zodat wij alles uitgebreid kunnen testen! Ik zal mijn eerdere bericht aanpassen.Met vriendelijke groet,
Maartje Koelma
Hartelijk dank voor uw melding! Ik ga hier direct naar kijken. Ik zie in ieder geval dat de ReCaptcha ('ik ben geen robot') aan staat, dit zou de spam ook moeten voorkomen. Dit heeft overigens niets te maken met de nieuwe website.
De livegang van de nieuwe website is verplaatst naar september, zodat wij alles uitgebreid kunnen testen! Ik zal mijn eerdere bericht aanpassen.Met vriendelijke groet,
Maartje Koelma
- ria van bessen
Als ReCaptcha bij jullie
Als ReCaptcha bij jullie werkt dan zal het wel in orde zijn. Ik vind het persoonlijk wel fijn om snel in- en uit te kunnen loggen zonder al die plaatjes. Ik heb nog een andere opmerking. Ik mis heel veel huwelijken die wel gesloten zijn volgens Van Papier naar Digitaal maar die ik niet kan vinden middels de GI.Voorbeeld; het huwelijk van Jannes Schonewolf en Wilmina Hogenberg in 1768 krijg ik niet boven tafel. Ondanks * .
Beste Ria,
Beste Ria,Ik heb het even getest door de naam Schonewolf als zoekterm in te voeren bij de GI. Dat geeft onder meer het volgende zoekresultaat: https://www.historischcentrumoverijssel ... if1=Overig. Dit is de vermelding van het huwelijk van Jannes Schonewolf en Wilmina Hogenberg, al staat er niet 1768 maar 1?68. Dit is een OCR-leesfout, zoals bekend.Graag verneem ik het als er andere huwelijken zijn die niet gevonden kunnen worden, dan kan ik nader onderzoeken of er toch gegevens missen.
- ria van bessen
Ik had het huwelijksjaar
Ik had het huwelijksjaar ingetypt en vanwege het ? niets gevonden. Ik dacht kennelijk dat ik al op achternaam had gezocht, vandaar de vraag. Mijn conclusie was te snel. Sorry!