Hulp ter plaatse gevraagd
- ria van bessen
Dit is volgens mij het gezin
Dit is volgens mij het gezin waar de vraag over gaat.Overlijden Leonardus van de Graaff ( 90 jaar) weduwnaar van Aagje Greij aangegeven door Jacobus van der Graaff metselaar oud 55 jaar. Datum: 7-4-1815. Beschrijving: 's-Gravenhage akte 7 10-04-18151]Jacobus van der Graaff oud 63 jr - Vader Leonardus van der Graaff - Moeder Agatha Magdalena Greij - Weduwnaar van Cornelia Margaretha Lalleman - Datum 31-01-1823 overleden te Den Haag2]zoon Johannes op 17 febr. 1782 - Doopgetuigen waren Alexander Bolk en Johanna Mes.Johannes de Graaf X met Pieternella van Geen
Uit wiewaswie:
Berichten van Ria en mij hebben elkaar gekruist, daarom dus overlapping.Uit wiewaswie:OverledeneLeonardus van de GraaffGeslachtManLeeftijd90VaderNN van de GraaffMoederNNWeduwnaarAagje GrijGebeurtenisOverlijdenDatum07-04-1815GebeurtenisplaatsDen Haag Als een zoon aangever van het overlijden was, dan had hij vermoedelijk wel de voornamen van zijn opa en oma geweten. Ik denk dat het mogelijk een buurman was en dat de leeftijd dan vermoedelijk ook niet klopt. Overlijdens na 1805 uit Den Haag vond ik niet on-line. Ik zie ook geen Johannes, wel Jacobus:OverledeneJacobus van der GraaffGeslachtManLeeftijd63VaderLeonardus van der GraaffMoederAgatha Magda,ena GreijWeduwnaarCornelia Margaretha LallemanGebeurtenisOverlijdenDatum31-01-1823GebeurtenisplaatsDen Haag

Volgens wiewaswie was
Volgens wiewaswie was Pieternella de vrouw van Jacobus: BruidegomJohannes de GraafGeboorteplaatsDen HaagLeeftijd49BruidFrederika Sofia Wilhelmina BleijzerGeboorteplaatsDen HaagLeeftijd33Vader van de bruidegomJacobus de GraafMoeder van de bruidegomPieternella van GeenVader van de bruidAndries BleijzerMoeder van de bruidCornelia de GraafGebeurtenisHuwelijkDatum04-05-1831GebeurtenisplaatsDen Haag OverledeneJohannes de GraafGeslachtManLeeftijd51VaderJacobus de GraafMoederPieternella van GeenEchtgenootWilhelmina de BleijserGebeurtenisOverlijdenDatum04-11-1832GebeurtenisplaatsDen Haag

- ria van bessen
De gegevens heb ik van een
De gegevens heb ik van een stamboom reeks waar al gediscussieerd werd over Johannes of Jacobus.Hoe dan ook, er is niets te vinden in Zwolle en omgeving.
-
Leonardusvandegraaff1725
Hallo (via) Ria,en Helen. De
Hallo (via) Ria,en Helen. De hele stamboom tot aan de overlijdensaangifte van de zoon van Leonarus (Jacobus)heb ik al uit het archief in Den Haag.Het ging mij om de connectie met Wicherlinck uit Zwolle zoals die is aangegeven bij het NA via openarchieven,die ik dan niet kan rijmen. In elk geval hartelijk dank voor jullie inzet die ik zeer waardeer.mvg. Sil.
-
Leonardusvandegraaff1725
Wat jij zegt is nieuw voor
Wat jij zegt is nieuw voor mij,als hij geboren zou zijn in Haarlem.En de zoon die aangifte deed van overlijden heet echt Jacobus,met het geboortejaar van vader als 1725, gedoopt in Den Haag.Mijn simpele vraag lijkt nu steeds gecompliceerder te worden haha..Waarom denk je dat de geboorteplaats Haarlem zou zijn?Ik dacht namelijk dat de moeder van Leonardus misschien in huis was bij Wicherlinck Zwolle,en daarna naar Den Haag is vertrokken,maar kan nergens daar een bewijs voor vinden,ondanks jullie fantastische hulp.mvg. sil
- ria van bessen
Er zit ook een Leonardus de
Er zit ook een Leonardus de Graaff in Haarlem, vandaar de verwarring - bij mij dan.Ik weet niet of je het volgende al hebt gedaan? De volkstellingen voor 1800 in den Haag bekijken. Dan kun je controleren of Leonardus de stamvader is genoteerd met kinderen in bijvoorbeeld de Volkstelling van 1748. Of de vuurstederegisters of de PQ [personele quotatie], de Hoofdgeldregisters en het Oud Rechterlijk Archief. Je weet toch niet of Leonardus wel getrouwd is in de Haag en wanneer? Of wel?
Leendert van der Graaff en
Leendert van der Graaff en Agatha Magdalena Greij krijgen ook een dochter Sophia. Zij is overleden in Den Haag op 25-12-1822 op 70-jarige leeftijd. Zij was weduwe van Jacobus Greij.Sophia is gedoopt in de Grote of Sint Jacobs kerk in Den Haag op 17-05-1752Sophia, dogter van Leonardus van der Graaf en Agatha Greij, getuige Sophia van der Graaf In dezelfde kerk staat het huwelijk vermeld op 01-08-1751:Leonardus van der Graaff j.m. en Aagje Greij j.d. beide geb en wonend alh.Ik heb deze gegevens via archieven.nl gevonden. Zoeken gaat daar makkelijker (snel scrollen, minder bladeren) dan bij familysearch.Zoeken in dtb van Den Haag via onderstaande link (Via: Inventaris, Den Haag, Protestantse kerken): https://www.archieven.nl/nl/zoeken?mivi ... =nl#inv3t1