Omdat de dopeling (17-11-1720) Harmen (zoon Steven Egberts Grietien Willems Te Gerner) als 27 jarige niet meer staat ingeschreven bij zijn ouders is het aannemelijk dat hij is overleden? En na 1748 is er een Harmen Stevens uit NL in Garner neergestreken die op 6 januari 1758 (Harmen Stevens j.m. uit Garner met) Janna Teunissen wed. van Hendrik Willems in Ancum trouwde?ria van bessen schreef: ↑06 jan 2020, 19:08Is 'jouw' Hermen Stevens wel de zoon van Steven Engberts?
Of de zoon van Steven Herms uit NL?
Hij laat geen Grietje dopen. Wel een Janna en een Dirkje. Dat is natuurlijk wel weer aanleiding voor twijfel.
Voorlopig hou ik het er maar op, dat hij er waarschijnlijk bij hoort. Zeker is het (nog) niet. In het lidmatenboek van Dalfsen heb ik geen bevestiging of ontkenning kunnen vinden, dwz ik heb geen Harmen Stevens gevonden. Maar mogelijk heb ik niet goed gezocht.
Zoon Jan Willem (van Harmen en Janna Teunis), die met een weduwe uit Ruitenveen trouwde, heeft een zoon Harm, die zich in Nieuwleusen Snor noemt. Dat lijkt nog een beetje op Snorrewind.