Lulof Jans Beumer
-
Re: Lulof Jans Beumer
Dankjewel wederom, Ria.
Je maakt m.i. een vergissing tussen de twee Agnieta's.
Jij schrijft: Agnieta Beumers is al eens eerder behandeld op dit Forum met jou. Haar dochter Jennigjen overlijdt als d.v. Lambert Gerrits Voorhorst [na 1811]. zij trouwde met Willem Berents Logtenberg
De Jennigjen die met Willem Barents Logtenberg trouwde is een dochter van Henrik (Henricus, Hendrikus, Henrijcus) Willem Beumer en Agnieta Barents. Deze Jennigjen overlijdt op 07-10-1803 in Olst en laat haar man na die MGL in Twello overlijdt op 08-10-1814.
Agnieta Beumers krijgt met Lambert Garrits Voorhorst op 01-01-1729 een Jenneken te Oene die ongehuwd overlijdt in Olst op 14-02-1821.
Overlijden Jennigjen Lammers Voorhorst, 14-02-1821
Soort akte: overlijdensakte
Aktedatum: 15-02-1821
Akteplaats: Olst
Overledene: Jennigjen Lammers Voorhorst
Vader: Lammert Voorhorst
Moeder: Agnita Jacobs Beumer
Toegangsnummer: 0123 Burgerlijke Stand in Overijssel
Inventarisnummer: 10149
Aktenummer: 12
Je maakt m.i. een vergissing tussen de twee Agnieta's.
Jij schrijft: Agnieta Beumers is al eens eerder behandeld op dit Forum met jou. Haar dochter Jennigjen overlijdt als d.v. Lambert Gerrits Voorhorst [na 1811]. zij trouwde met Willem Berents Logtenberg
De Jennigjen die met Willem Barents Logtenberg trouwde is een dochter van Henrik (Henricus, Hendrikus, Henrijcus) Willem Beumer en Agnieta Barents. Deze Jennigjen overlijdt op 07-10-1803 in Olst en laat haar man na die MGL in Twello overlijdt op 08-10-1814.
Agnieta Beumers krijgt met Lambert Garrits Voorhorst op 01-01-1729 een Jenneken te Oene die ongehuwd overlijdt in Olst op 14-02-1821.
Overlijden Jennigjen Lammers Voorhorst, 14-02-1821
Soort akte: overlijdensakte
Aktedatum: 15-02-1821
Akteplaats: Olst
Overledene: Jennigjen Lammers Voorhorst
Vader: Lammert Voorhorst
Moeder: Agnita Jacobs Beumer
Toegangsnummer: 0123 Burgerlijke Stand in Overijssel
Inventarisnummer: 10149
Aktenummer: 12
-
Klopt, ik haalde ze even door elkaar, de beide Ageneta's
-
Ria,
Heb jij misschien een verklaring voor onderstaand bericht van 14 oktober om 8.49 uur?
"Hoi Ria,
Is er ook een invoeringsnummer van die ORA bekend ?. Een beetje vreemd is die akte wel. Daarin wordt vermeld dat Lulof in februari 1759 is overleden.
In onderstaande akte is hij al in 1756 overleden....
Bron: Olst invnr 15 dd 10-09-1756
Lulof Jans Beumer is overleden en heeft een testament gemaakt.
Testeert aan zijn vrouw Angenetha Berents - aan zijn neef Hendricus Lamberts z.v. Lambert Jans en zijn voordochters Helena, Jennegien, Bartha [x Adam Penning] en voorzoon Gerrit Beumer."
Heb jij misschien een verklaring voor onderstaand bericht van 14 oktober om 8.49 uur?
"Hoi Ria,
Is er ook een invoeringsnummer van die ORA bekend ?. Een beetje vreemd is die akte wel. Daarin wordt vermeld dat Lulof in februari 1759 is overleden.
In onderstaande akte is hij al in 1756 overleden....
Bron: Olst invnr 15 dd 10-09-1756
Lulof Jans Beumer is overleden en heeft een testament gemaakt.
Testeert aan zijn vrouw Angenetha Berents - aan zijn neef Hendricus Lamberts z.v. Lambert Jans en zijn voordochters Helena, Jennegien, Bartha [x Adam Penning] en voorzoon Gerrit Beumer."
-
Ik heb een samenvatting oftewel indices op foto van Olst, geen foto's van de originelen
testament Lulof Jans Beumer
dl15 f208 dd 10-09-1756
In het bijzijn van Angenetha Berents wed van Luiloff Jans Beumers, zij geassisteerd door Jan Brouwer,en van Lambert Jan Veurhorst is het testament geopend van Luiloff jans Beumer. Hij testeert als volgt; aan zijn vrouw Ageneta, zijn neef Henricus Lamberts zoon van Lambert Jans[=Voorhorst]. En aan zijn voordochters Helena en Jennegien Beumers, zijn voorzoon Gerrit Beumers en aan Bartha Beumers vrouw van Adam Penning
Akte daarvoor is van 22 febr 1759
die daarna van 1760
Het lijkt erop dat de datum van opening is vergeten te noteren en de datum van 1756 is vermoedelijk de datum van het testament
testament Lulof Jans Beumer
dl15 f208 dd 10-09-1756
In het bijzijn van Angenetha Berents wed van Luiloff Jans Beumers, zij geassisteerd door Jan Brouwer,en van Lambert Jan Veurhorst is het testament geopend van Luiloff jans Beumer. Hij testeert als volgt; aan zijn vrouw Ageneta, zijn neef Henricus Lamberts zoon van Lambert Jans[=Voorhorst]. En aan zijn voordochters Helena en Jennegien Beumers, zijn voorzoon Gerrit Beumers en aan Bartha Beumers vrouw van Adam Penning
Akte daarvoor is van 22 febr 1759
die daarna van 1760
Het lijkt erop dat de datum van opening is vergeten te noteren en de datum van 1756 is vermoedelijk de datum van het testament
-
Oké, duidelijk.
-
Is er over Lulof Jans Beumers (Voorhorst) zijn vrouw Agni(e)ta (Agniete, A(n)gneta, Angenieta) Beren(d)ts bekend wie haar ouders waren ?
Zou zij familie kunnen zijn van Femmetje Beren(d)ts die met Reinder Gerrit Lamberts Voorhorst was getrouwd ?
Zou zij familie kunnen zijn van Femmetje Beren(d)ts die met Reinder Gerrit Lamberts Voorhorst was getrouwd ?
-
Ze is van een generatie eerder
Olst f 321 12 Januarij 1723 (uittr 19.321)
Verw Scholtes J Tichler Dr. Coornoten Jan Lamberts en Willem Egberts.
Ick Joan Tichler der rechten Doctor Verw Scholtes van Olst stelle tot momberen over Berent, Willem, Helena, Bartha, Gerrit en Jennigjen, onmundige kinderen van Agneta Berents, bij wijlen Henricus Beumer ehelik verworven, de personen Jacob Beumer en Lulof Beumer om der onmundigen profijt te soeken en schade te weren.
Hendrik, Jacob en Lulof Beumer zijn 3 broers
Jacob X Arentien Berents
Lulof trouwde Maria Roelofs
Lijkt Arentien eerder verwant te zijn aan Agneta -?
Arentien heeft ook een dochter Agneta [x Lambert Gerrits Voorhorst]
Olst f 321 12 Januarij 1723 (uittr 19.321)
Verw Scholtes J Tichler Dr. Coornoten Jan Lamberts en Willem Egberts.
Ick Joan Tichler der rechten Doctor Verw Scholtes van Olst stelle tot momberen over Berent, Willem, Helena, Bartha, Gerrit en Jennigjen, onmundige kinderen van Agneta Berents, bij wijlen Henricus Beumer ehelik verworven, de personen Jacob Beumer en Lulof Beumer om der onmundigen profijt te soeken en schade te weren.
Hendrik, Jacob en Lulof Beumer zijn 3 broers
Jacob X Arentien Berents
Lulof trouwde Maria Roelofs
Lijkt Arentien eerder verwant te zijn aan Agneta -?
Arentien heeft ook een dochter Agneta [x Lambert Gerrits Voorhorst]
-
Onderstaande maakt het duidelijkria jongman schreef: ↑16 okt 2024, 18:49Ik heb een samenvatting oftewel indices op foto van Olst, geen foto's van de originelen
Olst Deel 15 F 208 dd 12 mrt 1759
Angenetha Berents laatst wed van Luiloff Jans Beumers, zij geassisteerd door Jan Brouwer, verklaart dat wijlen haar voorschreven man aan haar in handen had overgegeven een besloten testament zoals hij heeft gemaakt op 10 sept 1756 en verzoekt dit te openen.
Hieraan wordt voldaan. In aanwezigheid van Angeneta Berents, Lambert Jan Veurhorst en Berent Jans Veurhorst is het testament geopend en voorgelezen.
Lulof Jans Beumer testeert als volgt; universele en enige erfgenaam zijn neef Henricus Lamberts zoon van Lambert Jans, tegenwoordig bij mij in mijnen dienst daar ik testator oom over ben en mijn huisvrouw haar twee voordochters met name Helena en Jennegien Beumers en bij vooroverlijden hun wettige discendenten om mijne gehele nalatenschap, uitgenomen de hier na te benoemen legaten te bezitten en te behouden
Lulof prelegateert aan zijn vrouw voornoemd de tugt en vruchtgebruik van zijn gehele nalatenschap en een legaat aan mijn vrouwen voorzoon Gerrit Beumers van 250 gls.
Prelegateert aan Helena en Jennegien Beumers voornoemd boven hare erfportie alles wat in de kaste op mijn sterfdag zal worden bevonden uitgenomen obligatien en gemund silver en goud mits dat een derde portie hiervan zal worden uitgekeerd aan haar zuster Bartha Beumers huisvrouw van Adam Penning doch zullen deze pas worden uitgekeerd en betaald na het overlijden van mijn vrouw. De kleding behorende tot mijn lijf zo linnen als wollen behalve het linnen in de kast zal aanstonds moeten worden uitgereikt na mijn dode aan mijn neef Henricus Lamberts. Wijders reserveere ik testator bij deze wel expresselijkhet regt om meerder te mogen legateren ende geven onder testators hand aan wien hij zal willen en begerende dat sodane handschrift van die kragt en waarde die hierinne van woort tot woord geinsereert waarmede ik mijn uiterste wille sluitende en begerende dat na mijn overlijden in alle dele stiptelijk moge worden agtervolgten nageleeft.
Was getekent 10 september 1756 Luloff Jansz Beumer
-
Dat verklaart het helemaal, Ria. Dankjewel.