Zoon Jan Woestemaat en vader Willem Woestemaat te Wijhe / Dalfsen
-
Re: Zoon Jan Woestemaat en vader Willem Woestemaat te Wijhe / Dalfsen
Beste Ria en Egbert,
Dankzij de door jullie gevonden informatie heb ik inmiddels met een bevredigd gevoel mijn vraag kunnen afsluiten. De familie-informatie over Woest(e)maat heb ik hiermee zo goed als compleet. Nogmaals dank voor de moeite die jullie er in hebben gestoken.
Groet,
Chantal
Dankzij de door jullie gevonden informatie heb ik inmiddels met een bevredigd gevoel mijn vraag kunnen afsluiten. De familie-informatie over Woest(e)maat heb ik hiermee zo goed als compleet. Nogmaals dank voor de moeite die jullie er in hebben gestoken.
Groet,
Chantal
-
ria jongman schreef: ↑24 sep 2024, 21:35......
ZWOLLERKERSPEL
Inwonersregister 1741 en 1806
= Berkum Poepershoek
f291:[alleen 1806 -geen opname 1741]
B - Huis No. : 82 [-]
- Eigenaren der Huizen : [a] Jan Neimeijer
of
Jan Woestemate
[c] Hendrik Jans Kronenberg
- Huerluiden en bewoners: [a] Jan Neimeijer
of
Jan Woestemate
[c] H.J. Kronenberg
ZWOLLERKERSPEL Toegangsnummer 23, nr. 95:
Register Civique 1811
genoteerd
Jans Kronenberg Hendrik paisan 16 mei 1763 Bercum 9876
Nimeijer Jan journalier 14 apr 1748 Bercum 9877
ZWK DEEL 639
f661 - Den 3 van Wintermaand [= december] 1810 maakte Hendrik Jans
Kronenberg bekend, dat hij op den 8 van Herfstmaand [= september] [1810] uit de hand heeft aangekocht van Jan Woestemaate een erve en goed in Bercum Litt. O No. 82, bestaande uit een huis, hof, weideland, ongeveer 10 mudde gezaai, 3 morgen hooiland in het Bercummer Broek, één Derler in de Broekslagen en 1 1/2 koeweide op de Bercummer Mars, tesamen voor een somma van 1600 gulden, waarvoor op heden een zegel van 48 gulden en voor de 10de verhoging [een zegel van] 4 gulden en 16 stuiver, tesamen [aan zegels] 52 gulden en 16 stui¬ver is overlegd, om tot de akte van transport te worden gebezigd.
- [Getekend:] L.H.C. Nilant, Scholtus.
f661 - Zwolle, den 19 [van] Wintermaand [= december] 1810 - Mr. L.H.C.
Nilant, Scholtus van Zwoller Karspel.
Keurnoten A. Meulenbelt en D.J. Kiesebrink.
In het Gericht is verschenen Jan Woestemaate. Hij verklaarde om een wel betaalde somma kooppenningen ad 1600 gulden te cederen en bij dezen in volledig eigendom te transporteren aan Hendrik Jans Kronenberg een erve en goed in Bercum Litt. O No. 82 verp. No. 78, be¬staande uit een huis, hof, weideland, ongeveer 10 mudde gezaai, 3 morgen hooiland in het Bercummer Broek, één Derler in de Broeksla¬gen en 1 1/2 koeweide op de Bercummer Mars; en zulks met zijn lusten en lasten, raad en onraad hier toe en aan behorende, zoals 'het zelve" op den 3 van Herfstmaand [= september] 1810 uit de hand is verkocht. Belovende het gecedeerde en getransporteerde te zullen wachten en waren voor alle evictie en opspraak als volgens het recht. Zijnde aan [mij] de Scholtus vertoond een kwitantie van be¬taalde verponding van de gebouwen No. 4543 over het jaar 1810, als¬mede van vervroegde betaling van verponding van dat zelfde jaar No. 1761, verklarende te behelzen de verponding, gefourneerd voor het huis en erve in dezen vermeld. Waarna de ze[kwitantie] met het ex-hibitum hujus is betekend.
- Zonder argelist, in waarheids oorkonde heeft de Scholtus voor-noemd dit met zijn hand en zegel bekrachtigd, en tot meerder veste¬nis heeft C.J. Zebinden, Verwr. Scholtus, dit op uitdrukkelijk ver¬zoek voor de comparant mede getekend en gezegeld.
- L.H.C. Nilant, Scholtus, C.J. Zebinden, Verw. Sch.
Jan Woestemaat zou dan na 1811 zijn vertrokken naar Dalfsen.
Beste Ria,
Met uitzondering van bovenstaande stukken, heb ik alle door jullie gevonden informatie in Collectie Overijssel kunnen raadplegen. De gegevens met betrekking tot archief van Zwollerkerspel vind ik tot op heden nog erg lastig te vinden. Mag ik je vragen om de directe links naar deze drie archiefstukken?
Alvast bedankt voor je reactie.
Met vriendelijke groet,
Chantal
-
Die heb ik niet. Ik heb een getranscribeerde versie.
Maar via onderstaande link kun je de aktes zelf opzoeken via de datum
- link lijkt Zwolle te zijn maar is Zwollerkerspel
https://collectieoverijssel.nl/collecti ... iview=inv2
Maar via onderstaande link kun je de aktes zelf opzoeken via de datum
- link lijkt Zwolle te zijn maar is Zwollerkerspel
https://collectieoverijssel.nl/collecti ... iview=inv2
-
Dag Ria en Egbert,
Deze keer heb ik wel een notificatie ontvangen.
De links die jullie hebt gestuurd zijn meer dan goed, ik kan de akten hiermee opzoeken. Hartelijk dank aan jullie beiden.
Het is net Pandora's box: 'de genealogie-editie'. Erg interessant om steeds weer nieuwe ontdekkingen en vraagstukken tegen te komen.
Door alle verkregen en zelf gevonden informatie naast elkaar neer te leggen, heb ik inmiddels een sterk vermoeden dat Jan Gerrits op de Woestemate de vader is van Jan Nijmeijer, die in 1748 met Egbertjen Nijenboers trouwt.
Is het de bedoeling dat ik over deze Jan Gerrits (op de Woestemate) een nieuwe vraag op het forum plaats of kan het in deze voortgezet worden? Alle door mij bekende informatie met links naar de vindplaatsen zal ik duidelijk in het bericht plaatsen.
Groet,
Chantal
Deze keer heb ik wel een notificatie ontvangen.

De links die jullie hebt gestuurd zijn meer dan goed, ik kan de akten hiermee opzoeken. Hartelijk dank aan jullie beiden.
Het is net Pandora's box: 'de genealogie-editie'. Erg interessant om steeds weer nieuwe ontdekkingen en vraagstukken tegen te komen.
Door alle verkregen en zelf gevonden informatie naast elkaar neer te leggen, heb ik inmiddels een sterk vermoeden dat Jan Gerrits op de Woestemate de vader is van Jan Nijmeijer, die in 1748 met Egbertjen Nijenboers trouwt.
Is het de bedoeling dat ik over deze Jan Gerrits (op de Woestemate) een nieuwe vraag op het forum plaats of kan het in deze voortgezet worden? Alle door mij bekende informatie met links naar de vindplaatsen zal ik duidelijk in het bericht plaatsen.
Groet,
Chantal
Laatst gewijzigd door Chanti0701 op 12 mar 2025, 08:54, 1 keer totaal gewijzigd.
0700 Stadsbestuur Zwolle, archieven van de opeenvolgende stadsbesturen
4157 Ruitenveen, Genne en Holten, Haerst, Langenholte, Berkum, Zalne, Wythmen, Herfte, Zuthem, 1741-1748.
https://collectieoverijssel.nl/collecti ... nr=1005343
Bestandnaam: NL-ZlCO_0700_4157_0151.jpg:
https://collectieoverijssel.nl/wp-conte ... ew=viewer2
4157 Ruitenveen, Genne en Holten, Haerst, Langenholte, Berkum, Zalne, Wythmen, Herfte, Zuthem, 1741-1748.
https://collectieoverijssel.nl/collecti ... nr=1005343
Bestandnaam: NL-ZlCO_0700_4157_0151.jpg:
https://collectieoverijssel.nl/wp-conte ... ew=viewer2
-
Dag Ria en Egbert,ria jongman schreef: ↑27 sep 2024, 13:58bericht zoveel
Hendrik Sieraad
1715-02-03
Tekst: en zijn vrouw Magteld Nijmeijer laten hun dochter Berendjen dopen
Magteld
Achternaam:
Nieuwmeijer
Datum:
08-01-1768
Tekst:
weduwe van Hendrik Sieraat, oud 97 jaar, is begraven op het Broerenkerkhof
Bron: Begraafboek RBSO 743, blz. 229
Zwolle 24-11-1711 Hendrik Everts Cieraat j.m.
Machtelt Nijmeijer j.d.
sijn getuijge de swager en de hare de stiefmoeder
Hendrik is voogd als oom [ aangetrouwde oom] over de kinderen van Janna Jans Nijmeijer [x Jacob van Dort
- zie hiervoor]
Jan Gerrits op Woestmate in Hengeveld uit Wijhe heeft uit zijn 1e huwelijk zowel een Megtelt als een Janna.
Tot nu toe past deze familie bij elkaar.
Jan Gerrits heeft dus kinderen uit zijn 1e huwelijk en kinderen uit z''n 2e huwelijk
Het is alleen de vraag of de topicstarter kan aannemen dat de ouders van Jan Woestemaat alias Nijmeijer dus fout zijn.
En dat dàt de reden is dat er niets te vinden is.
Ben wel nieuwsgierig waarom Jan Woestemaat wordt gezocht, in welke verbinding.
Naar aanleiding van dit bericht ben ik nog eens verder gaan zoeken in de archieven en kom nog niet tot directe informatie waaruit blijkt dat Jan Gerrits op Woestemate de vader is van Jan Nijmeijer (Wuestemaat) die in 1748 met Egberdina Egberts trouwt. Hieronder volgt een overzicht van alle voor mij vindbare informatie.
Ouders en doop van Egberdina Egberts:
Trouwinschrijvingen te Zwolle NG (RBS 728)
1708 Den 4 Februarij - Ebbert Willems j.m. en Altjen Jacobs j.d. Sgt Everft van Langenhoelt en haer moeder gt. Alhier getrout den 21 Febru. 1708.
Dopen Zwolle NG (RBS 704)
1728 maart 11 - Aaltjen Jacobs: weduwe van Egbert Willems Nijboers - Egbertjen
Jan Gerrits en gezin:
Dopen te Wijhe NG (onbekend of Jan Timmerman dezelfde is als Jan Gerrits) (RBS 643)
1669 november 7 - Jan Timmerman op de Woestemate - Teunis
1671 mei 14 - Jan Timmerman op de Woestemaat - Janna
Dopen te Wijhe NG (RBS 643)
1679 (jaartal waarschijnlijk, zie DTB) juli 6 - Jan Gerrits inwonend bij Jan op den Kolck - Gerrit
1680 april 18 - Jan Gerrits - Marichjen
1681 juni 12 - Jan Gerrits in den bergh bij ‘t Hoogeslagh - Elisabeth
1685 maart 8 - Jan in de berg bij Vos - Magtelt
1689 april 27 - Jan Gerrits op Woestem: - Derk
1691 augustus 28 - Jan Gerrits op d’Wijer Warhof (onzekere transcriptie) - Janna
Overlijden (te Wijhe?)
Vóór 15 augustus 1700: Jan Gerrits op de Woestmaat zijn vrouw Jennigien Clasen
(N.a.v. Rechterlijk Archief Woestmaat Hengeveld (scans collectieoverijssel.nl, toegang 0082.1 schoutambt Wijhe: 07 f695, 15-08-1700 Jan Gerrits op de Woestmaat stelt Gosen Berents en Gerrit Jansen tot mombers over zijn vijf kinderen Gerrit, Lisabet, Megtelt, Derk en Janna Jansen, bij wijlen zijn vrouw Jennigien Clasen verworven.)
Dopen te Wijhe NG
(RBS 643)
1701 mei 22 - Jan Gerrits - Jennechien
1702 juli 16 - Jan Gerrits Woestm: - Jennechien
(RBS 644)
1707 april 18 - Jan Gerrits en Maria Teunissen - Gerreghyn
(RBS 644) (onbekend of Jan Gerrits dezelfde vader als in voorgaande vermeldingen is)
1723 november 17 - Jan Gerrits - Evert
1735 februari 19 - Jan Gerrits en Janna Megtelt - Elsjyn
Trouwen te Zwolle (zussen Nijmeijer, vader Jan Gerrits) (RBS 729)
17 october 1711 - Hendrik Everts Cieraat j.m. x Machtelt Nijmeijer j.d. zijne getuijge de swager en de hare de stiefmoeder. Getrouwt den 24 nov: 1711.
(RBS 730)
1725 Den 29 dito - Jacob van Dort j.m. met Janna Jans Niemeyer j.d. s.g: sijn broeder h.g: haar suster. Getrouwt den 27 jan: 1726. Consent van haar vaeder moet getoont worden. Vr26: den 26 Jan. Heeft de vader komen seggen daat het huwelijk van sijn dogter toestaat.
Trouwen te Wijhe (RBS 642)
1748 april 28 - Jan Nijmeijer j.m. te Wijhe met Egberdina Egberts j.d. in Barcum onder Zwolle. Alhier getrouwt.
(Trouwen Wijhe elders: 1748-04-20 - Jan Nijmeijer, j.m. te Wijhe, met Egberdina Egberts, j.d. in Berkum - d' proclamatien moeten mede te Wijhe gaan - 't consent van bruidegoms moeder moet inkomen, is gebleken - 1748 den 14 Maij atte. gegeven om tot Wijhe te trouwen - S.G. Willem Nijmeijer, H.G. d. huisvr. van Willem Nijmeijer - Ondertr./tr. Zwolle, RBSO 732, f77.)
Begraven Wijhe NG (RBS 647)
1790 april 2 - Is begraaven Jan Wuestemaat. Teegen Kroonemans huijs.
1794 november 21 - Is begraaven Berendiena, laast weeduwe van Jan Wuestemaat. Teegen Kronemans huijs.
Zou er nog met me meegedacht kunnen worden waar Jan als zoon van Jan Gerrits te plaatsen is? Ik heb geen enkele aanwijzing van een doop van Jan kunnen vinden.
Alvast bedankt voor een reactie.
Met vriendelijke groet,
Chantal
-
Een doop van Jan als zoon van Jan Gerrits Woestemate zal in Wijhe niet te vinden zijn.
Toch? Anders was het je wel gelukt.
Dus zal het bewijs via andere lijnen gevonden moeten worden of zo mogelijk een sterk vermoeden van de juistheid bij gebrek aan bewijs.
Dus zo 'breed' mogelijk zoeken.
Is Gerrit Kronenberg een mogelijkheid
ZWOLLE - 27-01-1726 (trouwen) Jacob van Dort j.m. met Janna Jans Niemeijer j.d.
S:G: sijn Broeder | H:G: haar suster | Consent van haar vaeder moet getoont worden. | 1726. den 26 Jann. heeft de vader komen seggen dat het houwelijk van sijn dogter toestaat
Zwollerkerspel invnr 622:
f204 - 23 sep 1745 - Richter Tomas van Muijden.
Keurnoten Alexander Hallegraef en Jannes Ter Zoek.
In het Gericht is verschenen Jacob van Dorth, weduwnaar van Janna Jans te Westenholte. Hij heeft over zijn onmondige dochter Janna van Dorth, bij wijlen zijn voorschreven huisvrouw in echte verwekt, tot mombers verzocht en geobtineerd Henrik Sieraat en Gerrit Cronenbargh, beiden ooms van moeders zijde. Zij zijn daarop persoonlijk in het Gericht gecompareerd en zij hebben deze momberschap bij handtasting aangenomen.
Waarna hij comparant ter presentie van de genoemde mombers voor de erfuiting aan deze zijn voornoemde dochter voor wijlen haar moeders goed heeft bewezen 100 Caroli gulden, uit te keren als de meergemelde dochter mondig of getrouwd zal zijn, verder het linnen en de wol, die tot de lijfdracht van de moeder hebben behoord, alsmede de zilveren stiften, zoals de moeder die gedragen heeft.
Hij comparant belooft verder zijn voorschreven dochter tot aan de mondige jaren na staatsgelegenheid in kost en kleren te zullen onderhouden [verplegen], en haar verder lezen, schrijven en het naaien te laten leren na behoren, en bij ziekte of zucht uit huis dien¬de weer in te zullen nemen en te verplegen.
Waarmee hij comparant verklaarde een oprechte en sincere erfuiting te hebben gedaan, waarvoor hij verbindt boven een generaal verband van zijn persoon en goederen tot een speciale hypotheek zijn huis, hof en akker bouwland, die door hem in Westenholte zelf wordt ge¬bruikt en bewoond. Zonder argelist.
zus JANNA – uit 2e huwelijk?
• Zwolle
28-10-1743 Gerrit Croenenberg j.m. in Waterstraat met
Janna Nijmeijer j.d. in de Sassenstraat
S.G. Baltuz Croen
H.G. de vrouw van Hendrik Cramer
het consent van sijn moeder moet geblijken, is ingekomen
• Zwolle 24-11-1711 Hendrik Everts Cieraat j.m. Machtelt Nijmeijer j.d. sijn getuijge de swager en de hare de stiefmoeder
Gerrit Krooneberg
Aangenomen:
Nee
Datum:
1747-03-11
Tekst:
is getuige bij de ondertrouw van Willem Jansen Nieuwmeier
Toch? Anders was het je wel gelukt.
Dus zal het bewijs via andere lijnen gevonden moeten worden of zo mogelijk een sterk vermoeden van de juistheid bij gebrek aan bewijs.
Dus zo 'breed' mogelijk zoeken.
Is Gerrit Kronenberg een mogelijkheid
ZWOLLE - 27-01-1726 (trouwen) Jacob van Dort j.m. met Janna Jans Niemeijer j.d.
S:G: sijn Broeder | H:G: haar suster | Consent van haar vaeder moet getoont worden. | 1726. den 26 Jann. heeft de vader komen seggen dat het houwelijk van sijn dogter toestaat
Zwollerkerspel invnr 622:
f204 - 23 sep 1745 - Richter Tomas van Muijden.
Keurnoten Alexander Hallegraef en Jannes Ter Zoek.
In het Gericht is verschenen Jacob van Dorth, weduwnaar van Janna Jans te Westenholte. Hij heeft over zijn onmondige dochter Janna van Dorth, bij wijlen zijn voorschreven huisvrouw in echte verwekt, tot mombers verzocht en geobtineerd Henrik Sieraat en Gerrit Cronenbargh, beiden ooms van moeders zijde. Zij zijn daarop persoonlijk in het Gericht gecompareerd en zij hebben deze momberschap bij handtasting aangenomen.
Waarna hij comparant ter presentie van de genoemde mombers voor de erfuiting aan deze zijn voornoemde dochter voor wijlen haar moeders goed heeft bewezen 100 Caroli gulden, uit te keren als de meergemelde dochter mondig of getrouwd zal zijn, verder het linnen en de wol, die tot de lijfdracht van de moeder hebben behoord, alsmede de zilveren stiften, zoals de moeder die gedragen heeft.
Hij comparant belooft verder zijn voorschreven dochter tot aan de mondige jaren na staatsgelegenheid in kost en kleren te zullen onderhouden [verplegen], en haar verder lezen, schrijven en het naaien te laten leren na behoren, en bij ziekte of zucht uit huis dien¬de weer in te zullen nemen en te verplegen.
Waarmee hij comparant verklaarde een oprechte en sincere erfuiting te hebben gedaan, waarvoor hij verbindt boven een generaal verband van zijn persoon en goederen tot een speciale hypotheek zijn huis, hof en akker bouwland, die door hem in Westenholte zelf wordt ge¬bruikt en bewoond. Zonder argelist.
zus JANNA – uit 2e huwelijk?
• Zwolle
S.G. Baltuz Croen
• Zwolle 24-11-1711 Hendrik Everts Cieraat j.m. Machtelt Nijmeijer j.d. sijn getuijge de swager en de hare de stiefmoeder
Gerrit Krooneberg
Aangenomen:
Nee
Datum:
1747-03-11
Tekst:
is getuige bij de ondertrouw van Willem Jansen Nieuwmeier
-
bericht 2
Aanvulling getuige Baltus Kroon bij huwelijk Gerrit Kronenberg
• Zwolle
S.G. Baltuz Croen
Inwonersregister 1742 - nr 34 wijk Waterstraat
Eigenaar ’t Kinderhuis
Huurder wed Kronenberg en een oude vader van 100 jaar [obut] – van alhier – 2 kinderen – winkel – religie G
aug 1743 Gerrit Kronenberg -alhier - winkel - G
.. .. .. [niets gevuld – van Wijhe
bij in zijn moeder alhier [dit is doorgestreept]
VOT 1748- wijk Waterstraat
681 a - Gerrit Kronenberg
b - Janna Nijmeijers
c -
d - Derk Jan
e -
f -
Zwolle transport dl 0048 f170 dd.18-05-1744
Erschenen Balthus Kroon, Gerrit Kronenberg namens zijn moeder de wed. van Derk Kronenberg en Michiel Stil namens zijn kinderen bij wijlen Hester Kroon in echte verwekt, tezamen erfgenamen van wijlen Jan Kroon, en bekenden ingevolg koopcedule van 15-07-1729 tussen gemelde Jan Kroon en Kars Schats opgericht, aan deze als koper kracht dezes te cederen en te transporteren een huisje staande aan de stadsmuur bij de Swanen Toorn, zelfs ten wederzijden, en met hun huisje bewoond bij Gerrit Neuteboom op ene schoorsteen staande, die ieder half en half zal dragen.
Actum coram Schepen Verhoeff.
Gerrit Kronenberg zijn moeder is Anna Kroon vaderis Derk Kronenberg.
Aanvulling getuige Baltus Kroon bij huwelijk Gerrit Kronenberg
• Zwolle
S.G. Baltuz Croen
Inwonersregister 1742 - nr 34 wijk Waterstraat
Eigenaar ’t Kinderhuis
Huurder wed Kronenberg en een oude vader van 100 jaar [obut] – van alhier – 2 kinderen – winkel – religie G
aug 1743 Gerrit Kronenberg -alhier - winkel - G
.. .. .. [niets gevuld – van Wijhe
bij in zijn moeder alhier [dit is doorgestreept]
VOT 1748- wijk Waterstraat
681 a - Gerrit Kronenberg
b - Janna Nijmeijers
c -
d - Derk Jan
e -
f -
Zwolle transport dl 0048 f170 dd.18-05-1744
Erschenen Balthus Kroon, Gerrit Kronenberg namens zijn moeder de wed. van Derk Kronenberg en Michiel Stil namens zijn kinderen bij wijlen Hester Kroon in echte verwekt, tezamen erfgenamen van wijlen Jan Kroon, en bekenden ingevolg koopcedule van 15-07-1729 tussen gemelde Jan Kroon en Kars Schats opgericht, aan deze als koper kracht dezes te cederen en te transporteren een huisje staande aan de stadsmuur bij de Swanen Toorn, zelfs ten wederzijden, en met hun huisje bewoond bij Gerrit Neuteboom op ene schoorsteen staande, die ieder half en half zal dragen.
Actum coram Schepen Verhoeff.
Gerrit Kronenberg zijn moeder is Anna Kroon vaderis Derk Kronenberg.
-
Bericht 3
Zwolle 24-11-1711 Hendrik Everts Cieraat j.m. Machtelt Nijmeijer j.d. sijn getuijge de swager en de hare de stiefmoeder
Machteld Nijemeier
Datum:
1716-12
Tekst:
wonende op den Dijk, doet belijdenis
Hendrik Sieraad
Datum: 1715-02-03
1731-04-04 begraven dochter Berendina
Inwonersregister 1742
Wijkboek de Dijk
1742 - bewoner en huurder Hendrik Cieraad = turfdrager – van hier – 1 kind- G
mei 1751- Roelof Cremer - timmerman- van hier x Eva van Dijk – van Hellendoren-
VOT 1748
395 a - Wede. Cieraad
b-
c -
d -
e -
f -
Magteld
Nieuwmeijer
Datum:
08-01-1768
Tekst:
Zwolle 0741-313 IA025-313 Stadsarmenkamer Register van Bedeelden 1713-1775
f215
Wed. Hendrik Sieraad.
Oud 69 jaar, geb. te Wije, verd. 7 st., verwoont 8 st., kind geen.
Opgekomen den 8 Janu. 1772 en zal 's weeks trekken 12 st.
NB -Dit is in tegenspraak - qua datum - met het overlijden
MAAR
In de VOT 1748 wordt nog een Hendrik Sieraad vermeld
481 a - Hk. Cieraad
b - Geesje Beumers
c -
d - Peternella & Jan
e -
f -
Gesina
Achternaam:
Beumers
Aangenomen:
Nee
Datum:
1745-10-31
Tekst:
j.d., wonende in de Nieustaat, gaat in ondertrouw met Hendrik Cieraat (huwelijk 16-11-1744 te Zwolle)
Zwolle 24-11-1711 Hendrik Everts Cieraat j.m. Machtelt Nijmeijer j.d. sijn getuijge de swager en de hare de stiefmoeder
Machteld Nijemeier
Datum:
1716-12
Tekst:
wonende op den Dijk, doet belijdenis
Hendrik Sieraad
Datum: 1715-02-03
1731-04-04 begraven dochter Berendina
Inwonersregister 1742
Wijkboek de Dijk
1742 - bewoner en huurder Hendrik Cieraad = turfdrager – van hier – 1 kind- G
mei 1751- Roelof Cremer - timmerman- van hier x Eva van Dijk – van Hellendoren-
VOT 1748
395 a - Wede. Cieraad
b-
c -
d -
e -
f -
Magteld
Nieuwmeijer
Datum:
08-01-1768
Tekst:
Zwolle 0741-313 IA025-313 Stadsarmenkamer Register van Bedeelden 1713-1775
f215
Wed. Hendrik Sieraad.
Oud 69 jaar, geb. te Wije, verd. 7 st., verwoont 8 st., kind geen.
Opgekomen den 8 Janu. 1772 en zal 's weeks trekken 12 st.
NB -Dit is in tegenspraak - qua datum - met het overlijden
MAAR
In de VOT 1748 wordt nog een Hendrik Sieraad vermeld
481 a - Hk. Cieraad
b - Geesje Beumers
c -
d - Peternella & Jan
e -
f -
Gesina
Achternaam:
Beumers
Aangenomen:
Nee
Datum:
1745-10-31
Tekst:
j.d., wonende in de Nieustaat, gaat in ondertrouw met Hendrik Cieraat (huwelijk 16-11-1744 te Zwolle)