https://www.yumpu.com/de/document/read/ ... lemmermann
dit ishet boek waar naar verwezen werd, en digitaal raadpleegbaar!
Huwelijk Jan Wendels en Tonia Maria de Bruin ca. 1847.
-
Tjeerd Oenema
Re: Huwelijk Jan Wendels en Tonia Maria de Bruin ca. 1847.
Ja, bij de 'lemmermann-genealogie.de' had ik ook al gekeken.
Maar dat blijkt toch niet het juiste spoor te zijn.
Maar al eerder is genoemd, dat Johannes Wino geboren zou zijn 'in Hannover/Meppen'.
Daar ben ik echter ook niet verder mee gekomen.
Met groet, Tjeerd
Maar dat blijkt toch niet het juiste spoor te zijn.
Maar al eerder is genoemd, dat Johannes Wino geboren zou zijn 'in Hannover/Meppen'.
Daar ben ik echter ook niet verder mee gekomen.
Met groet, Tjeerd
In Meppen kan ik hem vooralsnog niet vinden
Het lijkt mij dat de doop in Berssen de doop van Joannes, Jan Wendels, is. Berssen ligt dicht bij Meppen en die plaats genoot in Nederland een zekere bekendheid (het verdrag van Meppen van 1824 stelden de koninkrijken Hannover en Nederland hun grens vast)
-
ria jongman
Voor alle duidelijkheid - de link die hier staat verwijst naar de index op achternaamHan schreef: ↑03 nov 2025, 20:02Bericht voor Ria.
Avereest viel in die periode voor de Memories van Successie onder Kantoor Zwolle.
Zie bij 0136.4 Memories van Successie de Inleiding punt 7 Bijlagen 7.11. Bijlage 11. Overzicht van de Overijsselse gemeenten met de daarbij behorende kantoren der Registratie en Successie sinds 1818
De onderstaande link geeft een verwijzing naar de pagina waar Johannes Wino voor Kantoor Zwolle
is te vinden. Bijna onderaan de pagina is hij te vinden en helaas is wederom de tekst zeer moeilijk leesbaar maar levert volgens mij ook geen nieuwe informatie op.
1530 - 1563 "Alfabetische Tafel van sterfgevallen (ook "overledenen") en nalatenschappen" (Tafel V-bis), alfabetische naamindex van alle overleden personen, 1856-1926. 1532 1859, okt-1861, jul, .
Memories van Successie Kantoor Zwolle
https://www.archieven.nl/maisi_ajax_pro ... rt=records
Alle genoteerde overledenen hebben hierin een nummer voor hun naam staan - dat nummer verwijst naar de akte.
De aktes zitten in het boek hiervoor.
Wendels heeft ook een aktenummer - ik heb gekeken maar die is niet te vinden. Wat wel opvallend is dat veel aktes dubbel zijn geflimd en het lijkt erop dat er nummers zijn overgeslagen.
In Raalte heb ik niet gekeken
-
Tjeerd Oenema
Maar die Joannes Henrikus Wendels, gedoopt op 10 oktober 1802 in Berschen, huwt in 1831 met Anna Maria Rast en met zijn gezin emigreert hij in 1844 naar Amerika.
Dit kan dus niet de Joannes Wendels zijn die met Anthonia de Bruin huwt.
Met groet, Tjeerd
Dit kan dus niet de Joannes Wendels zijn die met Anthonia de Bruin huwt.
Met groet, Tjeerd
Ik bedoelde de doop uit 1822 zie bericht karst1 van 3 nov, 14.43.
Achter de naam van de ouders staat vagabondi en in de kolom Beruf staat Bettler. Onder Wohnort staat ohne, en dan kan ik het niet lezen (geschreven Sütterlinschrift lezen is niet mijn fort), maar er zal vaste woonplaats bedoeld zijn.
Dat alles past toch vrij goed bij het profiel van Wiro/Wendels.
Achter de naam van de ouders staat vagabondi en in de kolom Beruf staat Bettler. Onder Wohnort staat ohne, en dan kan ik het niet lezen (geschreven Sütterlinschrift lezen is niet mijn fort), maar er zal vaste woonplaats bedoeld zijn.
Dat alles past toch vrij goed bij het profiel van Wiro/Wendels.
-
Tjeerd Oenema
Maar dat betekent, dat Jan Wendels en Johannes Wino geen correcte leeftijd van hemzelf heeft opgegeven in de geboorteakten van de kinderen, geboren in 1848, 1851, 1853, 1856 en 1858.
En de overlijdensakte van Joannes Wino geeft aan dat hij 55 jaar is geworden.
Met groet, Tjeerd
En de overlijdensakte van Joannes Wino geeft aan dat hij 55 jaar is geworden.
Met groet, Tjeerd