Pieter Flamminck en Petronella Arents

Alles wat met genealogie te maken heeft.
ria jongman

Re: Pieter Flamminck en Petronella Arents

Bericht door ria jongman » 20 mar 2026, 14:51

Wat leuk, Egbert!
Als ik wat t.a.v. Hasselt heb dan laat ik dat weten

Nu alvast dit, ik mis deze doop
Henricus Jan 1774 z.v. Harmen ten Broeke,
mdr. Petronella Flamman, 201/84

En er is een RK Flamman/Flaman
Geen idee of je er iets mee kunt, maar vanwege die opvallende naam toch gemeld

Hattem NG
Johannes Lodewijk; 22 05 1732
Bagh, Christoffel; Flammel, Elisabeth

Zwolle Testamenten f275 dd.26-03-1762
Erschenen Johannes Lodewijk Bach geboren van Hattem en hier wonende in de Vegtstraet en deszelfs vrouw Catharina van Eelen, de eerste ziek op stoel zittende en de tweede gaande en staande, en over hun natelaten goederen willende disponeren, zo verklaarden zij tot hun enige en universele erfgenamen te hebben geïnstitueerd zodane kinderen als zij uit dit huwelijk mochten nalaten, edoch zonder kinderen natelaten komende te overlijden stellen zij elkaar over en weer (nadat testator vooraf zijn vader en moeder Johan Christoffer Bach en Elisabet Flaman heeft geïnstitueerd in de legitieme portie) tot enige in universele erfgenaam van alle goederen.
Actum coram Schepenen Rouse en Nilant.

[Begraven Zwolle 02-04-1762: Johan Lodewijk Bach, jonker onder het hier te stede in garnisoen liggende regiment van de heer Buis, is begraven in de Broerenkerk (RBSO743, f8)]

HIER HOORT BIJ
RK onder de Boogen Zwolle
Elisabetha Christ. Bag X Elis. Flaman - Panthaleon Vriesen et Elis. Jansen 1734 Oct. 26 " 69

*
Verwaest Stephanus Joes. Verwaest X Angelina Flaman - Steph. Boddes 1778 Jun. 25 " 70

Verwaest 2 Maria Stephania Joes. Verwaest X Ang. Flamman - St. Bodes et Mar. Magd. Löver M
1779 Nov. 8 " 70

3 Maria Elisabeth Joes. Verwaest X Ang. Flaman Maria Elis. Begars 1780 Nov. 16 " 70

Egbert_

Bericht door Egbert_ » 20 mar 2026, 17:37

Bedankt, de doop heb ik gevonden. En dat is ook wat ik bedoel, alle details controleren kost veel tijd, en dan heb je vaak nog meer tijd nodig om de laatste details te vinden. De doop gaat mee, als een nieuwe update komt.

Nu hij toch ter sprake komt, die Harmen ten Broeke kwam uit Diepenveen. Daar heb ik wel de volgende doopt gevonden:
  • dpb Diepenveen, 1716
    18 augustus Henrik Henriksz en Jenneken Lubberts in ‘t Joene Herman
Maar dat is slechts een slag in de lucht. Mocht iemand deze doopinschrijving herkennen, dan hoor ik het graag. Het heeft geen hoge prioriteit, er zijn nog heel veel gegevens uit te zoeken.
  • Harmen ten Broecke J:M canonier onder de artillerij
    van den brigadier Glabbeecq in de compagnie van de kapitein
    Steffen geboren te Diepenheim en in garnizoen alhier
    en
    Catarina Vewmijer J:D. geboren en wonende alhier
    getrouwt alhier den 1 augustus 1746
(in de VT1748 heet ze Kaatien Treemeers)

ria jongman

Bericht door ria jongman » 26 mar 2026, 20:13

Zwolle VOT 1748
318 a - Arent Schutte
b - Engeltje Frederiks – [zij van Hasselt volgens inwonersregister 1742]
c -
d - Hendrik & Frederik
e -
f -
28-10-1743 Arent Schutte j.m. in de Luttekestraat met Engeltje Freriks j.d. in de Bloemendalstraat S:G: Lourens Westerhof H:G: de vrouw van Lucas Hulsbergen ouders consent moet blijken Is door Bruidegoms ouders toegestaan. Bruids vader consenteert mede in dit huwelijk

Voor bewijs kan ik je de foto sturen.

Plaats reactie