Wie is de juiste Albert Gerrits (Doevelaar)
-
ria jongman
- BerichtenCOLON 3850
- GeregistreerdCOLON 14 Okt 2021, 19:30
Re: Wie is de juiste Albert Gerrits (Doevelaar)
Er is alleen bewezen dat de naam Duveler/Duiveler/Doeveler-laar dus echt uit Dalfsen komt.
Ik denk niet dat deze Gerrit de vader is van Albert. Ik heb geen nakomelingen gevonden van hem, nergens wijst er daar op.
Er zijn wel kleinkinderen, dus Jan - de andere zoon - zou kinderen moeten hebben. Maar of dat ons verder brengt?
Er moet daar een Gerrit zijn die rond 1660 een zoon Albert en Jan krijgt, en zou Gerrit zijn vrouw NN getrouwd moeten zijn met een Jan, wil je Trijntje Jans koppelen aan Albert.
Ik denk niet dat deze Gerrit de vader is van Albert. Ik heb geen nakomelingen gevonden van hem, nergens wijst er daar op.
Er zijn wel kleinkinderen, dus Jan - de andere zoon - zou kinderen moeten hebben. Maar of dat ons verder brengt?
Er moet daar een Gerrit zijn die rond 1660 een zoon Albert en Jan krijgt, en zou Gerrit zijn vrouw NN getrouwd moeten zijn met een Jan, wil je Trijntje Jans koppelen aan Albert.
-
Michiel van Heumen
- BerichtenCOLON 240
- GeregistreerdCOLON 26 Jan 2026, 18:51
Werd er geen erfuiting/momberstelling gedaan in Dalfsen in de tweede helft 17 eeuw?
-
ria jongman
- BerichtenCOLON 3850
Die zijn er wel maar in mindere mate dan eigenlijk zou moeten - in deel 3 zit in ieder geval van haar geen erfuiting.
-
ria jongman
- BerichtenCOLON 3850
bericht 2
Ontdekt dat er ook land genaamd Kijckebelt in Wijthem ligt
Ontdekt dat er ook land genaamd Kijckebelt in Wijthem ligt
-
Michiel van Heumen
- BerichtenCOLON 240
Min of meer bij toeval tegengekomen:
Toegang 0156 Kerspelen in Overijssel, 2. Dalfsen, invnr 8
8
Requesten van Antoinetta Overweg, nu Vrijling, Albert Vrijling, Willem Gerrits op 't Kijkenbeld te Ancum, Remmelt Roeberts te Lenthe en Willem Jansen op Maats te Welsum aan de erfgenamen van het kerspel om vermindering in de aanslag van de verponding, 1757, 1763 en 1768.
Datering:
1757, 1763 en 1768.
Toegang 0156 Kerspelen in Overijssel, 2. Dalfsen, invnr 8
8
Requesten van Antoinetta Overweg, nu Vrijling, Albert Vrijling, Willem Gerrits op 't Kijkenbeld te Ancum, Remmelt Roeberts te Lenthe en Willem Jansen op Maats te Welsum aan de erfgenamen van het kerspel om vermindering in de aanslag van de verponding, 1757, 1763 en 1768.
Datering:
1757, 1763 en 1768.
-
Janny Lalkens
- BerichtenCOLON 2827
- GeregistreerdCOLON 10 Jan 2006, 00:00
Vuursteden 1682 Derck Jansen Kijckebelt in Dalfsen zelf., in het dorp, tenminste, zo lees ik het. Dia 7 uit 17 totaal VPND
In de Markeboeken van Lenthe en Emmen tot nu toe niets tegengekomen, terwijl ik ook niet echt verwacht daar de namen van pachters te zullen zien staan.
In de Markeboeken van Lenthe en Emmen tot nu toe niets tegengekomen, terwijl ik ook niet echt verwacht daar de namen van pachters te zullen zien staan.
-
Janny Lalkens
- BerichtenCOLON 2827
- GeregistreerdCOLON 10 Jan 2006, 00:00
Vuursteden 1682 Derck Jansen Kijckebelt in Dalfsen zelf., in het dorp, tenminste, zo lees ik het. Dia 7 uit 17 totaal VPND
-
Michiel van Heumen
- BerichtenCOLON 240
In de lidmatenregisters van Dalfsen vanaf 1679 trof ik het volgende aan:
VPND Lidmaten Dalfsen NG 1679-1717 Emmen
1/7
Ledematen
In Emmen
Janneghijn Geertsen. vrouw van Roelef Geertsen
Roelef Geertsen. Ao 80
Henderickijn
Roelof Geertsen in de Marshoeck . Ao 80 [het door mij onderstreepte is doorgehaald]
Dalfsen, transcriptie ref. dopen 1679-1690 – gemaakt door Michelle Asjes – Dopen NG Dalfsen vangen aan in 1679, trouw NG Dalfsen in november 1679.
1682
19 feb Jasper soon van Roelof Geertsen te Emmen en Janneghijn Geertsen
VPND Vuurstedengeld 1675
vuurst – backo: broup smid
Emmen
21/37
Geert Jaspersen 1 – 1 - 0
…
Harmen inden Mars 1 – 1 – 0
Willem inde Mers 1 – 1 – 0
Jasper Geersen - 1 – 0 – 0
Geert Hermsen 1 – 0 – 0
Geen Roelof Geertsen in vuurstedengeld 1675 vermeld.
VPND Dalfsen Vuurstedengeld 1682 / deel 1
14/17
Emme
Derk Engberts – Jan Herms Jan – 1 –
Roelef Geertsen -Jan Dijck – 1 –
Willem in de Mers – Jo van Boechop - 1 –
de oven onbruijkbaer
…
Willem Geertsen - Hr van der Straten – 1 –
…
Jannes Geertsen – Capiteijn Rouse – 1 –
Geen Geert Jaspersen en Jasper Geersen in vuurstedengeld 1682 vermeld
Jasper Geersen staat 1675 vermeld bij Willem inde Mers, Roelef Geertsen staat 1682 vermeld bij Willem in de Mers. Beiden woonden vermoedelijk in de Marshoek.
Dalfsen, transcriptie ref. trouwen 1679-1697 - gemaakt door Jan Hekhuis -
12 juli 1685 Dirck Engberts wed. van Emmen, in de Marshoeck en Henderickijn Teunissen j.d. van de Moesewinckel in de Velthoeck te Lenthe getrout alhier den 16 augustus
Misschien was Jasper Geersen een broer van Roelef Geersen en beiden zonen van Geert Jaspersen. Misschien was Jasper Geersen een broer van Janneghijn Geertsen en beiden kinderen van Geert Jaspersen. En was Roelof Geertsen in Emmen een zoon van Geert N.N. (Gerrit Roelofs??)
Dat kan ik met de tot mijn beschikking staande gegevens niet uitmaken.
VPND Lidmaten Dalfsen NG 1679-1717 Emmen
1/7
Ledematen
In Emmen
Janneghijn Geertsen. vrouw van Roelef Geertsen
Roelef Geertsen. Ao 80
Henderickijn
Roelof Geertsen in de Marshoeck . Ao 80 [het door mij onderstreepte is doorgehaald]
Dalfsen, transcriptie ref. dopen 1679-1690 – gemaakt door Michelle Asjes – Dopen NG Dalfsen vangen aan in 1679, trouw NG Dalfsen in november 1679.
1682
19 feb Jasper soon van Roelof Geertsen te Emmen en Janneghijn Geertsen
VPND Vuurstedengeld 1675
vuurst – backo: broup smid
Emmen
21/37
Geert Jaspersen 1 – 1 - 0
…
Harmen inden Mars 1 – 1 – 0
Willem inde Mers 1 – 1 – 0
Jasper Geersen - 1 – 0 – 0
Geert Hermsen 1 – 0 – 0
Geen Roelof Geertsen in vuurstedengeld 1675 vermeld.
VPND Dalfsen Vuurstedengeld 1682 / deel 1
14/17
Emme
Derk Engberts – Jan Herms Jan – 1 –
Roelef Geertsen -Jan Dijck – 1 –
Willem in de Mers – Jo van Boechop - 1 –
de oven onbruijkbaer
…
Willem Geertsen - Hr van der Straten – 1 –
…
Jannes Geertsen – Capiteijn Rouse – 1 –
Geen Geert Jaspersen en Jasper Geersen in vuurstedengeld 1682 vermeld
Jasper Geersen staat 1675 vermeld bij Willem inde Mers, Roelef Geertsen staat 1682 vermeld bij Willem in de Mers. Beiden woonden vermoedelijk in de Marshoek.
Dalfsen, transcriptie ref. trouwen 1679-1697 - gemaakt door Jan Hekhuis -
12 juli 1685 Dirck Engberts wed. van Emmen, in de Marshoeck en Henderickijn Teunissen j.d. van de Moesewinckel in de Velthoeck te Lenthe getrout alhier den 16 augustus
Misschien was Jasper Geersen een broer van Roelef Geersen en beiden zonen van Geert Jaspersen. Misschien was Jasper Geersen een broer van Janneghijn Geertsen en beiden kinderen van Geert Jaspersen. En was Roelof Geertsen in Emmen een zoon van Geert N.N. (Gerrit Roelofs??)
Dat kan ik met de tot mijn beschikking staande gegevens niet uitmaken.
-
ria jongman
- BerichtenCOLON 3850
Dat lijkt me een andere Roelof.
Roelof G op de Duveler was getrouwd met Elske Hendriks en woonde in Lenthe
Roelof G op de Duveler was getrouwd met Elske Hendriks en woonde in Lenthe
-
ria jongman
- BerichtenCOLON 3850
Janny, bedankt voor je bijdrage.
Ik heb geen idee welk Kijkebelt er bedoeld wordt in de erfuiting van Lambert Teunissen.
Zolang er niets te vinden is over die Lambert lijkt het niet zinvol om verder via Kijkebelt te zoeken.
Michiel en Janny,
Lambert zijn huwelijk kan ik niet vinden, de dopen van zijn 3 kinderen niet.
Zijn hertrouw niet.
In Windesheim komt Suthem wel voor - maar ook daar niets te vinden
Heino geeft geen gegevens.
Zowel Jan Gerrits, als Albert Gerrits en Lambert Teunissen waren niet arm. Maar dat levert niets op
Helaas.
Ik denk dat het tijd om vast te stellen dat dit het is.
Niet te traceren als Doevelaar
Ik heb geen idee welk Kijkebelt er bedoeld wordt in de erfuiting van Lambert Teunissen.
Zolang er niets te vinden is over die Lambert lijkt het niet zinvol om verder via Kijkebelt te zoeken.
Michiel en Janny,
Lambert zijn huwelijk kan ik niet vinden, de dopen van zijn 3 kinderen niet.
Zijn hertrouw niet.
In Windesheim komt Suthem wel voor - maar ook daar niets te vinden
Heino geeft geen gegevens.
Zowel Jan Gerrits, als Albert Gerrits en Lambert Teunissen waren niet arm. Maar dat levert niets op
Helaas.
Ik denk dat het tijd om vast te stellen dat dit het is.
Niet te traceren als Doevelaar