Ik heb het volgende probleem
LIDMATENBOEK https://collectieoverijssel.nl/collecti ... &milang=nl
139 - 149 Register van lidmaten, 1621-1968.
op SCAN 341
Catrina ?? [ DE ACHTERNAAm is geknoei MAAR volgens de GI = dit DRAIJER
1749-03
Tekst:wonende buiten de Sassenpoort, doet belijdenis
MET ATTEST NAAR GEERTRUIDENBERG 25 APRIL 1751 OF 57?
* Dit attest kan ik ook niet terugvinden via de GI
heel opvallend is dat in de
GI – zoeken via 174* – BRON LIDMATENBOEK 26 PERSONEN
GI – via 175* - GEEN BRON LIDMATENBOEK – GEEN LIDMATEN
Wil iemand meekijken c.q. denken?
Alvast bedankt.
HULP GEVRAAGD
-
Janny Lalkens
- BerichtenCOLON 2844
- GeregistreerdCOLON 10 Jan 2006, 00:00
Re: HULP GEVRAAGD
Als achternaam lijkt het alsof die eerst misschien met een H begon? Onder dat latere Dr ? Verbeterd in Draijer, vermoed ik.
!757 Een 7 denk ik, want het cijfer 1 krijgt bij deze schrijver onderaan nog even een extra lusje naar links. Geen idee waarom, maar hij zal het toen wel nodig gevonden hebben. Zie ook voor het cijfer 1 de bladzij ernaast. Omdat ik als er 1757 staat dat lusje naar links mis, gok ik dus op een 7 en niet op een 1 .
!757 Een 7 denk ik, want het cijfer 1 krijgt bij deze schrijver onderaan nog even een extra lusje naar links. Geen idee waarom, maar hij zal het toen wel nodig gevonden hebben. Zie ook voor het cijfer 1 de bladzij ernaast. Omdat ik als er 1757 staat dat lusje naar links mis, gok ik dus op een 7 en niet op een 1 .
-
Janny Lalkens
- BerichtenCOLON 2844
- GeregistreerdCOLON 10 Jan 2006, 00:00
Kan het nog Haijer zijn i.p.v. Draijer?
Scan 11/286 ene Waijer, hoewel dat ook een katholieke familie was. Buiten de Diezerpoort 15-12-1755
15-12-1760 doet ene Christina Huijer, wonend buiten de Diezerpoort, belijdenis. scan 41 uit 286.
En dat cijfer 1: met zo'n lus naar links er onderaan zag je ook wel op oude liturgiebordjes in kerken. Van die nummers, die men dan er tussen schoof.
Scan 11/286 ene Waijer, hoewel dat ook een katholieke familie was. Buiten de Diezerpoort 15-12-1755
15-12-1760 doet ene Christina Huijer, wonend buiten de Diezerpoort, belijdenis. scan 41 uit 286.
En dat cijfer 1: met zo'n lus naar links er onderaan zag je ook wel op oude liturgiebordjes in kerken. Van die nummers, die men dan er tussen schoof.
-
Michiel van Heumen
- BerichtenCOLON 256
- GeregistreerdCOLON 26 Jan 2026, 18:51
Langs de andere kant van de lijn kan ook:
Regionaal archief Tilburg, toegang NL-Tb-RAT-2629, Archief hervormde gemeente Geertruidenberg 1595-1966, invnr 21: Lidmatenregister 1743-1851
Ik heb via scanning-on-demand scans van dit register aangevraagd, duur max 4 weken.
Regionaal archief Tilburg, toegang NL-Tb-RAT-2629, Archief hervormde gemeente Geertruidenberg 1595-1966, invnr 21: Lidmatenregister 1743-1851
Ik heb via scanning-on-demand scans van dit register aangevraagd, duur max 4 weken.
-
ria jongman
- BerichtenCOLON 3868
- GeregistreerdCOLON 14 Okt 2021, 19:30
Ze zou dan onderstaande kunnen zijn?
Zwolle 06-07-1749 Johan Cristoffel Mook j.m. met wed. Catrina Draaiyers S:G: Lodeweijk Woers H:G: de weduwe van Cristoffer Vuegen
No 54 (1742) Eigenaar Kristiaan Heerink
1e Bewoner DVrouw van Josef Schrijver – komt uit Cleef (tijd inwoning) 7 jaar - 1 kind - naeijster R(ooms)
bijin 1 kind soldaat met zijn vrouw van Ittersum
Febr 1743 ledig
1744 mei Catrina Kuik van hier – spinster
Daarna Ledig
borge gesteld - Jan Christoffel Mook van Hanover – Luters
vrouw Catrina Gerrits alhier - G
de wed Gerrit in de Kool – van hier – spinnen - G
Margreta Richter uit N 174 - -2 kinderen - speldewerker - G
Willemina Jans – 3 kinderen – armekamer - G
Derk NN uit Duitsland – 20 jr – armekamer - L
trouwboek RBSO.nr.732 blz.209
25-09/11-10-1751 Johan Joseph Ulich j.m. soldaat onder t 2de Batt: Orange Vriesland met Catrina Draijer weduwe van Jan Christoffel Mook voor de Sassenpoort HG. Maria Meijer de Brujdegom Rooms sijnde heeft den Eed behoorlijk gepraesteert. De Bruid heeft erffuiting gedaan.
Zwolle erfuitingen f235 dd.07-10-1751
Momberen over het nagelaten kind van wijlen [Jan] Christoffer Mook: Gerrit Draeijer en Jan Oostkamp.
Erschenen Catrina Gerrits en heeft verklaard niets te hebben om aan haar kind Geurt Hendrik te kunnen bewijzen, belovende niettemin hetzelve na staats gelegenheid op te voeden. Actum coram Schepen HR Meeuwsen.
Jan Oostkamp is getrouwd met een andere dochter Maria / Marrigje van Gerrit Draijer
Zwolle 06-07-1749 Johan Cristoffel Mook j.m. met wed. Catrina Draaiyers S:G: Lodeweijk Woers H:G: de weduwe van Cristoffer Vuegen
No 54 (1742) Eigenaar Kristiaan Heerink
1e Bewoner DVrouw van Josef Schrijver – komt uit Cleef (tijd inwoning) 7 jaar - 1 kind - naeijster R(ooms)
bijin 1 kind soldaat met zijn vrouw van Ittersum
Febr 1743 ledig
1744 mei Catrina Kuik van hier – spinster
Daarna Ledig
borge gesteld - Jan Christoffel Mook van Hanover – Luters
vrouw Catrina Gerrits alhier - G
de wed Gerrit in de Kool – van hier – spinnen - G
Margreta Richter uit N 174 - -2 kinderen - speldewerker - G
Willemina Jans – 3 kinderen – armekamer - G
Derk NN uit Duitsland – 20 jr – armekamer - L
trouwboek RBSO.nr.732 blz.209
25-09/11-10-1751 Johan Joseph Ulich j.m. soldaat onder t 2de Batt: Orange Vriesland met Catrina Draijer weduwe van Jan Christoffel Mook voor de Sassenpoort HG. Maria Meijer de Brujdegom Rooms sijnde heeft den Eed behoorlijk gepraesteert. De Bruid heeft erffuiting gedaan.
Zwolle erfuitingen f235 dd.07-10-1751
Momberen over het nagelaten kind van wijlen [Jan] Christoffer Mook: Gerrit Draeijer en Jan Oostkamp.
Erschenen Catrina Gerrits en heeft verklaard niets te hebben om aan haar kind Geurt Hendrik te kunnen bewijzen, belovende niettemin hetzelve na staats gelegenheid op te voeden. Actum coram Schepen HR Meeuwsen.
Jan Oostkamp is getrouwd met een andere dochter Maria / Marrigje van Gerrit Draijer